Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Susanne
#673565
Shaira mijn berner sennen teefje krijgt sinds een maand of 2 vers (Duck)
ze heeft altijd een hele mooie pikzwarte glimende vacht gehad
nu ziet ze er niet uit, het is dof en grijs en het valt aan alle kanten uit! :crying:
Nog ff en ze is helemaal kaal lijkt het wel
Nu zijn we gisteren met haar naar de dierenarts geweest
En er mankeerd eigenlijk niks aan dr dr huid is goed en dr haar op zich zag er ook goed uit, alleen het totaal plaatje niet
Nu stelde de dierenarts voor om haar weer op de brok te zetten waar ze het altijd zo goed op deed
maar eigenlijk zie ik dat helemaal niet zitten
ik heb nog een berner en 2 jack russells en die doen het geweldig op vers
verharen nauwlijks en glimmen als een spiegel
Zouden jullie me misschien kunnen helpen met besluiten wat nu te doen???
Door ~Joke~
#673568
Volgens mij is ze aan het ontgiften en gooit al haar oude haar eruit. De nieuwe vacht zal ws wel glimmen  ;) Gewoon volhouden op rauw is dan ook mijn advies. Op brok krijg je dit dode haar ook niet meer glimmend.
Door marsieyenna
#673577
Xayenne heeft dat ook gehad, haar vacht was dof en ze leek wel kaal te worden.
Ze had enorme haaruitval.
Dat heeft wel een week of 6 geduurd en nu is haar vacht dik en ook weer mooi donker van kleur en stinkt ook niet meer.
Ik dacht eerst gewoon aan verharen, maar deze rui was extreem, dus toch ontgifting denk ik achteraf gezien.
Tijdens deze rui had ze ook eenvieze hondenlucht aan haar vacht.
Door Boefke
#673627
Ik heb het ook met Boef gehad. Na zijn overstap op kvv, ruim anderhalf jaar geleden, werd zijn vacht dof. In januari ben ik begonnen met zelf samenstellen, maar zijn vacht bleef dof. Ik heb vanalles geprobeerd (natuurlijke toevoegingen dan, geen medicijnen ofzo), maar niets hielp. Tot enkele weken terug, hij glimt plotseling weer als een spiegeltje, terwijl ik juist sinds de zomer er niets meer aan heb gedaan. Waar het bij hem door gekomen is? Al sla je me dood. Een combi van allerlei factoren waarschijnlijk.
Ik zou eerst eens dingen als zonnebloemolie, olijfolie, visolie, rauw ei ed. gaan proberen toe te voegen. Of een ander merk kvv proberen, of af en toe barfmateriaal toevoegen. Gewoon een heleboel dingen uitproberen, steeds voor een paar weken, ik deed meestal vier weken en dan iets nieuws als ik helemaal geen verbetering zag. Ik heb me er bij Boef niet al te veel druk over gemaakt, aangezien ook hij verder nergens last van had. Na een lange adem is het dus vanzelf overgegaan.
Sterkte met de zoektocht.
Door ~Joke~
#673634
[quote="Susanne"]
En hoelang kan ontgiften duren?
[/quote]
Ik denk dat dat al voorbij is, maar het dode haar zal er nu eerst nog allemaal uitgaan.
Door K&D
#673731
Owwww, blijf op vers. Het is geen abnormale reactie van je hond hoor. Ze gooit gewoon haar jas uit. Je zou onze Sheltie eens moeten zien.....
kijk maar eens  HIER
Ze had dus een fantastische vacht sinds we vers geven.......... ;D Ze heeft ineens alle ondervacht uitgegooid sinds een paar weken.

Wanhoop niet. Het komt allemaal goed!! (beter zelfs ;))
Laatst gewijzigd door K&D op za 09 dec 2006, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#673746
Ter ondersteuning zou je wat extra visolie en borage olie aan je hond kunnen gaan geven. Deze ondersteunen huid/vacht processen. En als dat niet werkt en het blijft (voor je gevoel) te lang duren: probeer dan ook gerust eens een ander merk! Of probeer wat zelf samengestelde maaltijden te gaan geven!
Door Susanne
#673845
[quote="Lindsey"]
Owwww, blijf op vers. Het is geen abnormale reactie van je hond hoor. Ze gooit gewoon haar jas uit. Je zou onze Sheltie eens moeten zien.....
kijk maar eens  HIER
Ze had dus een fantastische vacht sinds we vers geven.......... ;D Ze heeft ineens alle ondervacht uitgegooid sinds een paar weken.

Wanhoop niet. Het komt allemaal goed!! (beter zelfs ;))


[/quote]

Ow wauw!! ja zo ziet Shaira's vacht er nu dus ook uit,
ben blij dat ik die foto gezien heb, we gaan dus gewoon door met vers :yes:
Door java
#673889
Hier het zelfde verhaal...twee honden, één heeft altijd een mooie vacht en één hond ..ALTIJD in de rui. Ze eten al drie jaar barf en alle twee het zelfde. Heb nu maar eens een pot Hokamix kruiden gekocht en Hokamix Skin & Shine. Wie weet !!!
Moet wel zeggen dat alle twee mijn honden super gezond lijken, ze zijn speels en alert.

Het teefje  met de "goede" vacht is gesteriliseerd.

groetjes Will
Door Femke
#673935
onze berner wordt 1 of 2 keer per jaar helemaal kastanjebruin. Het helpt enigszins om hem dan in bad te doen en daarna flink te borstelen. Maar man, man, wat een werk is dat toch altijd. Moet je eens zien hoe mijn huis er daarna uitziet  8)

Tegenwoordig doe ik hem ongeveer eens in de twee maanden in bad. Ik vind het heerlijk hoe lekker fris en luchtig zijn vacht daarna weer is  :D
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#674349
Onze hond (beagle) begon ook na een maand of 2 kvv/barf ontzettend te ruien. Daarbij werd z'n vacht ook nog eens erg vettig. :(  Als je hem geaaid had zat er een witte waas op je hand. Dit is nu ong. twee weken geleden en het ruien is afgelopen.  :) Ik heb hem een paar keer flink gekamd want de plukken haar vlogen je binnenshuis om de oren! Ook voelt hij niet meer zo vettig aan.
Hij is 8 jaar en wordt al flink grijs, maar het lijkt wel of de kleuren veel "voller" zijn dan eerst.
Ik heb dus niet echt ervaring met een langharige vacht, maar als ik jou was zou ik zeker niet stoppen met vers! Succses ermee  :)
Door Susanne
#676364
ff een update:
ik heb zalmolie voor dr gekocht wat ze elke dag krijgt en
het enorme haaruitval is een stuk minder dus ik ga ervan uit dat het allemaal wel goed komt
Wil jullie heel erg bedanken voor jullie reacties, want nu is mn meisje nog steeds
op vers en niet op brokken :)
Door Susanne
#676525
[quote="Lupa"]
het kan zijn dat jou hond gewoon aan het verharen was
[/quote]

dan zou het toch alleen om de ondervacht gaan en niet alles?
op dr kont is ze bijna kaal :'(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door