Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#676332
Is er eigenlijk een verschil van vaccin tussen de Parvo-c van Nobivac en de parvo die in de Nobivac DHP zit?
Door chrisje
#676390
Lizzy schreef: Volgens mij niet nee. DPH zit ook distemper en hcc in, maar het vaccin voor parvo is gelijk.
De DA zei dit ook al, maar ik geloof hen niet meer klakkeloos. De reden dat ik dit vraag is:
Fonzke had enkele weken geleden al de DHP gehad en moest nog de Parvo-C hebben. Nu hebben ze blijkbaar in plaats van de Parvo-C terug de DHP gegeven. Dus twee keer. Ik kon wel vloeken, maar ja, het zat er al in.
>:(
Door Lizzy
#676393
chrisje schreef: De DA zei dit ook al, maar ik geloof hen niet meer klakkeloos. De reden dat ik dit vraag is:
Fonzke had enkele weken geleden al de DHP gehad en moest nog de Parvo-C hebben. Nu hebben ze blijkbaar in plaats van de Parvo-C terug de DHP gegeven. Dus twee keer. Ik kon wel vloeken, maar ja, het zat er al in.
>:(
Ai.... dit is een partij balen zeg. Heeft je DA 1000 keer zijn excuses aangeboden?
Door chrisje
#676396
Lizzy schreef: Ai.... dit is een partij balen zeg. Heeft je DA 1000 keer zijn excuses aangeboden?
Wat denk je, zij gaan er altijd nogal luchtjes over, he.
Ik baal er gewoon van omdat hij nu geënt is extra voor Adeno en hondenziekte, terwijl het eigenlijk niet hoefde. >:(

Zij gaan ook niet mee in de driejarige registratie van Nobivac.
Door Jolly
#676402
chrisje schreef: Wat denk je, zij gaan er altijd nogal luchtjes over, he.
Ik baal er gewoon van omdat hij nu geënt is extra voor Adeno en hondenziekte, terwijl het eigenlijk niet hoefde. >:(

Zij gaan ook niet mee in de driejarige registratie van Nobivac
.
aankaarten die handel, zijn ze helemaal besodemieterd. >:(
De fabrikant van nobivac zegt 3 jaar reg. dus moeten ze meegaan hierin.
Als ze dat niet willen moeten ze geen nobicav meer enten
Door K&D
#676652
chrisje schreef:

Zij gaan ook niet mee in de driejarige registratie van Nobivac.
Daar heb je toch lak aan? Of train, show je met je honden?
Dubhe heeft 1,5 jaar geleden haar cocktail gehad. Die vindt ik zeker wel 3 jaar geldig, en waarschijnlijk nog wel langer ;) Als de da niet mee zou willen gaan in om de 3 jaar dan zou ik een andere zoeken....
Door chrisje
#678088
Lindsey schreef: Daar heb je toch lak aan? Of train, show je met je honden?
Dubhe heeft 1,5 jaar geleden haar cocktail gehad. Die vindt ik zeker wel 3 jaar geldig, en waarschijnlijk nog wel langer ;) Als de da niet mee zou willen gaan in om de 3 jaar dan zou ik een andere zoeken....
Nee, we trainen niet met onze honden. Alleen staat er nu in zijn paspoort dat hij volgend jaar terug moet geënt worden. Maar ik ga het niet doen, hoor.
Deze DA ent er blijkbaar maar op los.
Bij de fokker twee maal puppy Nobivac DP, en nu twee maal Nobivac DHP (Lepto).
Dus 4x hondenziekte, 4x Parvo en twee maal Hepatitis.
Het is dat ik ons ander hondje in augustus verloren ben aan epilepsie en sindsdien ben ik ook niet meer zo gebrand op enten, maar het zit er nu in, en ik kan er niets meer aan veranderen :'(. Maar ik heb zo'n angst dat hij er iets aan gaat overhouden, dat het mijn doen en laten gaat beïnvloeden. Elke ongecontroleerde beweging van hem doet mijn hart al sneller gaan. Dag en nacht leefden wij met de angst voor een epi aanval, dat dat niet zo snel weggaat.
En nu heb ik maar bang dat dit vele enten in zijn jonge lichaampje zijn sporen gaat nalaten in de toekomst. Ik weet dat de enting tegen hondenziekte een trigger kan zijn en hij heeft dit vier maal gehad en ... . :-X
Amai, ik ben aan het doemdenken :-X
Door K&D
#678194
Ik weet precies wat je doormaakt hoor. Wij hebben begin dit jaar ook een hond aan epi verloren. Het klopt dat het je hele dag en nacht beheerst. Wij vonden het ook verschrikkelijk :-[ Ik vind het ook steeds weer erg te lezen dat honden het hebben......

Nu we weer een andere erbij hebben wordt deze met argusogen bekeken. Echter, jouw Dimpke (was het toch?) had de erfelijk vorm. Dan slaat de enting idd erg hard toe. Ik zou me nu niet zoveel zorgen maken hoor. Geniet van je pup! Een betere start dan een verse kan ze niet krijgen.

Wij schrokken ons een tijdje geleden een hoedje. Kyrah was raar aan het happen...... :o :o :o

Je snapt wel dat mijn hart bijna stil stond.......nu een jaar geleden lag ons Yooltje bij de dierenarts in de kliniek omdat ze een status had........Ik dacht dat het gedonder wéér begon.......maar gelukkig was het een draadje dat ze in haar bek had zitten......
Door chrisje
#678954
Lindsey schreef: Ik weet precies wat je doormaakt hoor. Wij hebben begin dit jaar ook een hond aan epi verloren. Het klopt dat het je hele dag en nacht beheerst. Wij vonden het ook verschrikkelijk :-[ Ik vind het ook steeds weer erg te lezen dat honden het hebben......

Nu we weer een andere erbij hebben wordt deze met argusogen bekeken. Echter, jouw Dimpke (was het toch?) had de erfelijk vorm. Dan slaat de enting idd erg hard toe. Ik zou me nu niet zoveel zorgen maken hoor. Geniet van je pup! Een betere start dan een verse kan ze niet krijgen.

Wij schrokken ons een tijdje geleden een hoedje. Kyrah was raar aan het happen...... :o :o :o

Je snapt wel dat mijn hart bijna stil stond.......nu een jaar geleden lag ons Yooltje bij de dierenarts in de kliniek omdat ze een status had........Ik dacht dat het gedonder wéér begon.......maar gelukkig was het een draadje dat ze in haar bek had zitten......
Het is zo dat we van onze hondjes moeten genieten, en dat doen we ook, he.
Maar zoals je al zegt, soms slaat ons hartje een keer sneller van ongerustheid.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door