Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Skipper
#677735
Ik heb altijd aangenomen, gelezen & gehoord, dat pens & fruit (niet gepureerd)
niet door het lichaam wordt opgenomen.
Mijn idee is dan ook dat het niet aanzet.
Ik geef dus lekker pens & fruit als extraatje aan mijn hond. :eat:
Nu is ze dus wel aangekomen. :confused1:
Haar eten bestaat uit: 2x pw brok, de rest is KVV & Barf.
De 2 dagen brok moet ik 8 mnd doen op aanraden van de DA.
Kan iemand mij vertellen of door de extra pens & fruit komt of dat ik minder moet gaan voeren.
Ze krijgt eigenlijk al minder dan dat ze hebben mag.   :-\

Voor iedereen fijne Kertsdagen en een goed 2007. :beerchug: 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#677739
Skipper schreef: Ik heb altijd aangenomen, gelezen & gehoord, dat pens & fruit (niet gepureerd)
niet door het lichaam wordt opgenomen.
Mijn idee is dan ook dat het niet aanzet.
Ik geef dus lekker pens & fruit als extraatje aan mijn hond. :eat:
Nu is ze dus wel aangekomen. :confused1:
Haar eten bestaat uit: 2x pw brok, de rest is KVV & Barf.
De 2 dagen brok moet ik 8 mnd doen op aanraden van de DA.
Kan iemand mij vertellen of door de extra pens & fruit komt of dat ik minder moet gaan voeren.
Ze krijgt eigenlijk al minder dan dat ze hebben mag.   :-\

Voor iedereen fijne Kertsdagen en een goed 2007. :beerchug: 
Je aanname is dus helemaal verkeerd en ik ben ook zeer benieuwd waar je dat gelezen hebt.

Fruit bevat veel suikers en zet dus wel degelijk aan. Ook als het niet gepureerd is. Pens is gewoon orgaanvlees en wordt altijd opgenomen, gemalen of niet. de niet-vette delen van de pens zijn niet zo rijk aan caloriën, maar als extraatje zetten ze toch wel zoden aan de dijk.

Van mij mag je de brok in z'n geheel dumpen en dan geef je voor de rest barf/kvv en dan zou je eventueel een hoog percentage (30%) groente kunnen voeren om de hoeveelheid caloriën te drukken. In totaal zou je zo'n 2 tot 3 % van het lichaamgewicht moeten voeren, afhankelijk van leeftijd, aktiviteit e.d. Fruit zou ik niet geven, of het moet een klein stukje zijn die als beloninkje dient oid. In ieder geval geen hele appels e.d.
Door Lizzy
#677742
Skipper schreef: Ik heb altijd aangenomen, gelezen & gehoord, dat pens & fruit (niet gepureerd)
niet door het lichaam wordt opgenomen.
Mijn idee is dan ook dat het niet aanzet.
Ik geef dus lekker pens & fruit als extraatje aan mijn hond. :eat:
Nu is ze dus wel aangekomen. :confused1:
Haar eten bestaat uit: 2x pw brok, de rest is KVV & Barf.
De 2 dagen brok moet ik 8 mnd doen op aanraden van de DA.
Kan iemand mij vertellen of door de extra pens & fruit komt of dat ik minder moet gaan voeren.
Ze krijgt eigenlijk al minder dan dat ze hebben mag.   :-\

Voor iedereen fijne Kertsdagen en een goed 2007. :beerchug: 
Ik weet niet van wie je dat geleerd hebt, maar de persoon die jou dat heeft verteld: die zit er pikaal naast. Hoewel pens niet zo verschrikkelijk calorie-rijk is als veel andere vleessoorten (behalve het vet dan van de pens, dat is wel calorie-rijk), wordt het wel degelijk opgenomen. Fruit idem dito. Fruit heeft geen celwanden zoals groene planten dat wel hebben en de hond neemt het dus gewoon op. En fruit bevat, net wat Angelique al schrijft (eigenlijk gewoon niks meer aan toe te voegen) : veel suikers. Fruitsuikers. Wat zou dan volgens deze persoon de reden moeten zijn dat pens/fruit niet opgenomen wordt? Want daar ben ik dan zeer benieuwd naar, naar zijn/haar theorie!

Waarom moet je brokken geven van de DA? Ik kan echt geen enkele reden bedenken waarom een hond brokken zou moeten eten. Veel liever niet zelfs!
Door Skipper
#678365
Lizzy & Angelique, bedankt voor jullie reactie. :)
De appels zijn nu van het menu.
De pens krijgt ze nog wel en dan minder KVV.  ;D
Door Skipper
#678439
tieneke schreef: En de brokken?
Zou ik meteen wekkieperen.
Die krijgt ze op het moment ook niet meer.
Alleen in geval van nood. ;D
Dat is zomers als we op de boot zitten, dan is het niet zo makelijk om aan vlees te komen. :-[
Gebruikersavatar
Door Angelique
#678458
Skipper schreef: Die krijgt ze op het moment ook niet meer.
Alleen in geval van nood. ;D
Dat is zomers als we op de boot zitten, dan is het niet zo makelijk om aan vlees te komen. :-[
Neem je een hengel mee ;D ;D

(grapje, kon het niet laten ;D)
Door Skipper
#678465
Angelique schreef: Neem je een hengel mee ;D ;D

(grapje, kon het niet laten ;D)
Op de  :boat: ligt altijd een hengel.
Alleen mijn wederhelft vangt nooit wat.  :2funny:
Al doet hij wel heel erg zijn best.
Soms op de wadden een makreel.
Kan ik die dan eigenlijk geven? ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#678472
Skipper schreef: Op de  :boat: ligt altijd een hengel.
Alleen mijn wederhelft vangt nooit wat.  :2funny:
Al doet hij wel heel erg zijn best.
Soms op de wadden een makreel.
Kan ik die dan eigenlijk geven? ;D
ahhhhhh niet uitlachen.....niks zieliger dan een visser die niks vangt Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding

Een makreel kun je wel geven. wel vers, want het binnenwerk bederft vrij snel en ff controleren op haken.
Door Skipper
#678476
Angelique schreef: ahhhhhh niet uitlachen.....niks zieliger dan een visser die niks vangt Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding

Een makreel kun je wel geven. wel vers, want het binnenwerk bederft vrij snel en ff controleren op haken.
Nou dat is best wel moeilijk om hem niet ui te  :2funny:  :2funny: hoor.
Vooral als de vissen om zijn hengel heen springen.  :mbounce:
Heb het helaas nooit kunnen filmen, anders had ik naar Bloopers o.i.d gestuurd.  :2funny:  :2funny:
Door tieneke
#678709
Skipper schreef: Die krijgt ze op het moment ook niet meer.
Alleen in geval van nood. ;D
Goed zo!!! braaffff  :P :P ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door