Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Riek
#673072
Ik heb een vraag over beiden.
Wat is probiotica (misschien yakult?) en kan ik dit samen met groene leem geven?
Hoe lang duurt een kuurtje groene leem?
Boris, (die met bloed in zijn ontlasting, gaat weer helemaal goed met hem) krijgt nu metrazol, kan ik hem nu ook al groene leem geven of is het verstandiger om eerst probitica te geven? Is het uberhaupt verstandig om hem groene leem te geven?
Femke heeft nu al maanden natte ogen die steeds nijgen naar een onsteking. Ze krijgt hiervoor af en toe cavasan, wat direct helpt. Maar ik ben haar sinds vandaag groene leem gaan geven. Is dit nu nog steeds ontgiften? Ze eet al ruim een jaar Carnibest.
't Is een beetje een warrig verhaal, maar ik weet niet zo goed wat te doen en waar ik nu goed aan doe, vandaaar.
Door Lizzy
#673114
Ik weet niet of je groene leem tegelijkertijd met metrazol kan gebruiken. Ik denk het niet. Maar misschien dat Hitam hier op kan reageren. Zij is dierenarts en weet dat wel.

Eventueel kun je ontgiften met een milder middel zoals Drainage Compositum van de Groene Os.

Probiotica kun je hem zeker geven. Ik zou dat alleen niet in de vorm van Yakult doen want dat bevat suiker. En vrij veel ook. Je kunt ook capsules probiotica kopen. Erna heeft onlangs een heel stuk over zitten tikken uit de Consumenten Bond met capsules die goed en minder goed zijn: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 820.0.html

Ik denk niet dat Femke aan het ontgiften is van de overschakeling op verse voeding. Daarvoor duurt dit probleem dus al te lang. Wat hier een keer direct fantastisch hielp: de oogdruppels van Similasan, nr 2 (homeopathisch). En toen dat laatst bij 1 van mijn honden niet hielp, gaf ik druppels van Heel, Oculoheel en dat werkte bij haar weer heel goed. Ik zou zelf beginnen met Similasan nr 2.
Gebruikersavatar
Door Riek
#673385
Dankjewel voor je antwoord Lizzy. Ik heb zojuist het stuk van Erna gelezen.
Ik ga Boris probitica geven als de metrazol op is. En dat is morgen al, hij had een kuurtje voor 4 dagen.

Ik denk dat er met Femke iets is, maar ik heb geen idee wat.
1 Maand geleden schreef ik hier over haar stinkoor. Toen kreeg ik de gouden tip, was haar eens. Was werkelijk een gouden tip, want de geur was weg. Nu ruik ik echter weer die geur en weer net onder haar oor. Ik heb toch het idee dat ze iets stinkends uit haar oor afscheid. Bij het andere oor ruik ik het ook, maar daar is het wel minder. Nu heb ik er geen probleem mee om haar iedere maand te wassen, maar ik dat lijkt me niets oplossen.
Zou het kunnen dat dat stinkoor iets te maken heeft met haar ogen?
Vanmorgen heb ik haar voor het eerst groene leem gegeven. 1 theelepel, ze weegt 3.5kg.
Door Femke
#673626
Loebas heeft regelmatig een leem kuur nodig, dan krijgt hij ook oorproblemen en in zijn ooghoeken (niet aan de kant van de neus, andere kant) vieze natiige korstjes)
Door Audrina
#673628
Ben geen DA, maar geen Metrazol tegelijk met groene leem geven. Groene leem vermindert de werking van de Metrazol dan sterk. Beter ff wachten tot je kuurtje voorbij is.
Gebruikersavatar
Door Riek
#673854
Hai Femke, ik greeg toen van jouw de gouden tip om mijn Femke te wassen. Het heeft ook echt geholpen. Alleen nu stinkt ze weer uit datzelfde oor, ik heb toch de indruk dat er iets uit dat oor komt.
Ik ben vrijdagochtend begonnen om haar groene leem te geven. Ik hoop dat dit ook helpt tegen haar stinkoor.
En Boris heeft gisteren zijn laatste metrazol op. Ik ga morgen bij hem beginnen met de groene leem. Kan dit wel samen met probiotica? Zo niet, waar kan ik dan het beste mee beginnen? Probitica of groene leem.
En dan nu nog een erg blonde vraag,  Boris vreet vanalles wat los en vast zit. Ik denk vandaar ook zijn laatste "darmporbleem", als hij nu nog iets hiervan in zijn darmen heeft, of weer opnieuw binnen krijgt, "verdwijnt" dit dan gemakkelijker door die groene leem?

Waarom krijgt Loebas die groene leem? Heeft hij dan een terugkerend probleem, waar dit tegen helpt?
Door Lizzy
#673881
Riek schreef: Hai Femke, ik greeg toen van jouw de gouden tip om mijn Femke te wassen. Het heeft ook echt geholpen. Alleen nu stinkt ze weer uit datzelfde oor, ik heb toch de indruk dat er iets uit dat oor komt.
Ik ben vrijdagochtend begonnen om haar groene leem te geven. Ik hoop dat dit ook helpt tegen haar stinkoor.
En Boris heeft gisteren zijn laatste metrazol op. Ik ga morgen bij hem beginnen met de groene leem. Kan dit wel samen met probiotica? Zo niet, waar kan ik dan het beste mee beginnen? Probitica of groene leem.
Je kunt dat samen geven.
En dan nu nog een erg blonde vraag,  Boris vreet vanalles wat los en vast zit. Ik denk vandaar ook zijn laatste "darmporbleem", als hij nu nog iets hiervan in zijn darmen heeft, of weer opnieuw binnen krijgt, "verdwijnt" dit dan gemakkelijker door die groene leem?
Ik ben bang dat ik deze vraag niet begrijp... Bedoel je, stel hij eet van straat bedorven vlees of andere rottigheid, verdwijnt de rottigheid dan sneller uit zijn lichaam als je hem groene leem geeft? Of verdwijnen de darmproblemen sneller? Ik denk beide. Hoewel groene leem nou ook weer geen wondermiddel is. Als er echt iets rots gegeten is, dan lost groene leem dat niet op, zeg maar (stel je hond eet iets dat vergiftigt is, dan helpt groene leem beslist niet afdoende).
Door Femke
#673930
Riek schreef: Hai Femke, ik greeg toen van jouw de gouden tip om mijn Femke te wassen. Het heeft ook echt geholpen. Alleen nu stinkt ze weer uit datzelfde oor, ik heb toch de indruk dat er iets uit dat oor komt.
Ik ben vrijdagochtend begonnen om haar groene leem te geven. Ik hoop dat dit ook helpt tegen haar stinkoor.
En Boris heeft gisteren zijn laatste metrazol op. Ik ga morgen bij hem beginnen met de groene leem. Kan dit wel samen met probiotica? Zo niet, waar kan ik dan het beste mee beginnen? Probitica of groene leem.
En dan nu nog een erg blonde vraag,  Boris vreet vanalles wat los en vast zit. Ik denk vandaar ook zijn laatste "darmporbleem", als hij nu nog iets hiervan in zijn darmen heeft, of weer opnieuw binnen krijgt, "verdwijnt" dit dan gemakkelijker door die groene leem?

Waarom krijgt Loebas die groene leem? Heeft hij dan een terugkerend probleem, waar dit tegen helpt?
Loebas heeft steeds terugkerende oorproblemen, hoewel het het laatste jaar beter gaat.
Twee maanden geleden is hij gecastreerd wat een beetje uit de hand gelopen is, en dan kan ik de klok erop gelijk zetten dat hij dan weer oorproblemen krijgt.
Gelukkig is het op te lossen met groene leem, en als dat alleen niet genoeg helpt doe ik er ook nog dagelijks specicare in.

Als jouw Femke (leuke naam zeg  :D) steeds zo'n stinkplek bij haar oor krijgt zou je ook kunnen proberen groene leem te geven. Of Chlorella, dat reinigt ook en heeft daarnaast een hoop pietamientjes en mineralen.


Overigens is het ook een erg goed plan dat je die probiotica geeft, voor de darmproblemen. Als de honden slechte ontlasting hebben geef ik ook probiotica samen met leem.
Laatst gewijzigd door Femke op zo 10 dec 2006, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Riek
#673950
@ Lizzy  Boris pakt van alles op om te eten, dan kan kauwgom van de straat zijn, maar ook stokjes en blaadjes, eikels, papiertjes, etc. Meestal zie ik het snel genoeg, maar bij mijn man zat hij pas al een tijdje op een stukje kauwgon te kauwen voor hij (mijn man) het doorhad. Gelukkig niet doorgeslikt, maar dit zijn de dingen die we zien. Ik ben bang dat er ook nog genoeg in zijn bek verdwijnt die wij niet zien.

@ Femke  Ik heb toen het verhaal gevolgd over Loebas en zijn castratie. Hoe is het nu, flink geslonken hoop ik?
En ik ben dus bij Femke al begonnen met groene leem.
Door Femke
#673966
Riek schreef: @ Lizzy  Boris pakt van alles op om te eten, dan kan kauwgom van de straat zijn, maar ook stokjes en blaadjes, eikels, papiertjes, etc. Meestal zie ik het snel genoeg, maar bij mijn man zat hij pas al een tijdje op een stukje kauwgon te kauwen voor hij (mijn man) het doorhad. Gelukkig niet doorgeslikt, maar dit zijn de dingen die we zien. Ik ben bang dat er ook nog genoeg in zijn bek verdwijnt die wij niet zien.
Hoewel de meeste dingetjes niet echt direct gevaarlijk zullen zijn zou ik toch proberen om dit af te leren, ik zou wel bang zijn dat er vandaag of morgen iets vastloopt in de darmen.
@ Femke  Ik heb toen het verhaal gevolgd over Loebas en zijn castratie. Hoe is het nu, flink geslonken hoop ik?
En ik ben dus bij Femke al begonnen met groene leem.
lief dat je het vraagt  ;) zijn scrotum is niet verder meer geslonken de laatste weken, het lijkt dus net of hij niet gecastreerd is  :)
Zoland het niet rood of warm werd hoefde we ons van de DA geen zorgen te maken. Als je ziet hoe enorm de zwelling was en hoe het nu is dan is het nu best een mooi eindresultaat  ;)
Door Lizzy
#674252
Riek schreef: @ Lizzy  Boris pakt van alles op om te eten, dan kan kauwgom van de straat zijn, maar ook stokjes en blaadjes, eikels, papiertjes, etc. Meestal zie ik het snel genoeg, maar bij mijn man zat hij pas al een tijdje op een stukje kauwgon te kauwen voor hij (mijn man) het doorhad. Gelukkig niet doorgeslikt, maar dit zijn de dingen die we zien. Ik ben bang dat er ook nog genoeg in zijn bek verdwijnt die wij niet zien.
Lijkt mijn Linga wel, die doet dat ook. Daar helpt geen groene leem tegen.... Je zou nog een keer veendrenkstof kunnen proberen. Misschien dat dat helpt bij jouw hond...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door