Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nataschja
#674373
hoe moet je rekenen als je bij de kvv bijv. kippevleugeltje, worst of avondrestjes geeft ??

onze pup ( die we morgen krijgen ) eet nu op het moment 500 gram carnibest per dag.
hij zal ook in de toekomst gewoon carnibest blijven eten ( de diepvries ligt al gevult ermee !! ).
maar als ik hem nu een kippevleugel erbij geeft of wat anders hoe moet ik dit dan rekenen ??
gewoon het gewicht van zijn extra eten van de carnibest aftrekkken of er gewoon bij voeren samen met de 500 gram die hij krijgt.
hoe doe ik dit ??
Gebruikersavatar
Door Pauline
#674378
Het ligt er een beetje aan hoeveel extra je gaat geven naast de KVV. Als het 1 vleugeltje betreft zou ik het er niet afhalen, maar als het grotere hoeveelheden zijn weer wel...... :)
Door Nataschja
#674494
Denk wel dat hij iedere dag gewoon wat extra gaat krijgen omdat ik uiteindelijk helemaal naar BARF wil overstappen, maar daar nu even geen tijd voor heb om me daar goed in te verdiepen.
Dus als hij bijv. iedere dag wat extra groenten van het avondeten krijgt en dan een een kippevleugel en de andere dag bijvoorbeeld weer pens, hoe tel ik dat dan ??
Door Twiz
#674677
Met een flinke pup moet je al heel snel de hoeveelheid voeding bijstellen, dus gewoon kijken (in jouw geval dus voelen) of het goed gaat.

Groete honden groeien zomaar één kilo per week (soms tijdelijk wel wat meer) dus je blijft voorlopig "sleutelen" met de hoeveelheid.
Door Nelly
#678227
Niet te moeilijk doen met gewicht tellen en zo, ga gewoon op je gevoel af. Je merkt het wel als je pup te dik of te dun wordt. Op die manier heb ik altijd al mijn honden grootgebracht, varieerend van Duitse Herders, Newfoudlanders, Cav. King Charles Spaniels en de laatste jaren Zwitserse Witte herders :) (ben nu met de 2 generatie bezig).
Door amber9960
#678338
ik zou daar ook niet te moeilijk over doen hoor,als je nu natuurlijk veel restjes of andere spullen bij geeft is dat een andere zaak,maar in normale porties zou ik ook wat op het gevoel af gaan,tenminste zo doe ik het zelf en het gaat heel goed.
Ik durf wel eens de half om half doen (dus helft van het gewicht aan carnibest en de rest aanvullen met kippenekjes,of boutjes of lamsrib ed...)
Door *wendy*
#678342
[quote="amber9960"]Ik durf wel eens de half om half doen (dus helft van het gewicht aan carnibest en de rest aanvullen met kippenekjes,of boutjes of lamsrib ed...)[/quote]

Zo vervang ik vaak 1 maaltijd per dag door vleesproducten.
Gisteren bloedtest bij beiden uit laten voeren na resp 2 jaar + 4 maanden en 16 maanden KVV/BARF voeren en alles was gelukkig toppie in orde  ;D
Door Nataschja
#678361
ik denk dat ik nog even wacht met van alles erbij geven.
hij is flink aan de diaree.
dus ik geef hem nu dat wat hij bij de fokker ook krijg tot zijn poep weer normaal is en dan kijk ik wel wat ik dan doe.
Door tieneke
#678370
[quote="Nataschja"]
ik denk dat ik nog even wacht met van alles erbij geven.
hij is flink aan de diaree.
dus ik geef hem nu dat wat hij bij de fokker ook krijg tot zijn poep weer normaal is en dan kijk ik wel wat ik dan doe.
[/quote]
Overgiet het kvv met kokend water tot de ontlasting weer goed is.
Door Nataschja
#678373
[quote="tieneke"]
Overgiet het kvv met kokend water tot de ontlasting weer goed is.
[/quote]

Oke bedankt voor de tip.
Maar waarom overgieten met kokend water ?? Voor de bacterien ??
Door tieneke
#678695
[quote="Nataschja"]
Oke bedankt voor de tip.
Maar waarom overgieten met kokend water ?? Voor de bacterien ??
[/quote]
Nee niet voor de bacterien.
Brengt gewoon de darmen iets eerder weer tot rust,je mag de kvv ook heel even lichtjes in een pannetje kokend water doen maar echt niet meer dan een paar seconden,sap kun je dan ook geven ipv kraanwater wat toch vaak weer extra laxeert.
Zo deed ik het ook toen de Nollebakmonsters hevig aan de slinger waren,waren toen net hier in huis.
Wat kreeg de pup bij de fokker voor kvv?
Door Nataschja
#679001
[quote="tieneke"]
Nee niet voor de bacterien.
Brengt gewoon de darmen iets eerder weer tot rust,je mag de kvv ook heel even lichtjes in een pannetje kokend water doen maar echt niet meer dan een paar seconden,sap kun je dan ook geven ipv kraanwater wat toch vaak weer extra laxeert.
Zo deed ik het ook toen de Nollebakmonsters hevig aan de slinger waren,waren toen net hier in huis.
Wat kreeg de pup bij de fokker voor kvv?
[/quote]

Bailey kreeg bij de fokker ook carnibest en dat geef ik hem nu ook.
En af en toe een kippevleugel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door