Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lyadeh
#675436
Ik weet niet of mijn bericht = vraag hier thuis hoort..Onze spaniel Mo heeft last van voedselallergie en contact allergie.De laatste keer dat ze bij de trimster gewassen was, had ze enorme jeuk.De trimster kon me niet aan een merknaam v/d shampoo helpen dus nu laat ik Mo daar niet meer wassen. Maar .......ze ruikt absoluut niet fris  meer door al het gesabbel aan rug ,buik poten  en waar ze maar bij kan. Bestaat er een ZEEEEER neutrale shampoo / vloeistof  of iets anders  waar Mo wel  mee gewassen / afgespoeld  kan worden of blijft de enige optie "wassen"met water?? Er zijn vast wel  veel meer honden die hier last van hebben...wat doen jullie hiermee/aan???

gr. Mo en Lya.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#675453
Ik zou in dit geval zelf een shampootje maken van eitjes enzo. Lizzy heeft wel een receptje in haar Julietteboek staan. Ik zal haar wel even hiernaartoe sturen.
Door bloemetje
#675454
Mijn Noah kan ook geen enkele shampoo velen. Wij gebruiken voor Noah alleen nog maar Berkenteer Shampoo. Het reukt niet zo fijn maar als hij eenmaal droog is reuk je er niks meer van  ;)
Door lyadeh
#675455
Angelique schreef: Ik zou in dit geval zelf een shampootje maken van eitjes enzo. Lizzy heeft wel een receptje in haar Julietteboek staan. Ik zal haar wel even hiernaartoe sturen.
Waarschijnlijk een zeer stomme opmerking.....als ze eieren inwendig NIET verdraagt kan het dan wel uitwendig????
Door lyadeh
#675456
bloemetje schreef: Mijn Noah kan ook geen enkele shampoo velen. Wij gebruiken voor Noah alleen nog maar Berkenteer Shampoo. Het reukt niet zo fijn maar als hij eenmaal droog is reuk je er niks meer van  ;)
Waar haal ik eventueel Berkenteer shampoo??
Door bloemetje
#675458
lyadeh schreef: Waar haal ik eventueel Berkenteer shampoo??
Bij de dierenwinkel! Berkenteer heeft Noah overigens ook van de jeuk afgeholpen. Het is goed voor de huid beschermend en helpt heel goed tegen de jeuk.
Door lyadeh
#675462
bloemetje schreef: Bij de dierenwinkel! Berkenteer heeft Noah overigens ook van de jeuk afgeholpen. Het is goed voor de huid beschermend en helpt heel goed tegen de jeuk.
Oke bedankt. Alvast één optie.Ik ga het liefst voor "zuivere"middelen..is dit een beetje alternatief???Het zou heel fijn  zijn  als ze er wat minder jeuk  door  zou krijgen.....
Door bloemetje
#675463
lyadeh schreef: Oke bedankt. Alvast één optie.Ik ga het liefst voor "zuivere"middelen..is dit een beetje alternatief???Het zou heel fijn  zijn  als ze er wat minder jeuk  door  zou krijgen.....
Hihi ja hoor. Berkenteer is een natuurlijk produkt naar mijn weten. De naam zegt het al  ;D. IK heb al een hoop hondjes van de jeuk afgeholpen met Berkenteer (Cavaliertjes hebben vaak last van jeuk :()

Hier kun je een beetje vinden hoe of wat het is:
http://paardendrogist.netivity.nl/index ... ctID=26806
Laatst gewijzigd door bloemetje op wo 13 dec 2006, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lyadeh
#675465
bloemetje schreef: Hihi ja hoor. Berkenteer is een natuurlijk produkt naar mijn weten. De naam zegt het al  ;D. IK heb al een hoop hondjes van de jeuk afgeholpen met Berkenteer (Cavaliertjes hebben vaak last van jeuk :()

Hier kun je een beetje vinden hoe of wat het is:
http://paardendrogist.netivity.nl/index ... ctID=26806
Heb net idd. bij de paardendrogist gekeken en gegoogled!!!Het is heel erg natuurlijk !!!!!
Door lyadeh
#675470
bloemetje schreef: Nou hup, proberen die handel  ;D
Nou ze zal moeten wachten tot haar bezoek aan de trimster... >:( :(Mo is een angstbijter en ik durf haar zelf niet te wassen.......MET snuitje om hou ik  al geen vinger ove r(bij wijze van  spreken dan ) ;D ;D
Door bloemetje
#675476
lyadeh schreef: Nou ze zal moeten wachten tot haar bezoek aan de trimster... >:( :(Mo is een angstbijter en ik durf haar zelf niet te wassen.......MET snuitje om hou ik  al geen vinger ove r(bij wijze van  spreken dan ) ;D ;D
Dat is vervelend  :(. Nah ja ik ben benieuwd of het werkt alvast. Wij krijgen zaterdag ook weer de trimster op visite.
Door lyadeh
#675478
bloemetje schreef: Dat is vervelend  :(. Nah ja ik ben benieuwd of het werkt alvast. Wij krijgen zaterdag ook weer de trimster op visite.
Ik laat weten WAT ik ga gebruiken -ik wil eerst  nog meer reacties afwachten- en laat weten OF het helpt ;)Maar alvast bedankt voor je uitgebreide uitleg. ;)
Door *Ilse
#676903
lyadeh schreef: Nou ze zal moeten wachten tot haar bezoek aan de trimster... >:( :(Mo is een angstbijter en ik durf haar zelf niet te wassen.......MET snuitje om hou ik  al geen vinger ove r(bij wijze van  spreken dan ) ;D ;D
Je zou een klein beetje op  haar rug of poten kunnen doen, dan kun je zien of er een reactie op komt, zoniet kun je de trimster het "ruige 'werk laten doen!
:) ;)
Door Timmy
#677282
Beetje raar dat je trimster geen merknaam weet... ik neem toch aan dat ze wel weet welk merk ze in haar trimsalon gebruikt??
Ik heb heel vroeger ook eens een hond gehad die zo'n jeuk kreeg en toen heb ik Nova pearls sensitive skin shampoo gebruikt. Ging hartstikke goed.
Weet natuurlijk niet of het voor jou wat is, maar je zou er over kunnen bellen. Website: http://www.mirjamkloppenburg.nl en dan voor shampoo kiezen. 't Blijft al met al toch een kwestie van uitproberen.

Gr.
Linda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door