Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Bucko
#674229
we hebben een week ongeveer cb gegeven aan sammy en luna. Sammy at het meteen vanaf het begin en Luna moest er nog een half theelepeltje gourmet onder hebben. Twee dagen geleden dacht ik, ik probeer nog een keer zonder iets er onder. Ik had het al een paar keer geprobeerd maar toen haalde ze haar neus op. En wat doet mevrouw.....ze eet het gewoon helemaal op!!!!

s morgens eten ze nu nog brokjes maar sinds het weekend lijkt het of ze die minder lekker vinden. Voorheen aten ze het eigenlijk achter elkaar op. Nu gaat het voor hun doen wat langzamer.......net alsof ze zeggen: geef mij dat lekkere rauwe vlees ipv die brokken ;D

Nog eventjes en dan kunnen ze helemaal op cb!! :D en dan af en toe eens een kwartel ofzo voor de tandjes.
Door Bucko
#674327
[quote="Kruimel"]
Goed joh! EN nou gelijk die brokjes de deur uit en helemaal op vers! ;) ;)
[/quote]

ga ik doen in mijn kerstvakantie, dan kan s morgens nog even kijken hoe het gaat...luna eet namelijk wat langzamer en het is niet de bedoeling dat dikkertje  :-X (hihi) alles op gaat eten...

een kippenpootje of vleugeltje, kan dat ook gewoon er naast gegeven worden?is namelij niet zo groot.
Door Mevroi Kruim
#674346
[quote="Bucko"]
ga ik doen in mijn kerstvakantie, dan kan s morgens nog even kijken hoe het gaat...luna eet namelijk wat langzamer en het is niet de bedoeling dat dikkertje :-X (hihi) alles op gaat eten...

een kippenpootje of vleugeltje, kan dat ook gewoon er naast gegeven worden?is namelij niet zo groot.
[/quote]

Nou, een kippenpoot is echt wel flink hoor! Tenzij je zo'n drumstick bedoelt. Die geef ik zelf niet, is best hard bot en nauwelijks vlees eraan. Vleugel kan prima als ze nekken weg kunnen krijgen. Wel ff op de bochtjes inknippen.
Door Bucko
#674358
ja ik bedoelde idd een drumstick. Ik heb pas 1 keer een kwartel gegeven ieder de helft, en Luna heeft het helemaal opgegeten. Sam daarentegen heeft wat vlees eraf getrokken en eraan gelikt. Kauwen lukte nog niet echt.

hoezo inknippen op de bochten?Is dat dat dikke gedeelte?
Door Mevroi Kruim
#674387
[quote="Bucko"]
ja ik bedoelde idd een drumstick. Ik heb pas 1 keer een kwartel gegeven ieder de helft, en Luna heeft het helemaal opgegeten. Sam daarentegen heeft wat vlees eraf getrokken en eraan gelikt. Kauwen lukte nog niet echt.

hoezo inknippen op de bochten?Is dat dat dikke gedeelte?
[/quote]

Nee, er zitten 2 of 3 bochten in een vleugeltje, dat kan soms problemen geven als ze te grote stukken inslikken, dan kan het blijven steken. De gewrichten dus eigenlijk.
Meestal knip ik vleugels in stukken op de gewrichten, dan heb ik dat probleem niet en de katten slepen ze niet het hele huis door.
Door Bucko
#674429
ah ok...goede tip thx!! :)

krijgen ze die binnenkort ook maar eens.....kan ik toch gewoon wat minder cb geven?en de botten eventueel plat slaan?
Door Mevroi Kruim
#674512
Jahoor, kan gewoon in mindering op de CB. En je kunt de vleugels een paar meppen verkopen, of knippen met een snoeischaar. Dat laatste doe ik altijd, minder rondspattend bloed  ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door