Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nikeey
#675483
scruf heeft een gaatje in ze kop zitten door nikeey het is wel dicht maar als ik nu vanaf ze neus aai richting ze schedel lijkt het net of er iets knispert onder ze huid.

ik weet niet hoed ik het anders uit moet leggen maar het lijkt net of er iets onder ze huid zit wat knisperd kan het vocht zijn ofzo.
er zit wel een bultje op dat wondje maar is denk ik grotendeels een korts
Door conleeuw
#675489
ja het kan viezigheid zijn, ik zou de korst indien mogelijk los weken, om het open te maken zodat de viezigheid er uit kan? durf je het niet of is het voor jou niet mogelijk om het wondje open te maken, dan zou ik toch langs de da gaan, omdat gesloten ontstekingen knap groot kunnen worden :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#675491
Dat soort gaatjes zou je eigenlijk open moeten houden en van binnenuit dicht laten groeien. Je hebt inderdaad wel kans dat er nu vuil onder zit. Als het nu een korst op zit zou ik die eraf halen en dan even goed schoonmaken en dan van binnenuit laten helen.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#675540
Dat knisperende geluid heeft mijn hond een keer gehad na een bijtwond.
Bij de da bleek dat dat lucht was, die tussen de huid en het onderliggende weefsel zat. Die lagen moeten weer met elkaar gaan verkleven, en die lucht verdwijnt langzamerhand.
Er is verder niets meegedaan, maar heeft al met al wel een paar weken geknisperd. (dit ging om een grote plek in de nek, die onderhuids was losgetrokken, uitwendig waren alleen 2 gaatjes van de hoektanden te zien)
Door nikeey
#675575
ik heb de da toch maar gebeld em heb morgen een afspraak toch om effe na te laten kijken.

ze zij zelf dat het lucht zou kunnen wezen maar om me zelf effe gerust te stellen toch maar effe langs.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#675717
nikeey schreef: ik heb de da toch maar gebeld em heb morgen een afspraak toch om effe na te laten kijken.

ze zij zelf dat het lucht zou kunnen wezen maar om me zelf effe gerust te stellen toch maar effe langs.
Heb ik toen ook gedaan, hoor!
Dan weet je in ieder geval zeker dat het verder niets is, niet een ontsteking of zo.
Door conleeuw
#676013
nikeey schreef: ik heb de da toch maar gebeld em heb morgen een afspraak toch om effe na te laten kijken.

ze zij zelf dat het lucht zou kunnen wezen maar om me zelf effe gerust te stellen toch maar effe langs.
kijk, dat lijk mij een goed plan, voor het zelfde geld is het alleen maar lucht, maar dat kan je zo niet beoordelen, dan maar liever veilig en even bij de da langs. Laat je het ook even weten, ben natuurlijk erg nieuwschierig.
Door nikeey
#676025
nou het is idd lucht en moet uit zichzelf weggaan zei de da.

het lichaam moet het opnemen zoals ze dat zij.
ik heb wel antibiotica meegekregen en het moet binnen nu en 3 dagen weg wezen als hij rare dingen krijgt moet ik weer terug.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door