Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#677793
Wat kan men geven in geval van kennelhoest (geen antibiotica).
Kan men kennelhoest trouwens genezen zonder een spuit van de DA?
Door nikeey
#677810
ik weet een vriendin van mij heeft 2 honden waarvan ze alle 2 kennelhoest hebben en die hebben antibiotica gekregen
Door Jolly
#677819
tussistin en tijmsiroop zonder suiker, schijnt hier op bp wel eens aangeraden te worden.

Ik heb nog nooit kennelhoest gehad, dus kan niet vertellen of het helpt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#677846
chrisje schreef: Wat kan men geven in geval van kennelhoest (geen antibiotica).
Kan men kennelhoest trouwens genezen zonder een spuit van de DA?
In geval van (kennel)hoest geef ik tijmsiroop en wat weerstandsverhogende middelen zoals echinecea en als het wat heftiger is dan geef ik er nog Laryngo-vetsem bij.

Als de hond zich echt de longen uit het lijf hoest tegen kokhalzen aan dan zou ik wel even langs de da gaan.
Door Lizzy
#677997
Tussistin tabletten van VSM, vitamine C, echinacea extra forte van Bloem. Wanneer de hond zich ziek gaat voelen en/of koorts krijgt: dan is het zeker tijd voor een bezoekje aan de DA!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#678004
nikeey schreef: ik weet een vriendin van mij heeft 2 honden waarvan ze alle 2 kennelhoest hebben en die hebben antibiotica gekregen
Ja, das standaard hé, de hond kucht een keer en jij gaat met een dikke ab-kuur naar huis.
Door Happy Tail
#678060
bij een lichte kennelhoest en of een hond die geent is zou ik ook echt niet snel een ab kuur doen. Vorig jaar had ik enkele honden met KC en er is er maar eentje van thuis gebleven met een Ab kuur, de rest ging gewoon mee. het bleef bij wat hoesten zoasl zeehondjes...
Ook Baya had wat KC die heeft regelmatig een lekker lepel honing gekregen. En ik heb wat echinacin en Vita C gegeven
Door Mevroi Kruim
#678352
Mijn honden hebben allebei kennelhoest gehad. Met Tara ben ik naar de da geweest alwaar ze een ab-kuur kreeg en een enting tegen kennelhoest  :o :o stelletje mafkezen  >:(
Vervolgens kreeg ze het nog een keer, toen heb ik gewoon laten uitzieken en na 2 dagen was het over, nooit meer last gehad.
Kátur heeft het 1x gehad, een dag echt vervelend hoesten met kokhalzen, niks aan gedaan behalve tijmsiroop, volgende dag over.

Kijk, ik ga met een verkoudheid ook niet gelijk naar de ha, pas als ik een akelige keelontsteking heb en ik denk dat het streptococcen zijn, dan ga ik evt een ab-kuur halen omdat die krengen zoveel narigheid kunnen aanrichten in je lijf. Van gewoon flink hoesten met koorts en volle holtes gaat een mens normaal gesproken niet dood. En een hond overlijdt dus niet aan een dag of wat hoesten en kokhalzen. Pas als het echt ernstig wordt, de hond is echt ziek met koorts en weigert bv te eten, ja, dan zou ik evt nog eens naar de da gaan.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door