Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nicky
#674651
Hallo! Ik zit een beetje met de vraag of het niet beter zou zijn om mn hond 1 keer per dag eten te geven.

Het is een actief hondje van rond de 13 kilo van een jaar oud. Ze heeft altijd Duck gehad en zit nu  ruim 4 weken op een eliminatiedieet van CB eend/rijst. Ik heb gemerkt dat als ze zo rond de 750/800 gram per dag krijgt dat ze dan gewoon op gewicht blijft. Ze kreeg altijd 2 keer per dag eten, maar nu laat ze sinds een paar weken 's morgens dr eten staan. Dan haal ik het weg, probeer het 's middags nog een keer, maar dan hoeft ze ook niet, maar 's avonds piept ze de bak bijna uit mn handen, en eet ze ook alles in 1 keer op..

Zou het erg zijn om haar alles in 1 keer te geven, of moet ik toch proberen om het in 2 keer te geven? Tussendoortjes kan ik haar nog niet geven door het dieet...of zou ik haar al een eenden-ding met bot kunnen geven?
Door Twiz
#674709
Een hondje van één jaar van 13 kilo en dan 750 á 800 gram KVV, is misschien wat te veel.
Pups krijgen ongeveer 50 gram kvv per kilo lichaamsgewicht, dan kom je ook maar aan 650 gram per dag,  maar dat is vaak maar tot een maand of zeven á acht. Ga eens uit van een 4 % van het lichaamsgewicht, dan kom je op ruim 500 gram per dag. Een volwassen hond eet van kvv vaak ook maar 20 á 35 gram per kilo  lichaamsgewicht, dus in dit geval ook niet meer als 455 gram.

Gewoon eens wat minder gaan geven. Ik zou beginnen met 500 gram, mocht je hond erg mager worden kun je het altijd wat ophogen. Maar je mag natuurlijk ook één keer per dag voeren.

Deze tijd van het jaar is bij uitstek geschikt voor een dieet van eend, zelfs bij de plaatelijke super kan ik nog eendeborstfilét kopen. In kleine stukjes of reepjes snijden en drogen of eventueel bakken, dan heb je toch nog een trainingssnoepje.
Door Nicky
#674796
Ja ze kreeg eerst ook 500 gram, maar ze is al nogal aan de magere kant, en als ze 500 gram krijgt, dan valt ze af en dat wil ik niet! Het is ook een erg aktieve hond, dus wat betreft de hoeveelheid eten kan het niet anders vrees ik, behalve dan als ik haar tussendoortjes kan geven (als ze dat dan vervolgens ook nog eens op zou eten, want ze is niet zo snoeperig) Maar 1 keer per dag gaan we maar eens proberen, en ik ga kijken of we leuke eendendingen kunnen krijgen!
Door marye
#674804
Caja kreeg ook alleen eend.
Toen heb ik hele eenden gehaald en die knipte ik dan in stukken en dat kreeg ze dan als aanvulling op de carnibest.
Door Nicky
#675289
Dat ga ik ook doen...moet me echt even over mn vegetarische denkwijze heen zetten :) Ik hoop ook meer vlees zonder toevoegingen te geven, om dan de helft van de CB te vervangen, zodat het waarschijnlijk nog beter met haar allergie gaat, maar ik ben nog even bezig me erin te verdiepen. Ik ben een beetje bang dat in mn onwetendheid Jaia te weinig voedingsstoffen binnen krijgt...
Door Eef+Stippels
#675343
[quote="Nicky"]
Dat ga ik ook doen...moet me echt even over mn vegetarische denkwijze heen zetten :) Ik hoop ook meer vlees zonder toevoegingen te geven, om dan de helft van de CB te vervangen, zodat het waarschijnlijk nog beter met haar allergie gaat, maar ik ben nog even bezig me erin te verdiepen. Ik ben een beetje bang dat in mn onwetendheid Jaia te weinig voedingsstoffen binnen krijgt...
[/quote]

Het komt ongetwijfeld goed  :), als je hier goed leest en je vragen stelt, zal er niet gauw wat misgaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door