Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#671900
Tot gisteren was er niets aan de hand met Sam. Tot ze opeens enorm hieperdepiep werd toen Bruin met z'n piepbeest aan het spelen was. Heb uiteraard meteen alles weggehaald dat maar aanleiding kan geven tot adoptie...::).

Maar sindsdien is het hek helemaal van de dam. Ze is compleet hysterisch: de hele tijd piepen, janken in de auto, janken als ze buiten een hond hoort blaffen, janken als ze naar binnen gaat, janken als ze naar buiten gaat. Het liefst wil ze in het gangetje liggen in Bruin z'n 'hoogslaper' onder de trap. Da's een mooi hol. Maar na een tijdje is ze dat weer zat en loopt ze piepend door de kamer. Buiten is ze wel actief (hoewel ze de bal vanmorgen ook bijna tot pup had verklaard... :-X). Hormonaal gezien zit ze in de achtste week van de dracht (maar ze is dus niet gedekt).

Kortom: er moet wat gebeuren, want dit is niet erg lang erg leuk.
Heeft iemand ervaring met:

MacSamuel
Schijndracht
Geschikt voor: hond, kat

Inhoud en Adviesprijs voor consumenten:
-  50 ml druppelflacon  -  € 19,70 

Samenstelling
Op de verpakking: verdunde extracten van duivelsdrek, ignatiusboon, salie en brandnetel.
In de homeopathie: Asa foetida D4, Ignatia D6, Salvia officinalis D2, Urtica D6. Ethanol 15% (g/g).
 
Indicatie(s)
Het middel past bij de teef met schijndracht. De symptomen zijn als volgt: depressie en soms prikkelbaar gedrag; minder of niet eten, minder drinken; binnen sloom, buiten levendig; geen, geringe of enorme zwelling van de
melkklierpakketten; onrust tot hysterisch gedrag (van alles 'adopteren' als zijnde puppies, nestelen).
 
Of had ik daar al tijdens de loopsheid mee moeten beginnen? Dit is de eerste keer dat ze zo ontzettend heftig reageert. Na eerdere loopsheden was het met de schijndracht goed te doen. Het is wel heftiger geworden nadat ze haar nest heeft gehad twee jaar geleden.

Iemand nog andere tips & tricks, anders dan voor veel afleiding zorgen? Negeer je dit gedrag compleet of moet je er iets van zeggen. Ik heb de indruk dat ze zichzelf echt compleet niet onder controle heeft... Arme Sammerd...
Door Lizzy
#672191
Het kan zijn dat je voor dit middel al een tikje laat bent, maar ik zou het zeker proberen te geven hoor! Er zitten homeopathische middelen in die passen bij de hysterische teef. Ik weet natuurlijk niet of Sam altijd zo hysterisch wordt na een loopsheid? Maar voor mij zou dit gedrag echt reden zijn om een castratie te overwegen....
#672198
Hier goede ervaringen met Puur Schijnzwanger. Een aantal weken na haar eerste loopsheid vertoonde Luna hetzelfde gedrag als jij nu beschrijft. Ben gestart met Puur Schijnzwanger en binnen een week was het gedrag al zichtbaar afgezwakt.
Toen ze eenmaal de tweede keer loops werd ben ik direct gestart met het toedienen en tot op heden (hormonaal gezien in de 6e week van de dracht) heb ik nog geen enkel symptoom van schijnzwangerschap terug gezien. Bovendien is haar hele loopsheid totaal anders verlopen dan de eerste. Veel relaxter.

Succes in elk geval!
Laatst gewijzigd door Christel & Luna op wo 06 dec 2006, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
#672246
Lizzy schreef: Het kan zijn dat je voor dit middel al een tikje laat bent, maar ik zou het zeker proberen te geven hoor! Er zitten homeopathische middelen in die passen bij de hysterische teef. Ik weet natuurlijk niet of Sam altijd zo hysterisch wordt na een loopsheid? Maar voor mij zou dit gedrag echt reden zijn om een castratie te overwegen....
Ja, ik heb er helaas ook al over gedacht... :'(. Ze is niet eerder zo hysterisch geweest als nu, maar na haar nest is de schijndracht wel steeds erger geworden. En ook de pré-loopsheidsperiode wordt extremer (overal luid blaffend op af hollen, om vervolgens binnen een halve minuut op haar rug te gaan liggen  ::)). Het is op dit moment echt heel zielig voor Sam, ze ligt de hele dag zacht te piepen, en op sommige momenten harder.

Ik ga me binnenkort maar eens even serieus oriënteren en inlezen. Maar op de een of andere manier heb ik er heel veel moeite mee... Ik kan er alleen nog geen vinger op leggen waarom nu eigenlijk precies.  :-\
#672261
Mijn hond had ook altijd erg last van schijnzwangerschap en had daarbij ook nog een korte cyclus, was altijd maar bezig met d'r hormonen.Ik heb destijd ook schijndracht gebruikt en bij mijn hond deed het niks.Mijn buurhondje reageerde er wel heel goed op.Terwijl m'n buurvrouw ook pas was begonnen terwijl de hond al schijndrachtig was.
Wat mijn hond aangaat heb ik galastop gebruikt en daarmee was het met 2/3 dagen veel beter tot over.
Al het speelgoed ruimde ik op ging veel wandelen en zette alles in.Maar tijdens het wandelen wilde ze alleen maar nesten maken in de duinen of het bos, dus dat hielp ook niet.Ik heb haar uiteindelijk wel laten stereliseren en heb daar geen moment spijt van.Tis zo een andere hond nu, zo opgeknapt.
Succes hoor
Door Ine
#672502
Judith, onze Nina heeft 3 nestjes gehad en werd daarna voor, tijdens en na elke loopsheid vreselijk irritant, wat bij ons veel gemopper opleverde en voor haar was het ook niet leuk om zo te zijn.
Deze zomer is ze gesteriliseerd, dus alleen de eierstokken zijn verwijderd. Ze is nu weer helemaal de Nina, die wij van vroeger kenden. Gezellig in haar gedrag, weer beter luisteren en nog steeds een zalige kroel.
Ik heb er totaal geen spijt van, want ons gemopper is er niet meer en zij voelt zich duidelijk veel beter!
Succes met het nadenken! :-*
Door Twiz
#672504
Extreem gedrag door schijnzwangerschap waar een hond zelf heel veel last van heeft is een goede reden om toch maar wel te steriliseren. Deze mate van hormoonproblemen wordt uit eigen ervaring eerder beroerder als beter.

Galastop is een chemisch hormoonpreparaat en ik durf niet te zeggen of dat na veelvuldig gebruik (twee maal per jaar) geen neveneffecten gaat geven.

Ook Twizzle is een geheel andere hond geworden na de sterilisatie. Die was bijna doorlopend bezig met hormoon problemen.
Zodra ze weer echt de "oude" was na een schijnzwangerschap kondigde een volgende loopsheid zich alweer bijna aan. Van het begin van de loopsheid was ze zichzelf al niet meer en dat duurde zomaar vijf maanden voordat ze weer in haar normale doen was. Geen leven voor een hond, bijna continu verdrietig, depressief, hysterisch en ongelooflijk sloom.
Voor Twizzle hebben we de juiste keuze gemaakt. Maar die keuze is voor iedereen heel persoonlijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door