Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#674808
Zo eens in de 2 maanden heb ik een bultenhond in huis.
Het jeukt niet overdreven, maar meneer zit van schouders tot kont dan helemaal vol.
Op dag 1 zien we een paar kleine bultjes en op dag 3 zit het op zijn hoogtepunt. Er is dan, behalve op zijn kop, geen plekje meer vrij. Het zijn echt bultjes, dus ook niet echt superdikke plekken ofzo. Waar het van komt weten we niet.
Meestal krijgt hij dan in overleg met de DA 1 dag prednisolon en dan is het weer weg voor een bepaalde periode.

Vandaag maar besloten om een dagboek van de bultenaanvallen bij te gaan houden om de frequentie te kunnen meten.

Nu is mijn vraag eigenlijk.......zijn er vriendelijkere middeltjes om die bulten te laten verdwijnen? En dan heb ik het over tabletjes of poedertjes.  ;)
Door Femke
#675189
Apis Mellifica misschien? Helpt tegen bulten en zwellingen en allergische reacties.
Door *wendy*
#676321
Er rijst langzaam het vermoeden van mijn kant dat meneer niet tegen eend kan .... :-\
Door nikèdog2000
#676334
wat vervelend voor je hond
ja probeer dan de eend weg te laten
misschien is dat het
ik hoop dat je er achter komt
succes met de zoektocht
Door Happy Tail
#676537
dan dus even ook een etens dagboekje bijhouden en elimineren.....uhhh de eend dan waarschijnlijk
Door Lizzy
#676824
Ik kan eigenlijk niks bedenken om de bulten te verminderen. Ja, misschien inderdaad het middel waar Femke het over heeft. Dat is wel de moeite waard om te proberen.
Door *wendy*
#678358
Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar dat spul, want hij heeft het nu alweer:'(

Tis igg niet door de eend.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door