Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Domestic_Dog
#672552
Ik merk net een klein gaatje vlak naast de anus van mijn hond. Er zit een beetje witachtig slijm om heen  :(  Kan dit een anale fistel zijn? Ik heb zojuist een afspraak met de dichtsbijzijnde dierenarts gemaakt, maar liever ga ik naar Tannetje of Atjo Westerhuis. Ik weet niet hoe dringend dit is, ik heb het nog nooit meegemaakt?
Door irmaa
#672617
Hoi,
Ik denk dat hij in ieder geval last heeft van zijn anaalklieren? Ik zou er toch maar mee naar de da gaan.
Heb ook een hond waarbij de anaalklieren gauw verstopt zitten  (sinds de laatste bevalling is dat erger geworden) Het is ook nog zo'n poetser dus zij likt heel erg veel rondom dat gebied, had laatst ook een plekje daar gelikt,
Was erg bang voor fistels maar dat is het (nog) niet.
Laat even horen wat de da zei, ben hier ook in geintresseerd!
Kijk  ook even hier:  http://www.whgdierenartsen.nl/html/vest ... .asp?id=52
en
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=51


groetjes irma
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#672620
Klinkt mij in de oren als een onstoken anaalkier.
Die ontsteking kan naar buiten doorbreken, dat is het gaatje wat je dan ziet.
Daar moet je wel mee naar de da om schoon te laten spoelen, zodat alle prut eruit komt en voor antibiotica. De druk is er dan af, dus ook de meeste pijn is dan weg.

Mijn hond heeft dat al een paar keer gehad en met de juiste behandeling gaat het binnen een paar dagen weer goed. Het heeft hier nog nooit tot een fistel geleid.
#672627
Dank jullie wel voor de reacties  :) .
Ik heb een afspraak gemaakt (wel met Westerhuis) en kan morgenochtend terecht, dus hopelijk komt ze vandaag goed door.
Het gekke is dat ze in het verleden erg veel last had van haar anaalklieren (veel sleetje rijden enzo) maar sinds ze op vers staat (een jaar of 5 nu) heeft ze er nooit meer last van gehad! Ik zie haar ook zeer zelden sleetje rijden of zichzelf daar likken. Ik _hoop_ dat het slechts ontstoken anaalklieren zijn en geen fistel.
Ik ben alleen erg bang dat hij die bult leegknijpt  :'( het doet erg veel pijn en ze heeft al 10 trauma;s van dierenartsen opgelopen  >:(
Door irmaa
#672649
Domestic_Dog schreef: Oh Irma bedankt voor die artikelen! Die van die anaalzakjes had ik al gelezen, maar die van Dombo nog niet! Hmm straks halen ze ook haar anaalklieren weg  :o
Nou, eerst maar even afwachten he, misschien valt het allemaal wel mee!! en is het gewoon ontstoken en kan het goed behandeld worden!
Succes, maar ik kan je angst wel voorstellen!
groetjes irma
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#672656
Ze knijpen het normaal gesproken niet uit hoor, maar spoelen de anaalklieren leeg, door er met een speciale spuit met een naald met een bolletje erop erin te gaan, met een desinfecterende vloeistof. Op die zelfde manier brengt mijn da daarna antibioticazalf in de anaalklier aan, zodat het ook van binnenuit bestreden wordt.
Het is inderdaad voor de hond zowiezo niet prettig dat gedoe onder de staart....
Sterkte voor jullie beiden morgen :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door