Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#672521
ga zo naar de islamitische slager, wie kan er voor mij een lijstje maken van wat je allemaal in moet vriezen wat betreft botten en vlees? Bij voorbaat dank
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#672537
ik bedoel, voordat je botten aan je hond geeft moet dat dan eerst ingevroren zijn geweest of kan je het zo van de slager af geven? Omdat je sommige vissoorten ook eerst moet invriezen vanwege parasieten of dergelijke. Ik doe dit nog niet zo lang en ga zo voor het eerst vleesbotten halen vandaar.
Door *Natasja*
#672562
Volgens mij moet je alleen wild eerst invriezen, maar dat weet ik niet zeker  :-\
Door Jojo
#672566
Nee, zelf vries ik in ieder geval nooit eerst wat in. Als ik bezig ben met alles verwerken krijgen zo ook steeds wel wat toegegooit en ´s avonds eten ze iets wat ik die dag heb gehaald omdat ik anders eerst wat moet ontdooien en dat toch al mooi op temp. is ;)
Door Yves
#672589
Ik vries vis en wild in. Vlees vries ik ook in maar dan alleen om het te bewaren.
Vis en wild doe ik gewoon voor de zekerheid. Ik ben nog niet zo lang bezig en nog wat onzeker. Heb het boekje van Tannetje gelezen en daar stond het in dus dat blijf ik dan maar doen.

Laatst stond er in een topic dat je wild ook niet echt hoeft in te vriezen om dat een wilde hond of wolf die een konijn vangt en het opeet niet eerst een vriezer koopt om het hier vervolgens drie weken in te leggen. Moet zeggen dat dit mij ook wel logisch in de oren klinkt.

Tis dus aan jezelf denk ik. Waar voel jij je pretig bij?
Door Lizzy
#672608
vanaalst schreef: ga zo naar de islamitische slager, wie kan er voor mij een lijstje maken van wat je allemaal in moet vriezen wat betreft botten en vlees? Bij voorbaat dank
Niks. Bij de Islamitische slager verkopen ze (volgens mij) geen wild. En je hoeft dus niks in te vriezen. Ja, Ian Billinghurst raadt aan om schapen/lamsorganen eerst in te vriezen, vanwege een lintworm. Maar we praten hier over goedgekeurde organen en die bevatten geen lintwormen. Je kunt alles direct aan je hond voeren.

Het enige dat ik invries: zalmkoppen uit de Pacific ocean. En orgaan van wild. Hoewel ik (zie tekst van Yves) ik dat eigenlijk onzin vind.... Het klopt gewoon niet met het feit dat wolven prooi eten (die meestal ziek zwak en misselijk is) zonder het eerst in te vriezen. Maar, als je je er prettig bij voelt om het wel te doen: vries je het wel in! Kwaad kan het nooit, om het wel in te vriezen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door