Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Daisha
#668115
Hallo allen,

Welke vissoorten zijn geschikt om als aanvulling te geven ? We geven al verse sardienes, koolvis (diepvries), koningspoon. Wat kan nog meer zonder problemen.

Uit blik krijgen ze af en toe tonijn (op water), nog andere suggesties ?

En hoe vaak mogen ze vis krijgen per week ?

Zie jullie reacties graag tegemoet,
Olaf
Door Daisha
#668121
Allen de kop van de zalm ? Mag staartstuk ook bijvoorbeeld ?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#668593
Daisha schreef: Allen de kop van de zalm ? Mag staartstuk ook bijvoorbeeld ?
Ja hoor alles van de zalm mag
Door Daisha
#671334
Alles van de zalm. Okay, eerst invriezen neem ik aan i.v.m. mogelijke aanwezigheid van parasieten, met name in de kop.

Hoe vaak per week kan ik vette vis geven ? Ik neem aan dat elke dag niet gewenst is !

Oh ja, afgelopen weekeinde hebben ze koningspoon gekregen. Vonden ze ook heel geweldig.

Olaf
Door *Robin*
#672271
Ik zou niet vaker dan 1 keer per week een maaltijd geven. Ik gaf het altijd op zondag, is wel leuk als ze het erg lekker vinden.... een weekend maaltje ;D
Door Daisha
#675885
Hoi,

Nou, vis is dan misschien geen natuurlijke prooi maar,...... we hebben nu een paar keer gegeven en ze worden compleet gek als ze vis ruiken.

Laat ze maar gewoon lekker knabbelen. :)
Door jantjehermien
#676011
hoezo geen prooidier?Ik wil ze de kost niet geven die af en toe een visje vangen.  ;D
Door Daisha
#676385
Ja, dat dacht ik ook maar blijkbaar mag je vis niet voor de kat als prooidier beschouwen.

Whatever,..ze krijgen het gewoon :)
Door Lil
#676630
Hier krijgen ze ook vis enne ze jatten ze anders ook gewoon uit een vijver :-[ :-X (ligt nu gelukkig een net overheen). Ik heb laatst ook garnalen gegeven, viel ook goed in de smaak. Paling aten ze ook en och eigenijk alles op dat gebied.
Door Mevroi Kruim
#676637
Vis vangen ze hier best zelf, bij voorkeur de peperdure zeelt uit de vijver van de overburen  :-X :-X >:(

Ik voer wel meer dingen die strikt genomen geen kattenprooidier zijn zoals grote grazers, dus rund, lam, geit. Is misschien wel niet helemaal authentiek maar ze eten het graag en ze doen het er erg goed op. Ergens moet ik toch een grens trekken wb biologically appropriate, en die trek ik dus zelf bij prooidieren als hamsters en muizen en ratten, daar heb ik gewoon moeite mee, plus dat het niet echt goedkoop is tenzij je zelf gaat fokken en dat trek ik niet.
En dus voer ik af en toe visjes en af en toe kuikentjes en af en toe koe of lam, en dat gaat ook prima zo.
Tja, en als ik kwartels en duiven kado krijg dan gaan ze dus naar de katten, dat dan weer wel.
Door Daisha
#677411
Nou,

Hier krijgen ze als gezegd dus ook gewoon af en toe vis, en idd als je strikt gaat kijken naar wat als prooidier kan worden beschuowd kan ik wel stoppen met KVV. Da's bijna allemaal niet ect iets wat een kat van dat formaat in het wild zou vangen. Krijg je zo'n beetje een variatie op "hoe een koe een haas vangt" , "hoe een kat een koe vangt". Niet dus.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door