Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#67646
Nitus onze reu, drijft me ondertussen tot waanzin. Dat beest doet bijna niets anders als aan zijn poten likken. Als ik hem dan roep hoort hij niks, hij blijft maar doorgaan, moet zijn kop echt van zijn poten los trekken. 1 kussentje van zijn voorpoot heeft hij al helemaal tot op het vlees weten open te leggen. Doe er nu sinds een week een dikke klodder Calendulazalf op en verbind het, of kan ik daar ook nog andere middeltjes voor gebruiken? Hij begint nu ook al aan zijn andere poten te knagen, hellup! Kan de eiwitfractie hiermee te maken hebben (Energique: 28,2%)? Om zijn achterpoot moet ik ook al een schoentje doen want anders krabt hij een wond onder zijn oor konstant open. Zucht.... hij heet nu even 'reuze kneus'.
Afbeelding
Door laura
#67651
Hallo,

Misschien een hele rare optie hoor:
Bij paarden willen veulens nogal eens de staart van de moeder kleineren. Wij hebben daar altijd sambal op gesmeerd... Werkt voortreffelijk. Misschien kun je het m op die manier afleren? Nu het tot bloedens toe gaat moet je denk ik wel snel actie ondernemen!

Misschien hebben andere mensen andere opties?

Ik weet niet of het met de voeding te maken heeft.
Heeft de hond altijd veel te doen of zit ie vaak alleen???? Misschien dat ie t doet omdat ie alleen is?
Door senadance
#67655
Mijn Rottie deed het af en toe ook, en hijwas constant bij ons in de aandacht hoor, ;) ;) het leek wel of hij er een kick ::) ::) ::) van kreeg, en was ook door niets af te leiden, :-\
ik heb er duimex opgesmeerd (tegen het duimen voor kleine kinderen) is een tinctuur die enorm bitter is :-[, het hielp wel af en toe.
Het was wel bij periodes opeens stopte het dan ook weer, zeer irritant.

helaas weet ik verder ook geen raad
WIE ,O WIE, WEL ??? ???
Gebruikersavatar
Door Nitus
#67656
Nitus is eigenlijk nooit alleen, ja een halfuurtje ofzo, want Gitte is bijna altijd bij hem. Ik werk niet, dus ben ook heel veel thuis. Insmeren met iets smerig kan ik idd bij zijn niet verwonde poten proberen.
Door laura
#67659
Ik zou het iid niet op de wondjes smeren nee ;D

Misschien is het een soort van stereotiep gedrag. Door het herhaaldelijk uitvoeren van dit gedrag is het voor het dier belonend. In de hersenen komen endorfinen vrij waardoor het een bevredigend gevoel geeft!

Het is heel moeilijk om hier wat aan te doen... Misschien is het ook wel wat anders hoor!

Stereotiep gedrag bij honden doen ze ook vaak door continue achter hun staart aan te vangen. niet eventjes maar uren per dag!


Hopelijk is het gauw over
Door macho
#67679
ik denk dat het bv een allergische reactie kan zijn.

misschien heb hij ergens ingelopen wat een reactie kan geven.

macho had 2 weken geleden in zand gelopen waar heel veel korreltjes inzaten, toen heeft hij ook heel veel aan zijn kussentjes zitten knagen, nu lopen we er niet meer en is het weer over.
Door Peet
#67682
Tja, maar weet je niets over de oorzaak?
Granen? Ik weet niet of er (veel) graan in Energique zit...
Anders zou je ook aloe vera gel kunne proberen...Of denk je dat het idd een gedrags-probleem is?
Peet
Door jeanne
#67695
Ik ken hondjes (meestal zijn het die kleintjes) die volgens hun baasje als een soort automatische piloot aan hun voetjes knabbelen, maar dan vooral de voorvoetjes. Het lijkt me bij deze hondjes dan ook een soort tic.
Maar omdat jouw hond het ook aan zijn achterpoten doen lijkt me toch dat er iets anders aan de hand is.
Ook omdat ie zo vaak achter zijn oor krabt, hij heeft toch duidelijk jeuk dan, lijkt me.
Door oebaya
#67706
jeanne schreef: Ik ken hondjes (meestal zijn het die kleintjes) die volgens hun baasje als een soort automatische piloot aan hun voetjes knabbelen, maar dan vooral de voorvoetjes. Het lijkt me bij deze hondjes dan ook een soort tic.
Maar omdat jouw hond het ook aan zijn achterpoten doen lijkt me toch dat er iets anders aan de hand is.
Ook omdat ie zo vaak achter zijn oor krabt, hij heeft toch duidelijk jeuk dan, lijkt me.
Vergis je niet Jeanne Dobermanns, Labradors, Duitse Herders, Golden Retrievers, Ierse Setters staan er om bekend dat zij vaak aan dat poot likken lijden.
Maar goed voor de Rottie die er last van heeft: zet de hond op hypo-allergeen voer (Carnibest heeft geloof ik eend/rijst variëteit), gaat het dan weg, dan is het likken dus voedsel gebonden.
Gaat het niet weg, dan is de oorzaak stress en zal je diep na moeten gaan denken wat stress veroorzaakt.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door Nitus
#67720
Ga even kijken wat ik hier in ons dorpje kan krijgen aan vieze spullen, Bitter Apple lijkt me wel wat en anders is de Duimex misschien ook een optie.

Zaterdag ga ik naar Ermelo, carnibest halen, dus dan kan ik idd even kijken naar hypoallergeen voer.

Ik denk dat het bij Nitus een combinatie van medisch en gedrag is. Hij had waarschijnlijk iets aan zijn poot, want hij likte constant aan dezelfde poot, maar die moet nu een paar keer per dag verbonden worden en dat geeft natuurlijk stress, want het is wel een zeer pootje. Verder moet hij wanneer wij weg zijn en 's nachts een muilkorf om anders vreet hij het verband eraf, gevolg stress.
En het is een heel gevoelig hondje. Heb hem net maar even wat rescue-druppels gegeven, misschien dat dat helpt.

Aloe vera gel helpt geloof ik tegen de jeuk? Kan ik ook nog even naar kijken.

Jeanne, dat van zijn oor heeft een andere oorzaak. Gitte was zo vriendelijk hem even te bijten dus daar had hij een wondje, genezende wondjes jeuken en dan gaan hij natuurlijk krabben (met hele vieze achterpoten), en als je dan voelt hoe hard dat beest krabt, ik deed er laatst snel m'n hand ertussen, ik heb de striemen nu nog op m'n handen staan! Hij is gewoon lomp en onbenullig. :(

En wat ik nog vergeten was, misschien is hij wel aan het ontgiften! :-[

Bedankt voor het meedenken allemaal :)
Door sharpie
#67735
Je kan ook nog de Borageolie van Paul Barte proberen, dat heeft ook een gunstige uitwerking op huid problemen...mocht het daar aan liggen?
(Borageolie schijnt ook als een soort natuurlijke Prednison te werken).
Door oebaya
#67738
Nitus schreef:
Ik denk dat het bij Nitus een combinatie van medisch en gedrag is. Hij had waarschijnlijk iets aan zijn poot, want hij likte constant aan dezelfde poot, maar die moet nu een paar keer per dag verbonden worden en dat geeft natuurlijk stress, want het is wel een zeer pootje. Verder moet hij wanneer wij weg zijn en 's nachts een muilkorf om anders vreet hij het verband eraf, gevolg stress.
En het is een heel gevoelig hondje. Heb hem net maar even wat rescue-druppels gegeven, misschien dat dat helpt.
Dit is heel waarschijnlijk. Doordat de poot ziek was, is hij er aan gaan likken, nu is het een soort gewoonte, nu is de poot stuk, moet er van alles gebeuren om erger te voorkomen dus stress. En zo wordt het dan een vicieuze cirkel.
Hoop dat je ontdekt wat de jeuk veroorzaakt, dan heb je één oorzaak vast weggenomen.
sterkte
Door 202spots
#67745
Hi Nitus
Het zal waarschijnlijk 'n lick granuloma zijn?
Moeilijk om de oorzaak te vinden,en moeilijk om er af te komen zonder allergie testen en/of antibiotocs...
Hier zijn 'n paar sites
http://www.marvistavet.com/html/lick_granuloma.html
http://www.vetinfo.com/dencyclopedia/deacrlick.html
http://www.vetinfo.com/dlickgran.html

Ik had dit nog ergens gevonden,misschien dat het helpt?
Voor 'n lick granuloma en andere kleine wondjes word dit ook wel toegepast.

1)Met 'n laserpen ,2 x per dag,met het laserlight voor 30 sec. 'n halve cm. recht boven het wondje,kleine rondjes draaien.
Wel oppassen dat je nooit in de ogen schijnt
[from Wendy Volhards 2nd edition of Holistic Guide for a
Healthy Dog] .

2)Solarcaine,de anti zonnebrand spray voor mensen,2-3 keer per dag.

3) 3/4 gedeelte Witch Hazel[Klitwortel?] met 1/4 gedeelte Aloe Vera gel en 'n paar druppels Tee Tree Oil.
2-3 x per dag. voor 'n paar dagen.
De Witch Hazel stops de jeuk en dood de bacterien,de Aloe heeft koelende werking en de Teetree oil trekt bloed naar de randjes voor betere gezezing.

4)Of om het helemaal makkelijk te maken,
gebruiken sommige de talcpoeder wat voor
zweetvoeten word gebruikt.

(De laserpen heb ik zelf ook wel gebruikt om wondjes vlugger te genezen en het helpt heel goed!!
Het ziet er net uit als 'n grote inktpen,en heeft 'n klein rood laser lichtje bij de punt, dat rood spotje word meestal gebruikt om op dia's of zo aan te wijzen waar over gepraat word.
Mijn Tor is helemaal gek op de laserpen want dat is zijn favorite speeltje....ik hoef het maar op de grond schijnen en hij als 'n gek hollen om te proberen om het roode puntje te vangen.... 8)
Laatst gewijzigd door mahuni op do 18 mar 2004, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door