Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#672248
Hoi

Ik heb al eerder een vraag hierover gesteld en jullie adviezen heb ik uitgeprobeerd maar het helpt niet.
Fynn heeft sinds augustus een wondje aan het uiteinde van zijn oor wat maar niet dicht gaat.Ik heb meer dan een week vetramil gebruikt ,ook heb ik daarna groene leemgebruikt om het in te laten drogen er komt een korstje op maar eronder geneest het niet.
Heeft er iemand nog adviezen ik word er een beetje moedelooos ,het wondje word ook groter doordat het niet geneest .

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door Fynn
#672262
Audrina schreef: Het is misschien wat ver gezocht, maar is je hond al eens onderzocht op auto immuun problemen?
Dat heeft de da toen ik er was voor zijn entingen ook geopperd alleen is dat niet zo makkelijk te onderzoeken en het is vrij duur.Hij stelde toen wel voor om prednison te geven om te kijken of dat hielp.Ik heb met hem afgesproken dat ik er over na wilde denken.
Ken jij soortgelijke gevallen dan?

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door Hanny
#672543
En dat gaat niet dicht ook. Was mijn gedachte.
Zeer lang geleden woonde er bij ons  een spikkel en die had ook een klein wondje aan zijn oor. In mijn herinnering heeft het heel lang geduurd, voordat het heelde. Hij wapperde het steeds weer kapot. Wij woonden toen bij een paarden stal, dus ik neem aan, dat ik daar wel een zalfje van gebruikt heb, wat het indroogde.
Het is genezen, maar ik herinner me nog wel, dat er heel lang overal bloedspettertjes hebben gezeten.
Als ik nu zo iets zou moeten verzorgen, dan probeerde ik het met propolis tinctuur, geen zalf. Dat vormt een hard laagje erop. Is misschien het proberen waard.
Veel succes er mee.

Hanny
Door Lizzy
#672621
Een wondje dat niet dicht gaat: dat liet ik dus verder onderzoeken. Misschien is het een goed idee om er een biopt van te laten nemen en dit op te sturen naar het lab. Wondjes die niet sluiten: die vertrouw ik eerlijk gezegd niet zo.
Door Fynn
#673304
Lizzy schreef: Een wondje dat niet dicht gaat: dat liet ik dus verder onderzoeken. Misschien is het een goed idee om er een biopt van te laten nemen en dit op te sturen naar het lab. Wondjes die niet sluiten: die vertrouw ik eerlijk gezegd niet zo.
Hoi Lizzy
We hebben een afspraak staan om bloed te laten afnemen voor onderzoek naar SLE
(Systemische lupus Erythematosus ).De vorige keer opperde de da nog voor  prednison te geven. Maar nu wil hij toch eerst bloedonderzoek doen,want als de prednison niets helpt duurt het weer een tijdje voor hij het bloed kan onderzoeken.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door Lizzy
#673355
Fynn schreef: Hoi Lizzy
We hebben een afspraak staan om bloed te laten afnemen voor onderzoek naar SLE
(Systemische lupus Erythematosus ).De vorige keer opperde de da nog voor  prednison te geven. Maar nu wil hij toch eerst bloedonderzoek doen,want als de prednison niets helpt duurt het weer een tijdje voor hij het bloed kan onderzoeken.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Ik zou toch ook een biopt van de plek laten nemen, als het mijn hond was. Want in het bloed ziet men echt niet alles, helaas.
Door Fynn
#673357
Lil schreef: Een onderzoek zou ik zeker doen, maar ik kan je helaas ook vertellen dat het vijf weken kan duren voordat een oor dicht gaat....
Hoi
Deze plek aan zijn oor zit er al sinds augustus.Die gaat echt niet dicht.
En er komt wel een korstje op maar daaronder sluit de wond niet.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door Lil
#673557
Fynn schreef: Hoi
Deze plek aan zijn oor zit er al sinds augustus.Die gaat echt niet dicht.
En er komt wel een korstje op maar daaronder sluit de wond niet.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Bah wat lang.... Hoe gaat het met het onderzoek?
Door Eef+Stippels
#675360
Fynn schreef: Hoi
Deze plek aan zijn oor zit er al sinds augustus.Die gaat echt niet dicht.
En er komt wel een korstje op maar daaronder sluit de wond niet.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Dat is inderdaad wel heel erg lang. Ik hoop dat de uitslag van het onderzoek meevalt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door