Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#674277
De titel zegt het al, ik wil graag weten wie er ervaring heeft met chemotherapie bij honden, en dan met name met Doxorubicine?
Wat ik graag wil weten is hoe belastend dit voor de hond is, hoe ziek worden ze ervan? En wat zijn de resultaten...

Johan de Vos stelde nl deze chemotherapie voor bij Gitte voor eventuele uitzaaiingen, maar zelf twijfel ik heel erg om dit te gaan doen. Ben bang dat ze er alleen maar ziek van wordt en dat haar weerstand (die na 2 operaties natuurlijk niet optimaal is) een enorme dreun krijgt.
Door Lizzy
#675316
Ik vrees dat we geen ervaring hebben hier... Tannetje misschien? Of Fido? Of Linda?

Ik heb mij altijd laten vertellen (ook door Johan) dat chemo's veel minder impact hebben op hoe de hond zich voelt als dat het bij mensen het geval is. Ik begreep van hem dat honden nauwelijks ziek worden. Blijft het natuurlijk een feit dat het baggerzooi is, maar misschien dat dit wel weer heel goed ondersteund kan worden met natuurlijke middelen. Ik heb me trouwens ook laten vertellen dat het wel echt mega-rommel is en dat je voor jezelf dus ook nog uit moet kijken met bijvoorbeeld overgeefsel/poep opruimen. Dit moet dan weer met speciale handschoenen enzo... Ik weet alleen niet of dat ook met Doxorubicine is....

Iemand?
Gebruikersavatar
Door Binno
#675811
Lizzy schreef:Ik heb me trouwens ook laten vertellen dat het wel echt mega-rommel is en dat je voor jezelf dus ook nog uit moet kijken met bijvoorbeeld overgeefsel/poep opruimen. Dit moet dan weer met speciale handschoenen enzo... Ik weet alleen niet of dat ook met Doxorubicine is....

Iemand?
Dat hebben ze me onlangs in de dierenkliniek ook gezegd dat je met chemo voor je hond (er werd geen specifiek product genoemd dus dat weet ik ook niet) moet oppassen met kontakt met hun speeksel, braaksel en ontlasting, voor jezelf en al degenen die er ook mee in kontakt kunnen komen, dus ook andere dieren.
Hier staat er ook nog wat over vermeld, ongeveer halfweg de pagina.
http://www.devrolijkeviervoeters.org/we ... eden13.htm
Gebruikersavatar
Door Nitus
#676495
Binno schreef: Dat hebben ze me onlangs in de dierenkliniek ook gezegd dat je met chemo voor je hond (er werd geen specifiek product genoemd dus dat weet ik ook niet) moet oppassen met kontakt met hun speeksel, braaksel en ontlasting, voor jezelf en al degenen die er ook mee in kontakt kunnen komen, dus ook andere dieren.
Hier staat er ook nog wat over vermeld, ongeveer halfweg de pagina.
http://www.devrolijkeviervoeters.org/we ... eden13.htm
Dank voor de link. De Ottenhorst zou me het protocol bij chemotherapie per mail toesturen, want dat is idd iets om rekening mee te houden, je zal je hond maar al die tijd niet mogen aaien oid... dat is niet alleen voor ons baasjes onaanvaadbaar, maar ik denk dat Gitte daar ook erg onder zal lijden, zij houd heel erg van contact.
We hebben nog steeds geen beslissing genomen... ik wacht nog op info van mijn eigen DA en hoop dat ik nog wat gebruikers ervarigen kan krijgen (mag ook per PB als je dat liever niet op een forum zet).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door