Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#673138
Mijn hond heeft een keer grote plekken op zijn huid gehad, ik heb toen een antibioticum kuurtje gehad.  Volgens de DA kon het een voedingsallergie zijn, hoefde niet.
Het enige wat ik nieuw had was visolie, ik ben daar dan ook mee gestopt.
Omdat ik niet zeker was dat het daarvan was, ben ik het toch weer gaan proberen en helaas heeft hij nu weer uitslag. Ik ben gestopt met de visolie maar de plekken gaan niet vanzelf weg. Ik heb zelfs het idee dat het uit gaat breiden.
Ik heb geen zin in nog een kuurtje, zouden jullie iets weten wat ik kan proberen???
Zalf??? alternatief??? zeg het maar.

Groetjes Trudie
Door K&D
#673394
Geen idee. Het zou van de visolie kunnen komen. Zit daar nog iets anders bij in? Het is wel toevallig. Als het niet vanzelf over gaat dan zit er wellicht niets anders op dan een ab kuurtje, denk ik. Misschien dat het ook vanzelf overgaat na verloop van tijd maar hoe lang dat dan duurt?
Door Red_Hunter
#673419
Het is vloeibare visolie van de Dierendrogist.

Er staat alleen bij dat er rozemarijnextract in zit als houdbaarheidsmiddel meer niet.

Trudie
Door Lil
#673559
Als het voedselallergie is moet je een eliminatiedieet gaan doen... het is bij allergie helaas zo dat je allergisch wordt voor iets dat je van tevoren wel nog kon verdragen.

Ook zou het kunnen liggen aan bijvoorbeeld het wasmiddel waarmee je wast dat is dan een contactallergie, hier staat er voor alles waarmee de hond in aanraking komt een doos neutral (duur beest  >:().

Dan kan het ook een hotspot zijn, daarvoor wordt meestal antibiotica gegeven, voor normale allergie heb ik het nooit meegekregen.
Door Red_Hunter
#674244
Lizzy schreef: Je hebt het vast wel eerder verteld, maar mag ik vragen wat je hond eet?
Mijn hond eet energique en twee dagen barf. Tot ik geen visolie gaf, nooit problemen gehad. Ik gaf eerst lijnzaadolie.
Door Red_Hunter
#674247
Femke schreef: Is er al wel eens een afkrabsel gemaakt?
Nee nog niet laten doen. De eerste keer ging het over na de AB-kuur, toen is het een hele tijd goed gegaan en na toch weer visolie geprobeerd te hebben, ging het weer mis, dus is nu de tweede keer.
Kan wel even vragen of de DA een afkrbsel wil maken.

Groetjes Trudie
Door Lizzy
#674251
OK, vis-olie is dus duidelijk een no-no voor jouw hond. Kun je misschien eens proberen om de plekken te deppen met wat verdunde tea tree en inwendig een reinigingskuur te doen met groene leem? Of Drainage Compositum? Misschien inwendig ook cats claw en probiotica.
Door Red_Hunter
#674268
Bedankt Lizzy, dit ga ik zeker proberen. Dit liever dan weer een AB-kuur.
Ik had Tea-tree zalf geprobeerd maar had het idee dat het toen erger werd, maar misschien gaat het eerst slechter voordat het gaat werken?

Groetjes Trudie
Door Lizzy
#674273
Red_Hunter schreef: Bedankt Lizzy, dit ga ik zeker proberen. Dit liever dan weer een AB-kuur.
Ik had Tea-tree zalf geprobeerd maar had het idee dat het toen erger werd, maar misschien gaat het eerst slechter voordat het gaat werken?

Groetjes Trudie
Ja, maar het kan ook zijn dat er iets in de zalf zit waar je hond niet goed op reageert. En het kan ook de tea tree zelf zijn hoor. Niet alle plekjes reageren goed op tea tree. Eventueel zou je honing-zalf/propolis-zalf kunnen proberen. Ik ben daar onlangs mee aan de slag gegaan met Linga en sindsdien ben ik er groooot fan van! Het is zulke heerlijke zachte zalf en het werkt zo mild, maar oh zo genezend. Is mijn ervaring. En voor een inwendig oppeppertje is propolis (druppels) ook geen gek idee, bedenk ik me ineens.....
Door Red_Hunter
#674322
Ik ga eens op zoek naar de middeltjes.
Niet allemaal tegelijk natuurlijk ;), ik kijk even wat ik hier kan krijgen.
Je hoort wel hoe het gaat.

nogmaals bedankt,
Trudie
Door ~Joke~
#675121
Ik zou visolie zonder rozemarijnextract geven. Van rozemarijn is bekend dat het epi aanvallen kan uitlokken ik zou er dan ook niet vreemd van opkijken dat het ook allergische reacties in de huid kan veroorzaken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door