Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#671911
[quote="Tinker"]
Ik heb dit wel eens gelezen op marktplaats waar deze mensen adverteerde met hun kvv.Ik weet het niet maar ik heb absoluut geen goed gevoel bij dit voer.Wie controleerd het,wat zit er precies in?

Dat kun je je bij elke kvv afvragen........niet één kvv wordt gecontroleerd op inhoud.


Voor zover ik lees is het enkel rood(rund)vlees met toevoeging van granen,groenten en vitamine.

Ik lees ook hart en pens, calcium, olietjes enz.

Ok dit bevatten de meeste andere kvv's ook maar de hele opzet oogt amateuristisch(is mijn persoonlijke mening!).Ik zou dit voer niet vertrouwen voor mijn eigen honden.Ik koop liever kvv's van fabrikanten die al wat langer bestaan en waarvan is gebleken dat het voer ook op langere termijn blijft voldoen en de hond er gezond door blijft.Daarom heb ik zelf veel vertrouwen in het merk Rodi,dat bestaat echt al zeker 15-20 jaar en dat kan alleen maar als je goed voer verkoopt.

Bonzo bestaat ook al ruim 20 jaar hoor ;D ;D ;D. Daarbij wil kleinschalig niet meteen zeggen dat het slecht is natuurlijk.

Maar het voer wat hier aangeboden word,is volgens mij net zo makkelijk zelf in elkaar te flansen en waarschijnlijk ben je dan ook een heel stuk goedkoper uit. ;)
[/quote]

Net als bij iedere ander kvv dus. :P wie tot 10 kan tellen kan hondenvoer maken.

@Webster.

Volgens mij zijn er hier weinig mensen met ervaring met dit voer. De samenstelling is wat sobertjes. Volgens mij kom je er maar op één manier achter en dat is zelf uitproberen.
Door Yves
#671956
Ik vind het er niet zo slecht uitzien. Misschien kan je eens contact met ze opnemen om precies te vragen wat de ingredieten zijn. Want alleen pens en hart als orgaan vind ik wel een beetje eenzijdig. Ik zou dit dus wel combineren met een ander kvv of zelf af en toe lever, sardien (of andere vette vis), ei enz toevoegen. En ik zou ook willen weten wat voor calcium zij toevoegen (gemalen botten?)

En blanke pens voor meer vitaliteit??? Ik dacht altijd dat er niets meer in blanke pens zat.
Door ~Joke~
#671973
Mijn bedenkingen tegen dit voer:

Betere vitaliteit door blanke pens????
Meer kracht door runderhart????
Toevoeging van granen en mais
Toevoeging Calcium [dus geen rauw bot] en suikers???
Door Yves
#671979
Mijn bedenkingen tegen dit voer:

Betere vitaliteit door blanke pens?
Meer kracht door runderhart?
Toevoeging van granen en mais
Toevoeging Calcium [dus geen rauw bot] en suikers???
Ik begrijp waar je naar toe wilt. 'T is een beetje een blabla verhaal. En van die blanke pens lijkt mij echt onzin. Maar goed, zoals angelique al schrijft, verschilt het niet veel van de vage omschrijvingen van andere kvv's.

Zie samenstelling van Rodi (ik zeg welke samenstelling er staat echt totaal geen info in)
http://www.rodi-petfood.nl/data/asp/pag ... t&volgnr=6
Door Jinxy
#672371
[quote="Salty"]
waarom moet die suiker er nu in vraag ik me af :o
[/quote]

Omdat er dan tenminste genoeg hondjes met gaatjes in de tanden bij de hondentandarts komen. Kan die er fijn hondenkroontjes voor maken.... ::)
Een andere reden kan er toch niet zijn.. ;)

Nee, mijn voer zou het zo op het eerste gezicht ook niet zijn. Hou me fijn bij CB.
Door judith1967
#672397
Vind het op de foto  erwel goed uitzien.
Maar zou het toch niet geven aan mijn hond.Ja,klinkt raar,maar geef dan liever Bibi,CB ofzo.Komt mss omdat dat bekendere merken zijn.
Door Angie
#684656
Ik ken het voer niet, maar wel de fokker. Ben eingelijk best nieusgierig hoelang ze zich al bezig houden met "het zelf samenstellen" van dit product. Ik zou het in ieder geval niet kopen, mijn voorkeur gaat uit naar vers. Met vers bedoel ik in dit geval geen kvv, maar lappen vlees, lappen pens, ribben, botten kippen enz. Van alleen een kvv blijven de tandjes ook niet schoon. En waarom moet er suiker in het voer? Zodra ik ze zie ga ik het vragen.

Renate
Door Angie
#684661
Ben het trouwens op het ierse setter forum nog niet tegen gekomen. Zal eens nagaan of er wel iets over in het setterblaadje staat (van de rasvereniging).

Renate
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door