Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jette
#674825
even een vraagje.Jette krijgt nu alleen kvv mag ik daar nog wat bij geven b.v ei of vis.Ik lees hier over rauw ei en hele vis,dat laatste lijkt me minder, maar ik wil best iets van zalm  uit de supermarkt of zo bijgeven.Mag er ook wat van die schapenvet blokjes bij als beloning.ik doe ze wel in kleine stukjes.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#674835
Royce kon niet tegen barf en staat nu weer volledig op kvv.
Ik geef hem er wel zo nu en dan een schep groente of yoghurt en een ei bij.
Gisteren at de rest sardientjes en ik heb er Royce ook 1 gegeven. Dit ging prima en zo krijgt hij toch wat andere dingetjes binnen.
Door Danny
#674847
Ja ik ben ook benieuwd wat je er nog bij kunt geven zelf...
Ik wil mijn pup straks ook KVV gaan geven maar was ook benieuwd wat je er eventueel zelf bij kunt geven enzo...
Door Yves
#674877
Volgens mij kun je er van alles bij geven. Als je het maar van de maaltijd aftrekt zodat je hond niet te dik wordt.
Je kunt ook zoals mij doen. In het begin gaf ik kvv gecombineerd met barf. Dus 5 dagen alleen kvv en de andere 2 dagen barf dat niet in de kvv voorkomt. Bijvoorbeeld sardien of duif/kwartel. Dit hangt natuurlijk af van de soort kvv (rund of kip of wild enz) die je geeft.
Door Happy Tail
#675102
je kunt beginnen met kippen nekken. in de barf afdeling staat een heel stuk hoe je dingen kunt opbouwen.
Best is om een ander soort vlees te geven dan in de kvv al zit.
begin lekker met kip en dan moet je maar kijken waar je goed aan kunt komen. lamsribben zijn dan een mooi vervolg.
Kvv is al behoorlijk compleet, dus je hoeft dan niet zo nodig ook groentemix ed te gaan maken
Door Lizzy
#675130
[quote="jette"]
even een vraagje.Jette krijgt nu alleen kvv mag ik daar nog wat bij geven b.v ei of vis.Ik lees hier over rauw ei en hele vis,dat laatste lijkt me minder, maar ik wil best iets van zalm  uit de supermarkt of zo bijgeven.Mag er ook wat van die schapenvet blokjes bij als beloning.ik doe ze wel in kleine stukjes.
[/quote]

Ja hoor, je mag er zeker van alles bij geven. Wat ik gewoon aan wil raden is om vooral die dingen te geven die nou net niet in versvlees zitten.

Dus inderdaad, 2 keer een rauw eitje per week (met schil).

1 keer per week een maaltijd met vette, hele visjes of zalmkoppen (sardientjes zijn beginnersvisjes. Waarom zie je dat niet zitten? Heel gezond!).

Delen van 'hele prooidieren' zoals parelhoen, eend, konijn, etc.

En, als je hond gewend is aan het eten van botten: geitenribben, lamsribben, kalfswervels. Dit soort grote botten kun je prima 1 of 2 keer per week geven (zelfs na een versvleesmaaltijd, maar ook na een spiervleesmaaltijd).

Ook kun je 1 of 2 keer per week prima een maaltijd geven met spiervlees (denk aan runderkopvlees, geitenvlees, hertenvlees, struisvogelvlees, kalkoen, lamsvlees, paardenvlees, etc) en bijv. restjes van je eigen maaltijd (vooral groentes. Behalve prei en ui).

Ik zou gewoon, zolang je vooral versvlees voert, geen maaltijden gaan geven met orgaanvlees. Dat zit al genoeg in versvlees.

En ik zou ook niet alleen maar kippennekken (of kip) blijven voeren, als je hond eenmaal aan vleesbot gewend is. Want, gemalen kippenbot zit ook al in de meeste versvleessoorten. OK, tenzij je dus een versvlees geeft waar geen gemalen kip(penbot) in zit (zoals Rodi): dan kun je weer prima een keer of 2 kippennekken (en vleugels en karkas en delen van hele kip( geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door