Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#679207
Dewi heeft een dikke elleboog.
Ze heeft er geen last van, loopt niet kreupel en je mag er goed aankomen, het is totaal niet gevoelig.
Maar d'r zit dus wel een "balletje" vocht op ..........
Ik kan alleen maar bedenken, dat het van het fietsen is gekomen, waarmee ik bij haar weer ben begonnen.
Of ze moet tijdens haar race-partijen een rare beweging hebben gemaakt.
Ik heb Traumeel en Arnica in huis en nu wil ik haar in eerste instantie 2x daags Arnica D6 gaan geven om te kijken of daardoor de zwelling afneemt.
Wat zou ik nog meer moeten/kunnen doen ?
Door Nicky
#679210
Koud water erlangs laten spoelen voor de doorbloeding...Dat werkte hier het beste!
Door conleeuw
#679680
ik heb met Jazz gekoeld, een aantal keren per dag, natte washandje er tegen of inderdaad met de tuinslang koelen, en zachte ligplaats verplichten, want bij Jazz kwam het volgens mij omdat ze zich zo neerplofte op de harde ondergrond, het is bij haar netjes weggetrokken, het duurden wel even, maar helemaal weg en niet meer terug geweest. Ook Jazz had er geen last van.  Ik hoop dat het snel beter wordt, gelukkig blijkt Dewi er geen pijn aan te hebben!
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#679713
Volgens mij noemen ze dat een "legger".
Even googelen en dan vindt je vast meer :)
Mijn hond, nu 6 jaar heeft het tijdens z'n eerste jaar ook gehad en het is na verloop van tijd vanzelf weggetrokken.
Komt geloof ik vaker bij vee voor.
Door chamourel
#680039
zie dit nu pas........... ;D
ik heb er hier (toevallig) ook zo een, heb er niks aan gedaan en het wordt al minder...........ik dacht meer aan stoten ;)
Door K@rin
#700305
Nou, de "bal" op de elleboog werd dus echt niet dunner.
Ook niet nadat ik het een poosje ingesmeerd heb met Traumeel Gel.
Ze had er nog steeds helemaal GEEN last van, maar de "bal"werd steeds harder en harder en dat vond ik niet fijn .....
Ook nog steeds niet pijnlijk, maar het zinde me helemaal niet, dus naar de DA geweest.
Die vond het ook een beetje vreemd, te hard voor een "legger", maar voelde ook niet aan als een soort tumor. Lichaamstemperatuur was gewoon normaal.
We besloten, dat hij "iets" uit de bal zou halen, om te laten onderzoeken op goed- of kwaadaardig.
Dus, naald erin ...................
Er kwam toen alleen maar vocht uit, wel gemengd met bloed.
Dus maar een grotere plastic spuit er aangezet en die herhaaldelijk vol laten lopen met het vocht.
Het vocht bleef nog steeds heel helder ............
Na een flink aantal cc's was de "bal" verdwenen  ;)
De vloeistof, die er uit is gekomen wordt nu wel onderzocht om te kijken of er toch meer aan de hand is.
Ik ben akkoord gegaan met een AB voor 5 dagen, omdat er nu in de "bal"geprikt is en het risico op ontsteken daardoor groter was geworden.
We vermoeden, dat het toch is ontstaan door trauma van buitenaf.
DEWI is echt heel wild en haalt de raarste capriolen uit.
Een soort bloeduitstorting i.c.m. met een geirriteerde slijmbeurs, die vocht is gaan vormen.
Einde deze week krijg ik de uitslag van het vocht dat onderzocht wordt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door