Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roellie
#675794
Volgens mij heeft Mikki wat moeite met lamsribben te verteren.

Eergisteren heeft ze dat gegeten, en vanochtend gaf ze over. Daar zaten (naar mijn inziens) stukjes bot in. En in haar keutel vandaag ook.
Ik heb het gevoel dat wat niet verteerd wordt, dat ze dit na een tijdje er uit kotst.
Dit is al een paar keer gebeurd. Dus ik denk dat ik het maar niet meer geef.

Heeft hier iemand ook ervaring mee???

Mikki is ondertussen wel een ervaren barfer. Met geitenribben heeft ze hier absoluut geen last van, of met ander botsoortig vlees.

Maar volgens mij komt het door de lamsribben.

Groetjes

Roellie
Door Lizzy
#675821
Joh, de meeste lamsribben die je momenteel nog koopt: dat zijn schapenribben. Van hele jonge lammetjes zijn de botten zacht, maar er zijn nu gewoon geen hele jonge lammetjes meer. Wat je zo aan het eind van het jaar koopt is volgens mij gewoon (tenzij je lam uit new zeeland ofzo haalt) bijna-schaap/schaap. En het kan heel goed dat de ribben daar minder goed van verteerd worden. Dat zie ik hier ook wel dat Pinkel van oude-geiten/lams-botten eerder botsplinters kotst.
Door tieneke
#675855
Denk ook dat ze aardig hard waren,hier heb ik lamsschouder(bot haal ik eruit) met een groot stuk rib(ruim 2,5 kilo) uit New Zeeland die ik bij de makro koop en deze is inderdaad vrij jong.
Lamsvlees is hier verder gewoon niet te krijgen...in Nederland had ik verder in het seizoen ook regelmatig loeiharde oudere nekken plus ribben waar ze soms van gingen kotsen of moeilijk poepten,dus niet meer geven.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#676093
ik heb gisteren mijn honden lamsrib gegeven die ik had besteld via de site van bibi. Vanochtend hadden ze ook allebei gekotst en in de ontlasting zat ook kleine stukjes bot. Misschien een beetje naief van mij, maar als je barf materiaal via de site besteld moet dat toch goed zijn? Ik bedoel niet te hard of zo? Ze hebben het al eerder op zonder problemen
Door *Natasja*
#676442
[quote="vanaalst"]
ik heb gisteren mijn honden lamsrib gegeven die ik had besteld via de site van bibi. Vanochtend hadden ze ook allebei gekotst en in de ontlasting zat ook kleine stukjes bot. Misschien een beetje naief van mij, maar als je barf materiaal via de site besteld moet dat toch goed zijn? Ik bedoel niet te hard of zo? Ze hebben het al eerder op zonder problemen
[/quote]

Er kan natuurlijk altijd een hardere rib tussenzitten, de mensen waar je de ribben vandaan hebt, kunnen moeilijk iedere rib afzonderlijk testen op hardheid.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door