Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Robin*
#674001
Het valt mij op dat Bailey bijna nooit vaste ontlasting heeft. Hij heeft altijd wat modderige ontlasting, anders kan ik het niet omschrijven. Roxy heeft goede vaste drolletjes maar Bailey heeft met regelmaat lichte diarree...
Hij eet elke dag een kuikentje en meestal kippenekken hamster rundergehakt en woestijnrat. Wat zou ik hem kunnen voorschotelen zodat zijn ontlasting wat vaster wordt? Is meer bot een optie?? Of is er iets anders aan de hand. Ik ben ook gewezen op Giardia.... :-\
Door *Robin*
#674310
ok ik heb nu een afspraak met de DA staan voor woensdag en ik neem een blaadje mee met alles wat ik wil zeggen want ik ken mezelf... als ze hun dokterspraat op zetten kan ik er weer niks tegenin brengen :rolleyes2:
Door Loeka
#675302
Als het echt dokterspraat wordt, zeg ik altijd: en nu in begrijpelijk Nederlands. Maar meestal gaat het wel goed  :D

Sterkte er maar mee, nooit leuk naar een da...
Door *Robin*
#675420
Ik heb de afsraak afgezegt. ik heb een telefonisch consult gehad en uitgelegt wat er precies was, dus soms wel soms niet modderige diarree en dat het stonk dat ik zat te denken aan wormen of Giardia. ik krijg van haar (nou moet wel betalen :P) een kuurtje tegen alle wormen en Giardia dus als het daarna nog niet over is moet ik even met hem langskomen....
Ik doe Bailey het liefste niet zoveel stress aan want hij is al zo'n stresskip....
Rox mag ik voorlopig even laten omdat zij geen klachten heeft...
Door Suzan54
#675576
Over het algemeen is een kuur Panacur tegen mogelijke Giardia voldoende maar ik weet dat er adviezen rondgaan om dit naar vijf dagen te verlengen. Punt is dat alle dieren in je huishouden gedaan moeten worden want ook dieren en mensen (het is een zoönose) kunnen symptoomloze dragers van deze parasiet zijn en zo hou je de besmetting in huis.
Ik had er op Kattenpraat een topic over geopend omdat ik er meer over wilde weten. Helaas is Kattenpraat wegens technische problemen tijdelijk onbereikbaar maar ik er wel veel van opgestoken. Mensen die dit ooit in huis hebben gehad doen tegenwoordig een maal per jaar preventief deze kuur voor al hun huisdieren. Zeker wanneer je fokt kan je zo veel ellende voorkomen.
Door *Robin*
#675665
Dus zelfs ik kan het hebben en mijn vriend dan ook? die komt nooit in aanraking met de kattenbak... Roxy oogt ook niet ziek maar die zou ik dus ook beter wel een kuurtje kunnen geven??
Door *Robin*
#675679
ok is ook handig om te weten. Ik denk dat ik na de kuur toch een afspraak maar om te checken of het weg is en anders nog een kuur er achter aan. dat doe ik Roxy ook gelijk ;)
Door Suzan54
#675780
Omdat het een zoönose is, is het zelfs mogelijk dat de mensen het zelf in huis hebben gebracht. Je wilt niet weten hoeveel mensen hun handen niet (goed) wassen na het toiletbezoek. Die mensen raken dan de deurkruk aan en andere dingen die jij later met je schone handen ook aanraakt (ze zouden eens een kweekje moeten maken van de duwstang van de winkelwagentjes). Besmettingen worden niet via de kattenbak van dier op mens gebracht. Juist dan is iedereen wel secuur. Maar wanneer er geen aanwijzingen zijn dat de mensen in het huishouden het hebben, dan rolt het wel. Al moet ik vertellen dat ik mensen ken die vanuit hun beroep veel met dieren te maken hebben, dierenartsen bijv., dat zij zichzelf én hun kinderen wel ontwormen. Mensen zijn net dieren :-) De een (en zijn kinderen) heeft veel meer aanleg om zo'n besmetting op te lopen als de ander. Ik werkte voorheen in het onderwijs met jonge kinderen en één collega kreeg keer op keer een bepaalde worminfectie en ik en andere collega's nooit.
Door *Robin*
#676413
Dat is wel apart zeg :o
Ik zal eens kijken....
Ik heb chlorella in huis gehaald om alle gifstoffen uit het lichaam van Beesie te halen als hij klaar is met de kuur, hoe lang zal ik dat geven..... een kuurtje zeg maar... drie weken??
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door