Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door PhantasyUnderstood
#671418
Mijn zwager heeft een Bullterriër van 7 jaar met huidproblemen. Hij is enigszins geïnteresseerd in het BARF-concept, maar is zwaar sceptisch t.a.v. het botconsumptie. De hond is onlangs geopereerd aan zijn buik, en de hond heeft nagenoeg altijd brok gehad. Als het even kan, wil hij zijn hond wel BARF aanbieden, maar dan wel het botgebeuren ontzien. Weliswaar weet hij dat dit niet volledig conform het BARF-concept is, maar zijn angst voor het bot blijft bestaan (stikken, dat het bijv. blijft vaststeken in de maag etc.).

Zijn vraag is, of het mogelijk is om een surrogaat voor het bot te geven? Bijvoorbeeld door een preparaat (calciumpoeder, capsules) o.i.d.? Hij woont in Spanje, dus Carnibest of andere merken KVV kan hij niet kopen. Hier had hij namelijk wel weer belangstelling voor.

Ik zelf heb geen idee, ik geef mijn hond volledig BARF.

Groetjes Nelson
Door Cindy de Wolf
#671430
Gemalen eischaal is een calciumbron. Nog een optie is het kopen van een vleesmolen waarmee je zachtere botten zoals gevogelte kan malen en het gemalen bot dan mengen met spiervlees/orgaanvlees e.d.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#671431
Preperaten vind ik voor structureel gebruik niks. Dan zou ik als ik hem was een vleesmolen aanschaffen en bot van gevogelte gaan malen. Af en toe een heel visje erbij en dan komt hij een hele eind.
Door Lizzy
#671443
Ja, ik raad net als mijn voorgansters aan om vleesbot te gaan malen. Een betere calciumbron als vleesbot bestaat gewoon niet!
Door ursula.v.gelder
#672021
Maar voor het gebit zou hij dan wel regelmatig of lappen vlees of pens aan moeten bieden, want als je alles maalt heeft de hond ook niets te kauwen en gaat er veel prut tussen de tanden zitten, door hem dan vlees te laten eten wat in 1 lap zit worden de tanden nog een beedje gepoetst.
Daarbij natuurlijk af en toe een recratiebot.

Maar heb hiet ook een bullterrier op barf en ken er nog vele, en het is een zeer geschikte hond voor barf hoor, probeer hem anders eens in het begin veilige dingen te laten geven zoals kippennekjes, en dan een keer een vleugeltje, als hij dat een paar keer gedaan heeft word de angst ook minder.
Daarbij kan hij er altijd voor kiezen om de botten een paar flinke meppen te verkopen waardoor er geen grote en lange stukken bot zijn.
er zijn genoeg zachte botsoorten om mee te beginnen en zo wat meer vertrouwen in het idee barf te krijgen.

succes, en voor de huidproblemen zal het waarschijnlijk een groot succes zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door