Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#67853
Ik wist niet wat ik zag, maar mijn hondje is bekaf van de jeuk aan zijn pootjes! Hij bijt er in langs alle kanten, en hij staat lettterlijk en figuurlijk te dansen als een zotje!
Help me om mijn hondje te verlossen van de jeuk, aub?
Hij wordt zot!!
azijn in water helpt niet, en aloe vera ook niet, integendeel, hij likt alles af en ben zelfs bang dat hij dit produkt binnen krijgt.
Ellen
#67854
je hebt het nadeel een harige hond te hebben anders zou je calendulan lotion kunnen proberen,nu kan dat ook maar zit je ook gelijk met een vies hondje,die alles ondersmeert waar hij langs en op loopt.
Anders een verkoelend poeder (menthol)
Door Lupa
#67859
er zit niks anders op dan afwachten,
het gebeurd hier ook weleens.
Kamille thee helpt wel rustgevend.
Maar ik heb uiteindelijk voor gekozen om het te laten gaan.
denk aan je zelf als je ergens jeuk of zo hebt hoe meer je krabt en aandacht aan geeft hoe meer het gaat jeuken.
probeer je hond of te laten slapen of even een extra rondje met hem te doen.
het gaat over, en een positief iets, hij trap er niet meer in.
#67874
Al die middeltjes heb ik nu niet in huis natuurlijk!
ik zou een huishoudmiddel moeten vinden, en inderdaad hij begint te kalmeren, hoe minder er aan te komen hoe beter het resultaat
Dank je om te helpen.
Ellen C.
#69111
Hallo Truus,

Alles is terug in orde gekomen met Thaico. s'anderendaags was het helemaal over. Toch heb ik efkes gepanikeerd hoor! Hij was zot aant worden, amaai!
Heb dan maar een wandeling gemaakt en nadien heb ik dan met een ijszakje op zijn pootjes gedrukt. Blijkbaar heeft hij daar verschrikkelijk veel van genoten! Bedankt voor de reactie en tot horens! ;)
Ellen C.
#69125
rellentje schreef: Hallo Truus,

Alles is terug in orde gekomen met Thaico. s'anderendaags was het helemaal over. Toch heb ik efkes gepanikeerd hoor! Hij was zot aant worden, amaai!
Heb dan maar een wandeling gemaakt en nadien heb ik dan met een ijszakje op zijn pootjes gedrukt. Blijkbaar heeft hij daar verschrikkelijk veel van genoten! Bedankt voor de reactie en tot horens! ;)
Ellen C.
Gelukkig is Thaico weer helemaal de oude en die ijzakjes zullen wel hebben geholpen ;).
Ja..het is maar niks als je hondje iets mankeert he.
Groetjes Truus.
Door casangio
#69429
Dit is voor de volgende keer. Mentholpoeder is voor jeuk. Je kunt het bij de apotheek kopen.
groetjes, alma

P.S. Je moet natuurlijk wel opletten dat de hond de mentholpoeder er niet aflikt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door