Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Riek
#671708
Boris is ziek, maar doet niet ziek.
Hij is in de herfstvakantie al aan de diaree geraakt  maar was verder niet ziek, hij speelde gewoon en deed vrij normaal. Voor zover een jonge hond normaal doet. Dat ging weer over, maar was af en toe wel weer terug. Hij at af en toe zijn eten niet op, maar als ik het hem dan 's avonds of 's middags aanbood, at hij zijn portie wel op. Dus ik heb er weinig aandacht aan besteed, en dacht van dit waait wel weer over.

Gisteren heb ik de hele dag gewerkt (7.00tot18.30) en toen ik thuis kwam was hij erg rustig en had weer niet gegeten.  Ik dacht nog van hij zal me wel gemist hebben, maar Jan was wel de hele dag thuis. Hij heeft de hele dag wel normaal gedaan. Maar gisteren avond lag hij te rillen en merkte ik dat hij echt niet lekker was. Vanmorgen heeft hij met lange tanden wat gegeten (vast honger na gisteren) maar even later nadat hij buiten was geweest (door het kattenluik) zag ik vers bloed op de grond en hij zat van achteren onder de dunne poep en vers rood bloed.
Dus jullie zullen begrijpen dat ik om 8 uur de telefoon pak en direct de dierenarts ga bellen.
Gebruikersavatar
Door Riek
#671832
Nou, ben terug van de dierenarts.
Ze heeft Boris getempt en zijn hartslag geluisterd, was beiden goed. Ook heeft ze zijn buik gevoeld en die was niet hard en hij vertoonde ook geen pijnreactie.  Gisteren was zijn buik erg hard om te voelen, zelf even geprobeerd. Er zijn buikfoto's gemaakt, om te kijken of er iets in zit. Kan zomaar, want ik verdenk hem er weleens van dat hij een verklede labrador is, hij eet namelijk alles.
Eigenlijk zag alles er goed uit!!
Hij heeft nu metrazol voor 4 dagen en ulcogant (4 x daags 1 ml) gekregen.  Hopelijk is hiermee het probleem opgelost.  Het rare is dat hij vanmorgen wel weer als een wilde met zijn rubberkikker liep te spelen en deed alsof er helemaal niets met hem aan de hand is.

Boris is niet gevaccineerd met Parvo. Hij is morgen 8 maanden en hij heeft de gebruikelijke pupentingen gehad op de bijbehorende leeftijd.
Wat doet die parvovaccinatie?  Kunnen ze daar ook zo ziek van worden?
Door Lizzy
#672192
Ja, mijn hond Brutus is bijna naar de knoppen gegaan door de reacties die hij heeft gehad op de Parvo enting. Verdomd dat die hond iedere keer verschrikkelijke diarree kreeg met veel bloed. En helaas zie ik dat vaker...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door