Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Debora
#678601
Een klant van mij heeft een bruine labrador reu. Die had een aantal maanden geleden een hotspot. Door de DA is toen een groot stuk van de vacht weggeschoren (in de nek) en ze kreeg een middel mee met cortisonen ofzo (??) Nu een paar maanden later is de hotspot wel gewoon weg, maar de kale plek blijft. Zou dit niet allang dicht moeten zijn gegroeid?? Is hier iets aan te doen met supplementen ofzo? Misschien zalmolie (ik roep maar wat)?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#679077
Onze ervaring is dat het haar op een hotspot heel langzaam teruggroeit. Maar hoe kan je een hotspot in de nek hebben? Daar kan een hond toch helemaal niet bij om te likken?
Door Debora
#679110
Het vermoeden is dat de hond, die voorheen meeging met een andere uitlaatdienst, daar dus een prikband om kreeg (met van die pinnen dus). Sowieso kreeg hij een snuitje om op iedere wandeling. Hij zou andere honden tot bloedens toe bijten, zelfs teefjes. Ronduit agressief zijn dus.
Nu gaat ie al bijna 2 maanden met mij mee. Tis absoluut geen onderdanig labje, beetje eigenwijs zelfs. Maar hij is hartstikke vrolijk, gek op de bal (en plastic flesjes  :P ). Zijn houding is vaak hoog en hij loopt stoer te doen naar andere reuen (ook niet allemaal trouwens). Over het algemeen kan ik hem heel goed afleiden met een balletje. Dan heeft ie totaal geen aandacht meer voor andere honden. Met mijn honden kan hij prima overweg. M.a.w. ik heb geen last van hem......Hij heeft nog geen enkele hond tot bloedens toe gebeten en totnutoe met 2 reuen in de clinch gelegen waaronder een zeer vervelende jack russel. Maar die hebben allebei geen gaatjes opgelopen. Ook het baasje zegt dat ie veel vrolijker is de laatste tijd en andere reuen meer met rust laat. Mijn theorie is dat ie door dat snuitje juist agressiever werd en  als het waar is van die prikband zal dat zijn humeur ook niet ten goede zijn gekomen. Hij was in die tijd ook ronduit depressief.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#679117
Debora schreef: Het vermoeden is dat de hond, die voorheen meeging met een andere uitlaatdienst, daar dus een prikband om kreeg (met van die pinnen dus).
'T is niet te geloven dat die dingen nog gebruikt (en verkocht) worden! :'( :'(

Helaas kan ik je niet helpen met advies over supplementen...
Door Debora
#679118
tristan schreef:
Helaas kan ik je niet helpen met advies over supplementen...
Nee je hebt me juist prima geholpen met je antwoord. Dan duurt het gewoon wat langer voordat het aangroeit

thnx ;)
Door Chaos
#680205
Mijn hond heeft enkele maanden geleden ook een hotspot in de nek gehad. Gelukkig kon hij hier niet bij om te likken, maar met de achterpoten kon hij de huid wel stuk krabben! Ik ben dit tegengegaan door hem twee hondenschoentjes aan te trekken aan de achterpoten. Krabben kon nog wel een beetje, maar stukkrabben kon hij het niet meer.
Het haar, wat we op de drie plekjes hadden kortgeknipt, groeit inderdaad maar langzaam terug. Het ziet er niet fraai uit, maar dat is dan maar zo.

Marlies
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door