Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Kuszco
#677729
Vanochtend was ik met beide labradors bij de DA. Ze hadden een virusinfektie van maag en darmen. Naast allerlei spuiten tegen diarree, misselijkheid kreeg ze ook een kuurtje AB mee.
Ze mogen hun eigen eten heben Ze krijgen carnibest. Mijn DA kent dat spul niet ,maar hij schrok zichtbaar toen ik zei dat het rauw vlees was.
Ruaw vlees is een bron van bacterien zegt hij. Helemaal niet goed dus. Maar ze mochten het wel gewoon eten omdat ze eraan gewend zijn.
Hoe kan dat nu toch. Honden zijn toch gebouwd om rauw vlees te eten, hun maagzuur is toch ook veel zuurder waardoor wormen etc. minder kans krijgen.
Is rauw vlees nu echt zo ongezond. Eigenlijk deel ik die mening helemaal niet.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje
Gebruikersavatar
Door Angelique
#677740
[quote="Kuszco"]
Vanochtend was ik met beide labradors bij de DA. Ze hadden een virusinfektie van maag en darmen. Naast allerlei spuiten tegen diarree, misselijkheid kreeg ze ook een kuurtje AB mee.
Ze mogen hun eigen eten heben Ze krijgen carnibest. Mijn DA kent dat spul niet ,maar hij schrok zichtbaar toen ik zei dat het rauw vlees was.
Ruaw vlees is een bron van bacterien zegt hij. Helemaal niet goed dus. Maar ze mochten het wel gewoon eten omdat ze eraan gewend zijn.
Hoe kan dat nu toch. Honden zijn toch gebouwd om rauw vlees te eten, hun maagzuur is toch ook veel zuurder waardoor wormen etc. minder kans krijgen.
Is rauw vlees nu echt zo ongezond. Eigenlijk deel ik die mening helemaal niet.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje
[/quote]

Joh, die lui worden altijd helemaal hysterisch als ze het woord bacterietje horen. Lekker laten waaien, juist van steriel voer wordt je hond een zwak poppetje. Maar hij zal niet beter weten, hij is goed opgevoed door zijn leveranciers en verder kijken dan zijn neus lang is is meestal ook teveel gevraagt.
Door Lizzy
#677745
Er zitten hier nog 3821 mensen die deze (belachelijke) mening van deze DA niet delen.

Lekker laten kletsen. Of gewoon eens vragen waarom alle honden, wolven en wolf/hondachtigen het al miljoenen jaren zo lekker doen op rauw vlees.

Bacterieen gaan gewoon dood, in het maagzuur van de hond. Bovendien kan een hond wel wat hebben hoor. De gemiddelde hond eet met grote regelmaat stront, hele dooie verrotte beestjes en andere narigheid. Toch worden ze er eigenlijk nooit ziek van. Ra ra!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#677762
Het is jammer dat je voor je gevoel zo vaak in de verdediging/uitleg  moet als je hond kvv/barf eet.  :(
Niks van aantrekken en lekker zo doorgaan.  :)
En beterschap voor je honden! ;)
Door Kuszco
#677777
Ja,eigenlijk weet ik dat ook. Gewoon doorgaan. Het virusje heeft er ook niets mee te maken.(Dat zei hij ook niet) Gewoon opgelopen tijdens de wandeling.
Ik ga hem eens wat informatie over KVV brengen. Hij kende carnibest niet. Duck b.v. ook niet. Ik snap dat echt niet. Er zijn zo veel mensen die KVV geven of barfen. Die mensen komen toch ook in de praktijk.
Mijn meiden zijn wel al wat opgeknapt. Ze slapen lekker bij. We hebben vannacht alledrie geen oog dicht gedaan. Heb continu buiten gestaan tussen de diarree. Ik was er zelf misselijk van vanmorgen.
En dan zijn ze zo zielig. Pas als de doggies weer de oude zijn ben ik weer in mijn element.
Ze hebben net een lekkere bak vlees op. Heerlijk vonden ze het weer.
Door Eef+Stippels
#680925
Heel storend, die kortzichtige dierenartsen, die er ook nog eens niets van weten.
Erg irritant dat ze mensen die het goed doen aan het twijfelen brengen en net doen alsof je het vreselijk fout zit te doen, terwijl je juist het beste voor hebt met je hond(en). Laat ze zich er eens in verdiepen voordat ze vers en barf afdoen als een gevaarlijk iets.

Veel mensen zijn sowieso nogal panisch als het over bacterien gaat... Volgens mij valt het allemaal nog wel mee, niet alleen voor de honden, ook voor onszelf. Ik ben al meerdere keren aan mijn mond gelikt terwijl mijn honden net (lekker rauw) hadden gegeten (ik word nog wel eens verrast met een dikke zoen), ik ben er nog nooit ziek van geworden.
Door charmed
#681285
Volgende keer zeggen tegen je da dat vers vlees vol zit met goede bacterien.
Overgiet je het eten wel even met kokend water als ze aan de dunne zijn? Als ze niet lekker zijn, dan kunnen de darmen er wat minder goed tegen goede bacterien en blijft het misschien dun. Even overgieten met kokend water, laten afkoelen en dan geven :)

Gr. jacqueline
Door Lizzy
#681306
[quote="charmed"]
Volgende keer zeggen tegen je da dat vers vlees vol zit met goede bacterien.
Overgiet je het eten wel even met kokend water als ze aan de dunne zijn? Als ze niet lekker zijn, dan kunnen de darmen er wat minder goed tegen goede bacterien en blijft het misschien dun. Even overgieten met kokend water, laten afkoelen en dan geven :)

Gr. jacqueline
[/quote]

http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... =1.new#new
Gebruikersavatar
Door Angelique
#681396
[quote="charmed"]
Volgende keer zeggen tegen je da dat vers vlees vol zit met goede bacterien.
Overgiet je het eten wel even met kokend water als ze aan de dunne zijn? Als ze niet lekker zijn, dan kunnen de darmen er wat minder goed tegen goede bacterien en blijft het misschien dun. Even overgieten met kokend water, laten afkoelen en dan geven :)

Gr. jacqueline
[/quote]

Als darmen "niet lekker"  zijn dan is dat juist een teken dat de darmflora verstoort is en dat er juist behoefte is aan goede bacteriën. Liefst een paar miljard per hapje zodat die darmflora zich ze snel mogelijk kan herstellen. Door kokend water over de kvv te gieten vernietig je bacteriën maar ook nutriënten, plus dat je er een nog soppiger geheel van maakt welk nog vlotter de maag passeert waardoor er mogeljkerwijs nog minder nutriënten worden opgenomen.
Door Fido
#681429
Je kan je da ook melden dat er collega da zijn die de mening van rauw, bacterieën,gevaarlijk enz. NIET delen. Dat deze da heel goed kunnen onderbouwen hoe en waarom JUIST rauwe voeding.

Vraag je eigen da maar eens om een goede onderbouwing waarom brok ipv rauw, en dan geen genoegen nemen met het ingefluisterde brok verhaaltje van de fabrikanten. Nee, vragen waar ze die "brok"kennis hebben opgedaan?
Misschien krijg je het bij deze da voor elkaar dat hij/zij gaat nadenken waar die kennis vandaan komt, van diegene die alle belang hebben in de brokindustrie! Zelfs de faculteit wordt gesponserd door een brokfabrikant.
Alle kennis en lectuur van rauwe voeding worden uit kennis, ervaring, onderbouwing en overtuiging gegeven en er zitten geen sponsers achter (miljarden omzet).

Moeilijk? onmogelijk? Niet altijd hoor! Ook hier in huis een da die voor 100% achter rauw staat en waar steeds meer collega da aan vragen; jullie doen heel anders met voer hè? Vertel hier eens meer over  :)
Door charmed
#681507
Je wilt niet weten wat ik mijn ylanie geef nu ze niet lekker is, Biogarde, Pro- Biotica, Pro-enzym, boombast en nog granules voorgeschreven, allemaal om de darmflora weer up to date te krijgen, maar we leren bij.

Gr. jacqueline

[quote="Angelique"]
Als darmen "niet lekker"  zijn dan is dat juist een teken dat de darmflora verstoort is en dat er juist behoefte is aan goede bacteriën. Liefst een paar miljard per hapje zodat die darmflora zich ze snel mogelijk kan herstellen. Door kokend water over de kvv te gieten vernietig je bacteriën maar ook nutriënten, plus dat je er een nog soppiger geheel van maakt welk nog vlotter de maag passeert waardoor er mogeljkerwijs nog minder nutriënten worden opgenomen.
[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door