Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#673827
Jazz is een beetje in de lappenmand, ruim een week geleden had ze denk ik spierpijn, piepte als ze moets opstaan, en wilden niet hollen, ik denk dat het kwam omdat ze de vrijdag op de dierenartstafel heb moeten liggen voor ruim een uur (i.v.m. bloed donatie) dus heb ik haar rustig gehouden, en niet laten hollen, en ja hoor, in de loop van de week ging het beter, Woensdag ging ze weer een takje beetpakken en een schijnaanval op Dot doen, dus het ging weer lekker, op bed springen kosten helemaal geen moeite meer, dus Vrijdag ging ik wandelen met een mede barfer in de bos..... Jazz blij, die had het duidelijk naar haar zin, hollen en dollen, en uitdeindelijk is ze ook nog een keer uitgegleden, ja ze piepten wel een beetje, maar stond weer op en ging weer gewoon lopen. Gister avond thuis, kreeg Jazz en Kelly ruzie...... en ineens gilt Jazz..... echt gillen (nou dat kan ze van pup af aan al goed hoor!!) vanacht had ze het niet naar haar zin, ziellig begint niet eens om haar te omschrijven. Dus vanmorgen ik op stap met een boodschappen lijst:

Traumeel
Salisprin
Duivelsklauw

her en der moeten rijden om alles te kijgen, maar ik heb het. Dus eerst even een medebarfer bellen om te checken hoeveel ik nou eigenlijk moest geven..... met een min of meer dosering in mijn hoofd heb ik haar van alles wat gegeven en om de ongeveer uur nog een pilletje traumeel.... tot 4 keer toe. Rust kon deze dame niet vinden, inmiddels vondt ze haarzelf super zielig.
Liggen wilden ze niet, maar nog steeds, ze is niet mank, heeft netjes ruim een half uur aan de lijn meegelopen zonder een piepje. Ik kan nog steeds overal aanzitten, maar ze is gewoon ziellig.
Ik ben uiteindelijk naast het matras gaan zitten, en heb haar laten zitten, en toen haar benen onder haar uitgetrokken, heel rustig, geen kik gaf ze, maar het ging niet van harte, toen heb ik ruim een uur overal haar gemasseerd, alle spieren heb ik gehad, van bovenop haar hoofd, tot onder op haar kaak, tot in haar nek, tot achter bij haar staart, en voor alle zekerheid ook haar staart maar gedaan, alle poten, benen, borstkast, over haar ribbenkast.....totaal gesloopt was ik, maar Jazz ligt nu heerlijk ontspanne op haar zei te slapen....zucht....
Dus.... hebben jullie verder nog tips? ik heb een keer Salisprin en een keer Duivelsklauw gegeven. Als ik het goed heb begrepen zou je meer kunnen geven als een blessure acuut is???? Traumeel heb ze nu 4 in totaal gehad.
Vanavond voor het slapen gaan gaat ze nog een keertje de infra rode lamp behandelling krijgen, en nog een goede massage, dan hopen dat ze goed slaapt ;) 't is ook wat, beesten !!! :P
Door Lizzy
#673882
Traumeel kun je gerust ieder uur geven bij acute problemen. Ik geef zelf maximaal 12 keer een dosis (voor grote honden gebruik ik gewoon 1 pil per keer en voor kleine een halve). Van Salisprin mag je iedere 2 a 3 uur bij acute problemen een capsule geven, maximaal 12 per dag voor mensen. Ik zou maximaal 6 capsules per dag aan honden geven. Duivelsklauw: ik zou me strikt aan de helft van de mensendosering houden.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 10 dec 2006, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#673894
ok, dank, het lijkt in iedere geval of het vanmorgen ietwat beter is, ja ze piept nog, maar ze is rustiger, en heeft zelfs tijdens het wandelen een takje opgepakt al ging ze er niet meer spelen ;)
Door Femke
#673899
leker doorgaan met de Traumeel en de Salisprin, daar knapt ze vast snel van op.

Geef de arme meid maar een dikke  :-* van mij!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#673903
beesten zijn zo ontzettend leuk maar als ze wat mankeren zou het gewoon erg handig zijn als ze dan even met je konden praten.

Knuffel voor de patient; waarschijnlijk heeft het gewoon wat tijd nodig.
Door conleeuw
#673911
Ivonne schreef: beesten zijn zo ontzettend leuk maar als ze wat mankeren zou het gewoon erg handig zijn als ze dan even met je konden praten.

Knuffel voor de patient; waarschijnlijk heeft het gewoon wat tijd nodig.
dat is zeker een waarheid, had zij mij nou maar kunnen vertellen precies wat pijn doet... dan had ik ook meer gericht kunnen masseren ;D ik heb haar gister twee keer helemaal gemasseerd, maar dan ook helemaal, en met een deerhound is dat gewoon uren werk ;D volgens mij vond ze het prima dat ik niet wist precies waar ik moest zijn :D ik heb de knuffels vakkundig overgebracht, bedankt.  ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#674278
Ach arme Jazz en arme jij ;), na al die massages zul jij onderhand wel spierpijn hebben ;D.
Hoe gaat het ondertussen met de patient?
Door conleeuw
#674288
Goed nieuws..... Jazz piept niet meer bij het opstaan, en lijkt nu helemaal niet meer last te hebben, ze is weer helemaal aan het uitdagen voor spelletjes buiten, en ik heb haar gister middag helemaal niet meer gehoord, opstaan en gaan liggen gaat goed, en ook op mijn bed springen schijnt haar goed af te gaan ;D ;D Gister avond vondt ze het nodig om eens goed te eten, ik geloof dat ze bijna 1500 gram heb gegeten, ja geen typfout, anderhalf kilo!!!! :o ze heb ook haar kippenbout aangevallen, door de kamer gegooid, en besprongen, dus helemaal weer de oude. Ik geef vandaag nog een keer salispine, en ga vandaag en morgen nog traumeel geven, en haar wandellingen uitbreiden naar een - anderhalf uur, wel aangelijnd, maar ik ben weer helemaal heppie ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#674301
Gelukkig dat het weer beter gaat met Jazz  :-* :-*

En nu is Kátur weer aan de beurt  :-[
Een week of twee geleden heeft hij een klap van een pony gehad, kwam goed aan dus van de da Rymadyl gehad om verstijving te voorkomen. Na z'n kuurtje liep en holde hij weer als vanouds, niks aan de hand. Tot gisteren. Lekker met de hele familie strandwandeling gemaakt van 2 uur, hondjes mee, dikke pret, hollen sjezen door het water rollen hopsen enz. En nu heeft meneertje dus weer pijn in z'n rug. Lopen rechtuit gaat prima, rennen ook, maar bij plotselinge bochten piept hij af en toe, en gisteravond kon hij z'n draai duidelijk niet vinden. Liggen, woelen, weer opstaan, ergens anders liggen, weer opstaan, enz enz.
Heb hem maar wat traumeel en arnica gegeven, hopelijk gaat het snel weer wat beter.
Door Truus
#674320
Super dat Jazz weer de oude is :D.

Voor Kátur heel veel beterschap Kruimel, ik hoop dat het geen beginnende hernia is..anders herniavetsum van VSM :-*
Door conleeuw
#674326
Kruimel schreef: Gelukkig dat het weer beter gaat met Jazz  :-* :-*

En nu is Kátur weer aan de beurt  :-[
Een week of twee geleden heeft hij een klap van een pony gehad, kwam goed aan dus van de da Rymadyl gehad om verstijving te voorkomen. Na z'n kuurtje liep en holde hij weer als vanouds, niks aan de hand. Tot gisteren. Lekker met de hele familie strandwandeling gemaakt van 2 uur, hondjes mee, dikke pret, hollen sjezen door het water rollen hopsen enz. En nu heeft meneertje dus weer pijn in z'n rug. Lopen rechtuit gaat prima, rennen ook, maar bij plotselinge bochten piept hij af en toe, en gisteravond kon hij z'n draai duidelijk niet vinden. Liggen, woelen, weer opstaan, ergens anders liggen, weer opstaan, enz enz.
Heb hem maar wat traumeel en arnica gegeven, hopelijk gaat het snel weer wat beter.
agosie, en het is zo'n stoere bink  ;) mischien wel net zo stoer als Jazz ;D ;D ik hoop dat hij ook snel opknapt :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door