Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jolly
#67802
FF een vraagje

Als een reu zijn ballen erg rood zijn en best wel heel erg ongelijk, is dit dan ernstig.

Heb dit geconcludeerd bij een hond en dat ook wel doorgegeven aan zijn baasje, die was toch al van plan om binnenkort naar de Da te gaan, voor iets( vraag me niet wat, tis een brokkenhond en baasje niet erg spraakzaam :-\ )

Dus ik dacht zal het hier ff vragen, misschien weet iemand er wat op, op zich weet ik dat ballen nooit gelijk zijn, maar deze zijn wel heel erg ongelijk en die rode gloed er steeds overheen lijkt mij ook niet goed.

Wie weet het?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#67822
dat ze rood zijn kan van het bijten komen,en wat vind je heel erg ongelijk?
Als het verschil echt enorm is en de kleinste bal een normaal formaat heeft en de ander dus vergroot is dan is het erg handig dit bij de da na te laten kijken.Als de grootste bal een normaal formaat heeft en de kleine bal dus te klein is zou dit een verschrompelde bal kunnen zijn,of gewoon een klein balletje .
Door qyan
#67829
qyan heeft ook 2 verschillende ballen en af en toe vraag ik me af of dat beest toverballen heeft qua kleur :o ;D
dan zijn ze rood, dan grijs, dan weer normaal, maar ja, met al die kleurverandringen vraag je je af, wat is normaal ??? ;D
qyan heeft dus ook een kleinere en een grotere bal en voor een dober nog hangballen ook :-X bij een dober zit het normaal nogal strak tegen het lichaam aan.
we hebben het aan de DA laten zien en die vond er niets mis mee, en kon er niets vreemds aan ontdekken.
en met het onderzoek ging meneer ook steeds meer wijd staan met zijn poten :o ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#67835
Een vershil in ballen is ook helemaal niet vreemd maar een groot verschil is niet echt normaal,wat weer niet inhoud dat het dan per definitie niet goed is.
Door Lizzy
#67839
Hee Jol, ik heb ff gevoeld hier thuis ;D en er zit ongeveer 1 cm verschil in de ene met de andere bal. Bij Brutus dan he ;D.

Maar, ze zijn hier gewoon zwart en nooit een andere kleur. Als een of twee van zijn ballen groter of echt anders zijn geworden: dan zou ik gewoon wel even naar de DA gaan, want soms ontstaat er wel kanker in de teelballen..... Dit is dan vaak bij oudere reuen.
Door Truus
#67840
Lizzy schreef: Hee Jol, ik heb ff gevoeld hier thuis ;D en er zit ongeveer 1 cm verschil in de ene met de andere bal. Bij Brutus dan he ;D.



::) Tis maar goed dat je het erbij zet ;D ;D ;D
Gasten zullen wel denken......ging toch over rauwe voeding ??? Ben ik wel op het goede forum. ::);D ;D ;D
Laatst gewijzigd door Truus op do 18 mar 2004, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#67863
sylvia schreef: Een vershil in ballen is ook helemaal niet vreemd maar een groot verschil is niet echt normaal,wat weer niet inhoud dat het dan per definitie niet goed is.
Wij vonden het toen wel vreemd, maar de DA blijkbaar heel normaal ;D
was dezelfde dag dat we naar de DA gingen omdat we qyan zo'n rare pik vonden hebben ::)
bleek ook heel normaal alleen voor zijn leeftijd wat uit proporties gegroeid ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#67866
qyan schreef:

Wij vonden het toen wel vreemd, maar de DA blijkbaar heel normaal ;D
was dezelfde dag dat we naar de DA gingen omdat we qyan zo'n rare pik vonden hebben ::)
bleek ook heel normaal alleen voor zijn leeftijd wat uit proporties gegroeid ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door Jolly
#67883
sylvia schreef: dat ze rood zijn kan van het bijten komen,en wat vind je heel erg ongelijk?
Als het verschil echt enorm is en de kleinste bal een normaal formaat heeft en de ander dus vergroot is dan is het erg handig dit bij de da na te laten kijken.Als de grootste bal een normaal formaat heeft en de kleine bal dus te klein is zou dit een verschrompelde bal kunnen zijn,of gewoon een klein balletje .
Ik heb hem niet zien bijten, wat niet zegt dat die dat niet doet ;)
Ongelijk is zeker zo'n 2 cm ongelijk, laten we zeggen dat je wel heel goed het verschil ziet. :-\
Hij gaat volgende week naar de Da, denk dat hij dan gaat vanwege de jaarlijkse enting :-\, en dan gaat tie ook meteen vragen over de ballen. :D
Door Jolly
#67884
qyan schreef: qyan heeft ook 2 verschillende ballen en af en toe vraag ik me af of dat beest toverballen heeft qua kleur :o ;D
dan zijn ze rood, dan grijs, dan weer normaal, maar ja, met al die kleurverandringen vraag je je af, wat is normaal ??? ;D
qyan heeft dus ook een kleinere en een grotere bal en voor een dober nog hangballen ook :-X bij een dober zit het normaal nogal strak tegen het lichaam aan.
we hebben het aan de DA laten zien en die vond er niets mis mee, en kon er niets vreemds aan ontdekken.
en met het onderzoek ging meneer ook steeds meer wijd staan met zijn poten :o ;D
ja dat van die kleurveranderingen kan je bij deze hond ook erg goed zien, was idd wel heel gek.
Door Jolly
#67886
Lizzy schreef: Hee Jol, ik heb ff gevoeld hier thuis ;D en er zit ongeveer 1 cm verschil in de ene met de andere bal. Bij Brutus dan he ;D.

Maar, ze zijn hier gewoon zwart en nooit een andere kleur. Als een of twee van zijn ballen groter of echt anders zijn geworden: dan zou ik gewoon wel even naar de DA gaan, want soms ontstaat er wel kanker in de teelballen..... Dit is dan vaak bij oudere reuen.
Tis inderdaad, dat je het meteen ff zegt Lizzy dat het bij Brutus was, er ging hier ook meteen gemompel op. ;D ;D, enne hoeveel verschil zit er.................... nee laamaa das een beetje erg ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door