Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lenny69
#678682
Ik heb een amerikaanse bulldogpup van 12 weken genaamd Digger. We hebben hem gehaald toen hij 7 weken was en hij kreeg bij de fokker Royal canin selection junior. Daar zijn wij dus mee verder gegaan maar Digger vond alleen droge brokken dus echt niet lekker en liet altijd ruim de helft staan dat hield in dat hij de eerste week best wat is afgevallen. Na overleg met de fokker hebben we door elke voeding een beetje sardientjes gedaan en toen begon hij weer goed te eten en kwam ook weer lekker bij, (hij weegt nu ruim 13 kilo). Een week later hebben we bij een brokvoeding een halve rodiburger gedaan en ook dat ging goed. Nu krijgt hij s'morgens ong. 110 gram brokken en een hele rodiburger, s'middags 110 gram brokken en sardientjes en sávonds 110 gram brokken en een hele rodiburger. Dit gaat heel goed, hij groeit prima. Nu wil ik eigenlijk ook overgaan op carnibest en later op barf, maar weet dus niet echt hoe dat moet, ik heb hier al heel wat gelezen, en zoals ik begrijp kan ik dus het beste gelijk helemaal overgaan op carnibest en de brokken laten, maar ik dacht dat hij daar nog te jong voor was en dat hij die puppybrokken nodig had voor de voedingsstoffen die erin zitten. Ik heb nog 2 zakken van 2 kilo brokken die wil ik dus eigenlijk eerst even opmaken :shy: en heb ik dus nog ff de tijd om me verder te informeren. Als jullie tips en adviezen voor me hebben hoe ik onze Digger kan omzetten op vers vlees en/of kvv dan hoor ik dat graag.

Groetjes Lenny
Door Mevroi Kruim
#678730
Weggooien die puppybrokken. Rotzooi, zoals je hond zelf al aangeeft.
Hoe kom je op het idee dat in een compleet versvoer niet voldoende voedingsstoffen voor een pup zouden zitten? Het heet niet voor niks COMPLEET versvoer! En het is veel beter voor je pup dan brokken die voor 60% uit graan en geheel uit gekookte troep bestaan.
Je kunt met je pup gelijk over op Carnibest, zonder enige brok. CB is prima voer, ook voor pups. EN dan kun je idd rustig inlezen over barf en tzt overgaan op barf.
Door Lenny69
#678768
Ja je hebt eigenlijk gelijk, je wilt het beste voor je hond toch? ik zal ook niet meer langer aarzelen en gelijk een voorraad CB in huis halen en overstappen, in ondertussen hier veel lezen en wijzer worden :)
Door Cathelijn
#678786
[quote="Lenny69"]
Ja je hebt eigenlijk gelijk, je wilt het beste voor je hond toch? ik zal ook niet meer langer aarzelen en gelijk een voorraad CB in huis halen en overstappen, in ondertussen hier veel lezen en wijzer worden :)
[/quote]
heel goed! Als je CB haalt, krijgt je pup echt alles binnen hoor, helemaal als je de verschillende smaken een beetje afwisseld. En Barfen is nog leuker!
Door Lenny69
#678793
Uuuh nog een vraagje, als ik het goed heb mag Digger nu 585 gram voer per dag hebben en dat moet ik dan ook met CB verdelen over 3 keer????? En klopt het ook dat je door de CB een ei of yoghurt enzo erdoor mag doen??? ;D
Door tieneke
#678873
[quote="Lenny69"]
Uuuh nog een vraagje, als ik het goed heb mag Digger nu 585 gram voer per dag hebben en dat moet ik dan ook met CB verdelen over 3 keer????? En klopt het ook dat je door de CB een ei of yoghurt enzo erdoor mag doen??? ;D
[/quote]
De 3 maaltijden gewoon verdelen.
Hou circa 50 gram per kilo lichaamsgewicht aan maar voer verder op het oog  ;)
Je hoeft geen ei of anders door de kvv te doen maar mag natuurlijk wel! ;)  :P
Door Danny
#678976
Volgens mij hebben ze van CB ook pup voeding...dus tja waarom zou het niet geschikt zijn!
Moet goed gaan hoor, lekker CB gaan voeren.
Door K&D
#679062
Pupvoer van Carnibest is niks anders dan extra gemalen natuur-versie. Voor hele jonkies is het handig, maar een wat oudere pup zou ik lekker de normale versie geven. '
Kyrah heeft nooit de pupversie gehad. Hoppa, gelijk lekker laten kauwen. Alleen toen ze heel erg klein was (4 a 5 weken) is het fijngesneden.
Door Nataschja
#679071
Wij hebben sinds een week Bailey, een witte herder pup van 9 weken oud.
Hij kreeg bij de fokker van dat hij 5 weken oud was alleen nog maar carnibest en af en toe een kippevleugeltje.
Dit was ook het gewone van carnibest, dus geen puppy voer.
Bailey weegt nu 6 kilo en krijgt 500 gram per dag te eten.
Dit verdeel ik over 4 maaltijden per dag.
Om 8 uur, 12 uur, 16 uur en 20 uur krijg hij te eten.
Door charmed
#680681
oh ik vroeg me al af hoe de versvoerders dat deden. Had nog niet gevraagd of er zoiets was voor pups  ;) Handig om te weten, als ik ooit weer pups heb.

Gr. jacqueline

[quote="Lindsey"]
Pupvoer van Carnibest is niks anders dan extra gemalen natuur-versie. Voor hele jonkies is het handig, maar een wat oudere pup zou ik lekker de normale versie geven. '
Kyrah heeft nooit de pupversie gehad. Hoppa, gelijk lekker laten kauwen. Alleen toen ze heel erg klein was (4 a 5 weken) is het fijngesneden.

[/quote]
Door Lenny69
#686925
Even een update van onze Digger die is nu inmiddels 15 weken  ;D
Ik voer hem nu ruim 2 weken carnibest en 1a2 dagen in de week vlees pens compleet van AHV.
Hij vind het dus echt helemaal super lekker. Hij weegt nu 18 kilo (toen ik begon 15) en hij krijgt verdeeld over 3 keer ong. 900 gram CB of AHV. Wel doe ik er wat rijst doorheen, eigenlijk alleen voor de vulling want hij bleef zeuren voor meer. Sávonds krijgt hij dan nog een lekker toetje van Huttekase met fruit ook dat vind hij dus heel erg lekker. Eten is nu een feest terwijl het met de brokken altijd ellende was omdat hij het nooit helemaal opat. Hij poept een heel stuk minder en hoe raar het ook klinkt sinds ik hem kvv voer is hij met plassen ook helemaal zindelijk geworden, met poepen was hij dat al een hele tijd. Ik wil nu wel een visdagje gaan invoeren maar moet nog even uitvogelen hoe en wat hij daar allemaal van mag hebben en hoeveel (tips zijn meer dan welkom ;)) Ik heb van AHV nu ook spiervlees en kopvlees in de vriezer liggen maar ben er nog niet helemaal uit wat hij daar nog bij moet krijgen van groente, rijst en ander vlees ( ook hier zijn tips welkom) Hij doet het dus prima op de kvv en ik ben dan ook van plan om hiermee door te gaan maar aangezien ik een beginner ben wil ik de kenners onder jullie eigenlijk vragen of ik op de goeie weg ben. Ik wil ook nog even zeggen dat ik wel heel blij ben met dit forum want je leert hier ontzettend veel  ;D ;D

Groetjes Lenny  ;)
Door Cathelijn
#687070
fijn dat hij zo geniet van zijn eten :D Leuk he?

Ik zou wel de rijst eruit halen als extra toevoeging. Het zit ook al in CB (AHV weet ik niet) en hij heeft het echt niet nodig. Als hij dan zo'n honger lijkt te hebben (of is het lekkere trek?) zou ik een groentemix toevoegen.
Door Lenny69
#687173
Ja ik heb het idee dat het lekkere trek is dus vandaar dat ik er wat rijst doorheen doe, maar kan er inderdaad ook groentemix door doen het is eigenlijk alleen maar dat het wat meer is want hij heeft het in een paar seconden op en ik wil niet meer vlees gaan geven anders wordt hij misschien te dik, ik geef nu soms al eens een paar gram meer. Is er misschien een tip om hem langzamer te doen eten zodat hij langer kan genieten van zijn heerlijke maaltje?? ;D :P
Door Cathelijn
#687179
met KVV wordt het wel moeilijk om het langer te laten duren, dan moet je toch een keer wat zelf gaan samenstellen: een lap pens, kopvlees of bot (eerst even lezen hoe je dat aanpakt).
Daar halen ze meer voldoening uit ook ;)
Door Lenny69
#687186
Ja ik ben uiteindelijk van plan om erbij te gaan barfen maar daar moet ik echt nog meer over weten dat is echt best moeilijk maar kan hier wel veel leren alleen het doen en durven das toch weer een ander verhaal ik ga eens bij de slager langs om kippenekjes te halen en daar maar eens rustig mee beginnen dit kreeg hij bij de fokker ookal dus hij weet wel wat het is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door