Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Misty
#671843
Het was zo stil in huis, na het verlies van onze Kat, dat we besloten hebben 2 Maine Coons in huis te nemen. De eerste hebben we al gevonden, in Duitsland. Maar ik kreeg een discussie (en ik spreek al niet al te best Duits) met de fokker over KVV/Barfen. Zij voert Royal Canin, droog en natvoer. En ziet KVV helemaal niet zitten. Ze zegt dat er een bepaalde stof in vers vlees zit waar katten dood aan kunnen gaan. Welke stof dat is wist ze niet precies, maar ze kende een geval waarbij dit gebeurd was. Ze bedoelde niet de stof in varkensvlees. Weten jullie misschien wat ze kan bedoelen?
En hoe overtuig je een Duitse van KVV, aangezien ik alleen Nederlandse artikelen over KVV/Barfen kan vinden?
Ik ben namelijk bang dat als we er niet uitkomen we ons beoogde katje niet meekrijgen van deze fokker.
Alle advies is welkom!
Door Suzan54
#671853
Wat een ellende. Met een taalbarrière is het lastig een vooroordeel dat er vakkundig via de commercie in is gebracht, weg te nemen.
Er overlijden juist heel veel dieren vroegtijdig door het droogvoer! Laat die fokker maar gaan surfen naar sites van fokkers die jaar in jaar uit rauw voeren. Ze mag met die van mij beginnen :-)

Je weet van het onderzoek naar ernstige botproblemen bij vooral grotere katten en de relatie met droogvoer/jong castreren etc. in Amsterdam? Zelfs de voeding van de zwangere poes heeft onuitwisbare gevolgen voor het welzijn van haar kittens.

BTW Ik zoek een perfect adresje voor een oudere poes die wegens echte allergieproblemen bij een jong kind (o.a. huid ligt helemaal open) een ander adres zonder katten nodig heeft.
Door Helen
#671854
Misty schreef: Het was zo stil in huis, na het verlies van onze Kat, dat we besloten hebben 2 Maine Coons in huis te nemen. De eerste hebben we al gevonden, in Duitsland. Maar ik kreeg een discussie (en ik spreek al niet al te best Duits) met de fokker over KVV/Barfen. Zij voert Royal Canin, droog en natvoer. En ziet KVV helemaal niet zitten. Ze zegt dat er een bepaalde stof in vers vlees zit waar katten dood aan kunnen gaan. Welke stof dat is wist ze niet precies, maar ze kende een geval waarbij dit gebeurd was. Ze bedoelde niet de stof in varkensvlees. Weten jullie misschien wat ze kan bedoelen?
En hoe overtuig je een Duitse van KVV, aangezien ik alleen Nederlandse artikelen over KVV/Barfen kan vinden?
Ik ben namelijk bang dat als we er niet uitkomen we ons beoogde katje niet meekrijgen van deze fokker.
Alle advies is welkom!
Ach joh, gewoon zeggen dat ze gelijk heeft en dat je de poes ook RC gaat voeren. Wat boeit dat nou wat je aan haar vertelt. Je mag doen met jouw kat wat jij wilt. Vroeger probeerde ik nog mensen over te halen. Daar ben ik mee gestopt. Wil zij horen dat jij RC gaat voeren, dan zou ik dat zeggen.
Gebruikersavatar
Door Misty
#671879
Suzan54 schreef: Je weet van het onderzoek naar ernstige botproblemen bij vooral grotere katten en de relatie met droogvoer/jong castreren etc. in Amsterdam? Zelfs de voeding van de zwangere poes heeft onuitwisbare gevolgen voor het welzijn van haar kittens.
Suzan heb je hier een artikel, website of iets van?
Suzan54 schreef: BTW Ik zoek een perfect adresje voor een oudere poes die wegens echte allergieproblemen bij een jong kind (o.a. huid ligt helemaal open) een ander adres zonder katten nodig heeft.
Daar heb ik zelf ook aan gedacht om een volwassen kat te nemen, maar mijn vriend wil zo graag kittens, omdat hij die nog nooit heeft gehad. En we willen nu 2 katten. Ik hoop dat je een goed thuis voor haar zult vinden.
Door K@rin
#671888
Tja, dat is altijd moeilijk, wat de boer niet kent ...........

Ze zou eens met de fokkers (Abbesijnen en Somali's (?), die bij mij CB kat komen halen, moeten praten.
Die zijn allemaal SUPER enthousiast en zien JUIST echt verbetering qua vachten, kleur e.d. nadat ze Carnibest zijn gaan voeren.
Gebruikersavatar
Door Misty
#671897
Helen schreef: Ach joh, gewoon zeggen dat ze gelijk heeft en dat je de poes ook RC gaat voeren. Wat boeit dat nou wat je aan haar vertelt. Je mag doen met jouw kat wat jij wilt. Vroeger probeerde ik nog mensen over te halen. Daar ben ik mee gestopt. Wil zij horen dat jij RC gaat voeren, dan zou ik dat zeggen.
Tja ik zit enorm te twijfelen. Of mijn mond houden en zeker weten dat ik die kleine meekrijg of toch proberen haar meer info over KVV/Barf te geven. Zoals die link naar een Duitse fokker over KVV/Barf van Kefraya (bedankt hiervoor).
Met het risico dat we die kleine niet krijgen.
Door Rosita
#672078
Je moet gewoon denken aan het kitten wat bij jullie een geweldig (rauw) leven krijgt, en dan is een leugentje om bestwil toch wel gepermitteerd. Gewoon zeggen dat je brok gaat voeren, ze komt er toch nooit achter dat dit niet zo is.
Door Robian
#672087
Toen ik mijn eerste Ragdoll bij de fokker op ging halen keek die ook heel bedenkelijk bij het verhaal rauw.

Kreeg ik een maandje geleden een belletje...Wat ook al weer de naam van het versvoer was wat ik gaf, ze wilde het ook gaan proberen. :D
Door oebaya
#672168
Ben het met Helen eens. Niets zeggen, niet discussiëren en zo gauw katje bij jullie is over zetten.
Wat heb je er aan om straks niet het katje te krijgen dat je zo graag wil?
Net als Helen: ik praat niet meer over voer. Toon alleen nog bewijzen, zoals mijn Cornish Rex. Die werd helemaal pluizig en de krul die hij hoort te hebben ging eruit, kleur werd echt vaal. Nu krult hij weer prachtig, glimt als een spiegel en zijn kleur is weer mooi diep.
Als jij dus straks aan de fokker een kat kan tonen die geweldig in zijn vel steekt, dan is dat meer overtuiging, dan nu, in een taal die je ook nog niet goed meester bent, gaan discussiëren.
gr.
Nicolette
Door Lizzy
#672195
Mjah, ik denk dat ik tot de categorie super-eigenwijs behoor hoor, maar dit hele verhaal gaat er bij mij dus eerlijk gezegd niet in... Een fokker die blijkbaar zo verdomd weinig weet van katten en al helemaal van kattenvoer (maar ook van katten, als je beweerd dat er een stof in rauw vlees zit waar katten dood van gaan... ik bedoel, hoe erg wil je het hebben?): daar zou ik dus niet eens een kitten van willen hebben... Ik ging op zoek naar een andere fokker.
Door Loeka
#672216
Dit is nog eens de omgekeerde wereld. Ik heb een herplaatser(gaat niet meer met zijn broer) die alleen maar rauw lust.... :-\ En dat schijnt toch moeilijker te plaatsen te zijn is mij verteld....  >:(
Door *Robin*
#672278
Roxy lust ook alleen maar rauw :P
Ik vind het zo jammer dat me vriend niet nog een kat wil want sunnyking is zooooooooo'n schatje :smitten:

Ik zou denk ik het lochische verhaal voor die fokker houden dat een kat een carnivoor is en planten eter, als die kat dood gaat van rauw vlees wat moet hij dan in het wild eten?? hij heeft geen pannetje en gaspitje bij zich om zijn vogeltje te koken toch?? ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#672317
Als ik echt persé dat ene kitten wilde hebben dan had ik het verder niet meer over het eten en als je het kitten meeneemt dan zet je hem gelijk over op vers eten.
Door Helen
#672321
Lizzy schreef: Mjah, ik denk dat ik tot de categorie super-eigenwijs behoor hoor, maar dit hele verhaal gaat er bij mij dus eerlijk gezegd niet in... Een fokker die blijkbaar zo verdomd weinig weet van katten en al helemaal van kattenvoer (maar ook van katten, als je beweerd dat er een stof in rauw vlees zit waar katten dood van gaan... ik bedoel, hoe erg wil je het hebben?): daar zou ik dus niet eens een kitten van willen hebben... Ik ging op zoek naar een andere fokker.
Nuh, ik ken genoeg uitstekende fokkers die gigantisch goed kijken naar erfelijke gebreken en bloedlijnen en prachtige gave honden hebben, waar ik zo een pup van zou willen hebben. Als zij brokken voeren dan is dat gewoon zo. Ik ken ook hele goede fokkers die rauw voeren, maar ook 'rauwe fokkers' waar ik geen pup van zou willen hebben. Je koopt een pakketje genen en wat je ermee doet ligt aan jouzelf. Een rauwe fokker heeft zeker een pre, maar als hij niet heeft wat ik wil hebben, dan zoek ik een andere.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door