Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Annemieke
#674822
Het begon anderhalve maand geleden met vlooien waar ik niet vanaf kwam, uiteindelijk met stronghold toch de vlooien klein gekregen. Daarna ontwikkelde hij een vlooienallergie waar hij prednison voor heeft gekregen. Gister naar de dierenarts omdat hij puur bloed poepte en hij heeft dus een fikse darminfectie dus weer met een batterij aan medicijnen naar huis.... :-[
Vorige maand onze andere hond in laten slapen waar hij heel erg veel last van heeft, dus Flint zit erg rot in zijn velletje op het moment en heeft volgens mij helemaal geen weerstand meer.
Ik voer Kivo en doe daar op dit moment zalmolie overheen omdat zijn vacht een flinke optater heeft gehad van de vlooienallergie.

Wat kan ik doen of geven?? Hij heeft even een flinke oppepper nodig want hij heeft nu zoveel gif te verwerken gehad, is er iets van een kuurtje dat jullie mij aanraden?
Door Mevroi Kruim
#674874
Ik zou zeker probiotica geven om de darmen weer op streek te krijgen.
Krijgt hij nu nog AB of andere medicijnen? Als niet dan kun je een ontgiftingskuur doen met groene leem, of drainage compositum van Groene Os ofzo.
Was de darmontsteking bacterieel, of als gevolg van een of andere voedselintolerantie? Want als het dat laatste is en je weet niet wat de oorzaak is dan heb je grote kans dat het terugkomt.
Voor de vacht is zalmolie heel goed, die blokjes geconserveerd schapenvet ben ik zelf helemaal niet enthousiast over. Vers schapenvet is prima.

En heel veel sterkte met het verlies van je andere hond. Dat is zeker ook een enorme optater Flint.
Door Lizzy
#675132
Jeetje, wat erg, dat jullie je andere hond in hebben moeten laten slapen :'( :'(. En wat zielig, dat Flint zo rot in z'n velletje zit... He bah.

Wat ik zou doen: ik zou direct beginnen met probiotica. Ik weet niet of je nog AB geeft? Bij de AB kuur mag je zeker ook probiotica geven en dat lijkt me echt een goed plan. Een goede darmflora is essentieel voor een goede gezondheid. Ik zou toch zeker een maand of 3 met probiotica aan de slag gaan.

Na de AB kuur zou ik zelf eerst 2 weken Cat's Claw geven. Dit werkt reinigend na een AB en is om de weerstand op te bouwen. Daarna zou ik met of drainage compositum of groene leem aan de slag gaan om te ontgiften. Ik denk dat het niet verkeerd is om dat twee keer twee weken te geven.

Daarnaast zou ik direct beginnen met vitamine C. Ester C is echt fantastisch en zacht voor de maag en darmen. Ik zou 500 mg per dag geven. Eventueel zelfs opbouwen naar 1000 mg. Ook zou ik direct na de AB beginnen met chlorella poeder. In de bieb staat een heel goed adres om het te bestellen (in de winkel kun je alleen pillen kopen en de poeder is gewoon beter, vind ik). Dit zou ik zelf zomaar ook 3 a 5 maanden geven. Chlorella bevat zeer veel vitamines en mineralen en sporenelementen maar ook chlorofyl. Bovendien helpt het ook het lichaam te reinigen en helpt een goede darmflora op te bouwen.

Ja, ik realiseer me dat het een hele batterij aan nieuwe pillen/poeders is, maar dit is echt om hem ff flink te boosten.

Mocht Flint niet over de dood van jullie andere hond heen komen: dan zou ik een bloesemtherapeut inhuren, als ik jou was.
Door Annemieke
#675211
Jeetje Lizzy dat is heel wat! Ik heb echt geen idee waar ik dat spul allemaal krijgen kan heb je daar ook nog tips voor??
Ik denk echt dat hij een flinke oppepper nodig heeft, ik had een tijdje terug al foto's geplaatst hoe hij er nu uitziet, ik heb in een maand tijd een hele andere hond gekregen en deze keer niet in positieve zin..... :(

En wat zijn eenzaamheid betreft, we krijgen er wel weer een hond bij, dat duurt alleen nog eventjes, we zitten op de loopsheid te wachten end an moet het ook allemaal nog maar lukken.

Heb jij misschien adresjes voor me waar ik dat spul kan kopen?
Door Lizzy
#675227
probiotica
Het merk Akropharma is bij veel reformwinkels en sommige drogisten te koop. Ik vind het een goed merk. Solgar is ook erg goed. Kijk even op http://www.solgar.nl voor de verkooppunten in jouw omgeving.
Cat's Claw
Bij de Tuinen verkopen ze dit wel van hun eigen merk en van Vitotaal. Heb je een de Tuinen in de buurt?
drainage compositum of groene leem

http://www.plaza33.com
vitamine C. Ester C
Bij ook de Tuinen of een reformwinkel (natuurvoedingswinkel). Ook bij veel drogisten te koop.
chlorella poeder
http://www.chlorella-alg.com/
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door