Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ulla
#672424
Ben altijd al voorstander geweest voor vers,echter met een paar Sint Bernards was dat ook met kvv best wat werk.
Ik ben nu echter verkocht ;).Het wordt vanaf morgen voor allemaal vers.
Wel gedeeltelijk Barf,want voor meerdere van deze reuzen,is het moeilijk om alleen Barf te doen.
De laatste brokken gaan morgen de deur uit,naar iemand die niet anders wil voeren.
Zalm eten ze,heb ik al geprobeerd,rauwe eieren kregen ze al,en kvv zijn ze vanaf pup al gewend.
Ik wil 5 dagen kvv geven,wissel ook zo,n 5 a 7 merken af.
Twee dagen Barf,heb al dingen besteld,en heb een abonnement genomen op een biologisch groenten/fruitpakket,is dat in ieder geval biologisch.
Als ik vragen heb wend ik mij graag tot jullie,en weet onder tussen,dat ik serieus antwoord krijg.
Ik ben blij dat mijn echtgenoot ook helemaal overgehaald is,hoewel ik eigenwijs genoeg ben,om......
Al lezende op Barfplaats,word ik alleen maar vrolijker,en mijn honden gaan nu ook alleen maar vers eten. ;)
Door tieneke
#672459
[quote="Kruimel"]
Jouw hond(jes)en boffen enorm!
En met goeie adresjes is barfen goedkoper dan kvv. Maar wel meer werk.
[/quote]
Maar zo vreselijk leuk als je ze ziet genieten!  :D
#672586
[quote="tieneke"]
Maar zo vreselijk leuk als je ze ziet genieten!  :D
[/quote]

Dat zeker! Het is de moeite dubbel en dwars waard om je dieren te zien eten zoals moeder natuur het bedoeld heeft. Honden en katten. Echte wolven en tijgertjes worden het dan!
Door Lizzy
#672651
[quote="ulla"]
Ben altijd al voorstander geweest voor vers,echter met een paar Sint Bernards was dat ook met kvv best wat werk.
Ik ben nu echter verkocht ;).Het wordt vanaf morgen voor allemaal vers.
Wel gedeeltelijk Barf,want voor meerdere van deze reuzen,is het moeilijk om alleen Barf te doen.
De laatste brokken gaan morgen de deur uit,naar iemand die niet anders wil voeren.
Zalm eten ze,heb ik al geprobeerd,rauwe eieren kregen ze al,en kvv zijn ze vanaf pup al gewend.
Ik wil 5 dagen kvv geven,wissel ook zo,n 5 a 7 merken af.
Twee dagen Barf,heb al dingen besteld,en heb een abonnement genomen op een biologisch groenten/fruitpakket,is dat in ieder geval biologisch.
Als ik vragen heb wend ik mij graag tot jullie,en weet onder tussen,dat ik serieus antwoord krijg.
Ik ben blij dat mijn echtgenoot ook helemaal overgehaald is,hoewel ik eigenwijs genoeg ben,om......
Al lezende op Barfplaats,word ik alleen maar vrolijker,en mijn honden gaan nu ook alleen maar vers eten. ;)
[/quote]

Hee leuk! Leuk om dit te lezen en inderdaad: jouw honden boffen maar!
Door ulla
#672803
De eerste buit is binnen.De honden zijn aan kvv gewend,en ook wel aan botten.
Maar ik heb nu voor het eerst goed bevleesde lamsnekken.
Is het dan toch verstandig,om die na een vleesmaaltijd te geven?
Dan nog een vraag,ze krijgen nog 5 dagen verschillende kvv maaltijden.
Is het op de barfdagen noodzakelijk om een GFM te geven.
???
Door tieneke
#672909
[quote="ulla"]
De eerste buit is binnen.De honden zijn aan kvv gewend,en ook wel aan botten.
Maar ik heb nu voor het eerst goed bevleesde lamsnekken.
Is het dan toch verstandig,om die na een vleesmaaltijd te geven?
Dan nog een vraag,ze krijgen nog 5 dagen verschillende kvv maaltijden.
Is het op de barfdagen noodzakelijk om een GFM te geven.
???
[/quote]
Als de nekken goed bevleesd zijn,ongeveer 50%vlees 50%bot is vlees vooraf geven niet nodig,dit doe je alleen bij te kale botten of karkassen.
Als ze 5 dagen kvv krijgen zou ik persoonlijk geen groenten geven,hooguit 1 keer per week maar echt noodzakelijk is dit niet.
Door ulla
#672962
Oke Tineke,mijn hartelijke dank.
Het spul ziet er zo mooi uit,en ik geniet al bij het vooruitzicht.
Het boek van Tannetje Koning,en Barfplaats heeft echt de doorslag gegeven.
Jonge honden had ik altijd al op kvv,tot zeker een jaar,maar de eerste brokken zijn de deur al uit,en van de week de laatste zakken.
::)Gebruikte de lege voerzakken altijd als afval zakken,maar heb vanmiddag een afvalemmer gekocht.
Het werk aan vers voeren hield mij tegen,maar ik ben er klaar voor hihi.
;DAfbeelding
Door tieneke
#673026
[quote="ulla"]
Oke Tineke,mijn hartelijke dank.
Het spul ziet er zo mooi uit,en ik geniet al bij het vooruitzicht.
Het boek van Tannetje Koning,en Barfplaats heeft echt de doorslag gegeven.
Jonge honden had ik altijd al op kvv,tot zeker een jaar,maar de eerste brokken zijn de deur al uit,en van de week de laatste zakken.
::)Gebruikte de lege voerzakken altijd als afval zakken,maar heb vanmiddag een afvalemmer gekocht.
Het werk aan vers voeren hield mij tegen,maar ik ben er klaar voor hihi.
;DAfbeelding
[/quote]
Neni Zac ...geen dank  ;)
Leuk dat je zo enthousiast bent,wacht maar tot je een paar weken verder bent!
Dan ben je helemaal verslaafd en loop je in iedere supermarkt te loeren naar leuke aanbiedingen,je eigen vriesruimte is inmiddels ingenomen door het vlees van je honden, want je nam weer eens teveel mee van het slachthuis etc  ::) ;D ;D
Door ulla
#674510
Klopt,ben de vriezer al aan het ruimen geweest,oude meuk van ons eruit,kan er voor de honden meer in haha.
Gisteren strot gegeven 3 vonden het fantastisch,ik heb staan genieten,de andere vier keken er niet naar om.
Jammer hebben ze een maaltijd gemist.
De lamsnekken heb ik niet durven geven,volgens mij is het schaap,er zaten echt scherpe botten aan,net een soort kotelet.
Ben ooit eens een hond op een haar na verloren,darmperforatie,door een scherp botje.
Ik heb het vlees eraf gesneden,en sorry voor degene die oh wat zonde roepen,de botten weggegooid.
Het vlees heb ik bij hun kvv gegeven,hebben ze wat minder orgaanvlees,en wat meer vlees.
Heb ik toch weer een vraag,mag konijn zo worden gegeven,of met andere woorden zijn de botten van een konijn wel zacht?
Misschien moet ik met deze vraag wel naar discussie over barf,dat hoor ik dan graag,dan verplaats ik de vraag wel daarheen.
Tot nu toe alleen maar plezier in het zoeken,naar vlees.
Moet het wel bestellen want voor zoveel grote honden is een markthandelaar vaak niet voorzien.
:) ;) :DAfbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door