Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#674010
Ginger heeft groene smurrie uit haar 'muts'; ze plast ook iets vaker dan normaal. Ik vermoed een blaasontsteking; kan ik volstaan met extra Vitamine C en cranberry of moet ik toch even langs de DA?
Door tigger
#674014
Lizzy schreef: Is dit geen vaginale ontsteking?
Ohh kan dat ook nog? Ben nog niet helemaal thuis in de teef-kwaaltjes.  Ga ik hier even verder op googlen.
Door Elise
#674082
Phoebe had dit ook als pupje zijnde, nou ja nadat ze loops was geweest voor de eerste keer, dus met een maand of 7. Het schijnt vaker voor te komen bij jonge teefjes. Ik ben er toen mee langs de DA geweest, omdat ook ik niet thuis was in de "teven-kwaaltjes"  ;)
Door tigger
#682806
Destijds is het uiteindelijk vanzelf weer overgegaan; wel deed ik het schoonmaken met gekookt water + teatreeolie en gaf ik haar extra vitC. Kennelijk is het van terugkerende aard, want ze heeft er nu weer last van. Veel plassen en groene smurrie, dus maar weer goed schoonmaken en extra vitC geven.
Door *Inge*
#682952
Ik zou toch zeker ook langs de DA passeren, toen Trixie op 9jarige leeftijd de prikpil niet meer kreeg had ze dezelfde symptomen.  Vaginaal verlies en veel plassen, voor de rest was haar eetlust goed en was ze zelfs zeer levendig en speels.
De DA dacht aan een baarmoederontsteking en vermits we haar toch wilden laten steriliseren, adviseerde hij van daar niet langer mee te wachten. Diezelfde week is die ingreep nog gebeurd.  Gelukkig maar want bij het wegnemen van de baarmoeder bleek die zo ontstoken dat ze dubbel zo dik was dan normaal!  Toch maar even langslopen bij de DA voor de zekerheid!

Groetjes
Door ~Joke~
#683168
Groene pus is idd helemaal niet goed. Wat ik aan vaginitus bij mijn honden heb gezien was doorzichtige afscheiding. De hond van mijn vriendin is aan een verwaarloosde baarmoederontsteking overleden. Verder is er kans dat deze pus  blaasontsteking gaat veroorzaken
Door tigger
#683694
Dinsdag ga ik met Ginger naar de DA, voor de zekerheid.
Indien het 'gewoon' vaginitis is, is het dan voldoende de vulva goed schoon te maken? Of is dan een antibiotica echt nodig? Volgens mij schrijven dierenartsen snel antibiotica voor. Kijk als het nodig is, ok. Maar Ginger is niet ziek, heeft geen koorts oid.
Door ~Joke~
#683739
Penny had vaginitus als pup. Ik hoefde het toen niet te behandelen omdat het met de eerste loopsheid wel zou verdwijnen [zei de da]. Dat was bij Penny dus niet het geval. Ze kreeg na de loopsheid meer afscheiding wat baarmoederontsteking bleek te zijn. Ze kreeg ab en ze leek genezen. Na de 2e loopsheid kreeg ze weer baarmoederontsteking en werd weer met ab behandeld. Dit keer bleef ze last houden en is ze geopereerd. Bij onderzoek van de baarmoeder bleek dat de ontsteking er nog steeds zat.
Ik weet niet of vaginitus baarmoeder ontsteking kan veroorzaken bij Penny had ik wel het idee dat het zo is gegaan.
Door tigger
#684435
We zijn net terug van de DA; tis geen vaginitis. Hij heeft haar urine gecheckt; alle waardes waren goed. Waarschijnlijk zit ze tegen haar loopsheid aan, waardoor ze meer afscheiding heeft + meer plast dan anders....kleine meisjes worden groot ;).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door