Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#672230
Ik heb het Barfen voor Royce opgegeven :-[

Ik leg me er maar bij neer dat het gewoon niets voor hem is. Iedere avond en nacht kotste hij z'n maaltijden uit, ik werd er helemaal flauw van en voor de hond was het ook geen pretje. Hij ging steeds zieliger kijken.
Hij staat nu weer op de CB en eet vrolijk zijn bak leeg en houdt ook alles lekker binnen, ook de ontlasting is weer in orde. Gedurende het barf proces is hij 4 kg afgevallen en nu kan hij weer een beetje bijkomen.
Mag ik hem nu wel eens in de zoveel tijd een portie spiervlees geven van bv hert of geit, dit ter vervanging van een portie CB. Op deze manier krijgt hij toch wat meerder diersoorten binnen.

Het is jammer maar het is niet anders, ik mag toch wel zeggen dat hij met Cb nog steeds gezond eet ?

De andere twee, 6 jaar en bijna 14 doen het wel goed en blijven dus gewoon barfen. Volgend jaar een puppie erbij die ook gaat barfen, hopelijk ;)
Laatst gewijzigd door JolandaB op wo 06 dec 2006, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#672231
Jammer, dat het je niet gelukt is...! Nee, als hij elke avond en nacht staat te kotsen, dan valt het blijkbaar echt niet goed bij hem. En ik kan me ook levendig voorstellen dat je daar geen zin in hebt, want feitelijk hoort dat gewoon niet, elke dag eten uit braken. En joh, als hij het op zijn versvlees wel goed doet: prima toch! Tuurlijk eet hij hiermee ook gezond!
Door K&D
#672237
Ik zou in jouw geval ook lekker aan de CB gaan en niet meer klooien. Het moet wel leuk zijn en blijven. En als afwisseling wat spiervlees of vis. Is toch gewoon goed.  Er zijn heel veel honden die het met minder moeten doen.
Door conleeuw
#672250
ik kan mij voorstellen dat jij en je hond niet vrolijk wordt van als maar spuugpartijen, en ja, hij eet nog steeds gezond, en af en toe een stuk vlees, of kippennekje erbij is toch prima ;)
Door *Ilse
#672744
Ik kan het me 100% voorstellen, als je hond er niet lekker op doet, dan geff je hem toch weer lekker kvv. Elke nacht een maaltijd teruggeven , nee dan houd het op!

;)
Door *Ilse
#672752
Ik kan het me 100% voorstellen, als je hond er niet lekker op doet, dan geff je hem toch weer lekker kvv. Elke nacht een maaltijd teruggeven , nee dan houd het op!

;)
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#673005
Royce staat nu weer 3 dagen op CB en het gaat gelukkig weer super.
Geen kruimel meer gebraakt, ontlasting in orde en hij is weer happy dus ik ook.
Door Lizzy
#673271
JolandaB schreef: Royce staat nu weer 3 dagen op CB en het gaat gelukkig weer super.
Geen kruimel meer gebraakt, ontlasting in orde en hij is weer happy dus ik ook.
Nou, mooi zo!
Door tieneke
#673572
JolandaB schreef: Royce staat nu weer 3 dagen op CB en het gaat gelukkig weer super.
Geen kruimel meer gebraakt, ontlasting in orde en hij is weer happy dus ik ook.
Gelukkig maar,op een kotsende hond zit je niet echt te wachten in de nacht.
En kvv is toch ook niet slecht?  ;)
Door Dtje
#673872
tieneke schreef: Gelukkig maar,op een kotsende hond zit je niet echt te wachten in de nacht.
En kvv is toch ook niet slecht?  ;)
Ook mijn gedachte. Bij het lezen van de titel dacht die gaat terug naar brok.
Het is jammer als het niet gaat maar kvv is 100x beter dan brok!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door