Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door macgirlie
#678312
Gisteren heeft JayJay drie keer in huis geplast en vanmorgen zag ik dat zijn urine rood was. Toen ik net terug kwam van Pepper uitlaten lag weer de hele vloer vol met roodachtige druppels urine. Ik moet vanmiddag om 15.15 uur met hem naar de dierenarts. Waarschijnlijk een blaasonsteking of zo? Moet ik nog op dingen letten wat de DA zegt en wat voor medicijnen ze voorschrijft?
Door Lizzy
#678316
Ja, blaasontsteking is mogelijk en ik geloof dat prostaatproblemen ook wel bloed in de urine kunnen geven. Ik denk dat je niet anders kunt dan het verhaal van de DA afwachten... Lukt het je om urine op te vangen, voordat je gaat? Dat zou ik wel proberen: opvangen en meenemen. Hij zal de urine waarschijnlijk controleren met een stripje en waarschijnlijk centrifugeren om te kijken naar de sedimenten. Verder zal hij waarschijnlijk ook de prostaat controleren.
Door macgirlie
#678326
Ik heb net wat kunnen opzuigen met een injectiespuitje. Het is echt heel rood en hij loopt maar te druppelen. Ik moet maar even een soort luiertje improviseren voor hem.
Door amber9960
#678391
heeft je hond zich soms ergens in opgewonden? de mijne heeft dat regelmatig als hij zich ergens in opwindt,volgens de DA zijn dat adertjes die springen.Op zich niks ernstig maar moet wel gestelpt worden.
Door macgirlie
#678395
Hij is natuurlijk wel twee weken uit logeren geweest maar nu ik terug denk hadden we voor de vakantie ook al een paar keer problemen dat hij in huis geplast had en mijn moeder vertelde net dat er soms ook direct na het uitlaten weer een plas in de garage lag. Dus waarschijnlijk toch wel iets van een blaasontsteking. Hij heeft ook echt pijn bij het plassen want hij piept.
Door macgirlie
#678488
Ben net van de DA terug. Zijn temperatuur was goed, prostaat was ook goed, maar hij heeft dus een fikse blaasontsteking. Er zat veel bloed in de urine en ook wat struviet. De zuurwaarde van de urine is veel te laag. Uiteraard probeerde ze me gelijk een speciaal dieetvoer aan te smeren maar ik heb gezegd dat ik dat niet wil omdat hij vers krijgt. Daarop vroeg ze of ik me er goed in verdiept had omdat als de hond voor meer dan 50% vers krijgt en geen supplementen er problemen met de botten kunnen ontstaan. Ik heb gezegd dat ik me er goed in verdiept heb en nu ga ik in de bibliotheek hier even op zoek naar een middel om de urine te verzuren. Volgende week na de kuur Alfatrim moet ik de urine nog een keer laten checken.
Laatst gewijzigd door macgirlie op di 19 dec 2006, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#678734
macgirlie schreef: Ben net van de DA terug. Zijn temperatuur was goed, prostaat was ook goed, maar hij heeft dus een fikse blaasontsteking. Er zat veel bloed in de urine en ook wat struviet. De zuurwaarde van de urine is veel te laag. Uiteraard probeerde ze me gelijk een speciaal dieetvoer aan te smeren maar ik heb gezegd dat ik dat niet wil omdat hij vers krijgt. Daarop vroeg ze of ik me er goed in verdiept had omdat als de hond voor meer dan 50% vers krijgt en geen supplementen er problemen met de botten kunnen ontstaan. Ik heb gezegd dat ik me er goed in verdiept heb en nu ga ik in de bibliotheek hier even op zoek naar een middel om de urine te verzuren. Volgende week na de kuur Alfatrim moet ik de urine nog een keer laten checken.

Balen joh, maar je weet nu wat er mis is. En er is hier op BP heel vele info over blaasontstekingen en struviet, vooral in de kattensectie.
En die DA mag haar schoolgeld terughalen  >:( >:( >:(
Door carlala
#679968
Pepper had daar ook last van.
Ph was 7, moest omlaag.
Vers voer aangehouden, plens water elke keer over zijn voer en cranberry tabletten.
Nu is zijn PH 6,1.

Beterschap met JayJay
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door