Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door arenda
#67328
Nou ben ik er toch wel aardig achter hoe dat barf voor honden in elkaar steekt, info te over en ik hoop dat ik het op deze manier goed doe.
Maar nou mijn katten dus. Oké ik ben wat aan het uitproberen wat ze wel en niet lusten.
wel vis, maar dan wel gekookt, doe ik dus halfom, stukjes gaar en stukjes rauw zal wel wennen hoop ik
zelfde met kipfilet
Eentje lust er dus eendagskuikens, dus die zal de andere hoop ik ook wel aansteken.
Ze zijn gek op hart, lams én rund.
Pens gaat ook glad naar binnen.
Eitje is mjammie
Maar bot is dus brrrrrrrr gehakt hoeft niet zo nodig, soepvlees laat ook maar liggen.
Wat heeft een kat nou precies allemaal nodig? Ik spreek redelijk Engels, maar uit al die termen kom ik niet zo makkelijk hoor. En als ik al die toevoegingen lees die er bij gegooid worden :-\ dan ben ik bij de eerste paar het spoor al redelijk bijster.
Wie kan me helpen om een redelijk basis menuutje te verzinnen vooral omdat de carnibest met een grote bocht omzeilt wordt. >:(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#67389
Ipv echte "botten"zoals je die aan de hond geeft kun je kippennekken geven of eendennekken,dit eten katten wel.Als bot leverancier kun je bv ook eens een kwartel geven (als ze dat lusten) Zo niet zit je toch geheel aan de gemalen eierschalen vast voor calcium (of drucal)
Ik heb geen ervaring met barfen maar net als bij de hond moet je zorgen voor variatie.
Ik ben la lid geworden van een nederlandse kattenbarflijst maar helaas nooit geen reactie gekregen,ik zal ook eens me aanmelden bij een engelse site maar ik heb dus hetzelfde probleem dat mijn engels barftechnisch niet helemaal je van het is.Ik neem aan dat de Nederlandse site niet loopt omdat er te weing leden zijn.
Door ine
#67401
Op de ARF-lijst word je ook geholpen met kattenvragen!
Laatst gewijzigd door ine op wo 17 mar 2004, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mayka
#67402
Pfft, jij durft!!! Katten volledig op de Barf.................. een flinke uitdaging! ;D Ben benieuwd of dat hier iemand al eens is gelukt???
Wij hebben al de nodige problemen om ze alle 4 aan de Cb te krijgen en dat lukt dus ook niet. Er is er één die weigert ook maar iets anders te eten dan droge brokjes (die is naar mijn zin al te mager dus die wil ik niet dwingen, als ze maar wat eet :-\).
Dan hebben we er nog één die Cb eet zolang het gemengd wordt met blikvoer of brokjes en die weigert ook maar iets anders dan dat te eten.
Tenslotte de twee die wel (graag zelfs ;D) Cb eten, lusten wel eendagskuikens, hart, kippenek, lever, kipfilet, vis enz.
Hier lijkt het er dus op dat de katten die Cb eten ook zouden kunnen Barfen.
Ik wens je heel veel succes en nog veel meer geduld!
Ben bang dat je het hard nodig zult hebben ;D ;D ;D
Door arenda
#67418
ach heb wel genoeg geduld, en ze eten sommige dingen wel erg graag. kippenekjes is nie lekker volgens hun helaas. maar ach ik ga wel schalen malen. ff vijzel kopen ;D
Het zijn geen zeikerds van katten dus dat scheelt ook. En ik zie er gewoon een uitdaging in, heb ik weer wat om handen, verveel me op 1 of andere manier zo.Dus dan maar zo
Door Yorick
#68621
arenda schreef: ach heb wel genoeg geduld, en ze eten sommige dingen wel erg graag. kippenekjes is nie lekker volgens hun helaas. maar ach ik ga wel schalen malen. ff vijzel kopen ;D
Het zijn geen zeikerds van katten dus dat scheelt ook. En ik zie er gewoon een uitdaging in, heb ik weer wat om handen, verveel me op 1 of andere manier zo.Dus dan maar zo
Heel veel succes in ieder geval en houd ons op de hoogte aub! ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door