Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Drossie
#671399
Aangezien ik binnenkort fulltime ga beginnen barfen, ben ik nu op zoek naar het nodige materiaal om alle vlees te versnijden, kuisen, invriezen, mixen,...

Welke attributen zijn zeer noodzakelijk? Waar heb je ze gekocht? (ev onlinwinkel?) En wat kosten ze?
Door Happy Tail
#671424
veel speciale dingen heb ik niet echt gekocht.

behalve een marktplaats vriezer.
denk dat je een weegschaal wel nodig zult hebben
verder een goede snijplank en lekkere messen
wat erg handig is, is een apparaatje om de plastik zakjes dicht de plakken
heb een houthakkersbijltje om bot doormidden te hakken, zoals de kalfs schouders
en een super magimix, ik maak nl iedere keer de groentemix vers.
Door Cindy de Wolf
#671428
Hier eveneens marktplaats vriezers, een weegschaal, goede keukenmachine, snijplank, een set goede messen eventueel een messenslijper, snoeischaar voor het makkelijkere knipwerk. Zelf heb ik ook een lintzaag gekocht via ebay en vriendlief heeft deze aangepast zodat de band er niet afloopt aangezien ik geen lintzaag heb voor de slagerij maar een 'gewone'. Dit laatste is voor mij echt ideaal.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#671433
Ik vind alleen een goed vleesmes met aanzetstaal en een goede bijl wel heel erg noodzakelijk. Ga je groentemixen maken dan zul je ook een keukenmachine moeten hebben
Verder kun je het zo gek maken als je wilt. Koffiemolens, vijzels, zakjessealers enz.
Door tieneke
#671558
Ik heb hier 2 soorten hakbijlen...1 voor klein en 1 voor groot vlees...ohwww..erruggg!!! ze zijn ook nog voor al ons hout  :-X ;D ;D
Een lekker goed aanzetstaal en een vlijmscherp slagersmes,snoeischaar en soms een weegschaal erbij, en wat zakken(grote honden he?) om de buit in te verdelen voor het in de vriezer(s) verdwijnt...die laatste is nog wel het allerbelangrijkste  ;D
Door 202Spots
#671652
Pas bij de groente topic neergezet wat je allemaal kan gebruiken ;)
Het meest door mij gebruikte is de snoeischaren en keukenmachine,dan de vleesmolen, en 'n mokertje is ook handig om harde botten te meppen.
Afbeelding
Afbeelding
Door Yves
#671655
@202spots
Wat raad jij aan om lams, geiten en hertenribbetjes mee te hakken. Een (houthakkers)bijl of zo'n bottenknipper? Ik heb met allebei in m'n handen gestaan. Maar ze zagen er niet echt scherp uit. Of is dat ook niet nodig? En gaat het meer om kracht zetten.
Door 202Spots
#671659
Yves schreef: @202spots
Wat raad jij aan om lams, geiten en hertenribbetjes mee te hakken. Een (houthakkers)bijl of zo'n bottenknipper? Ik heb met allebei in m'n handen gestaan. Maar ze zagen er niet echt scherp uit. Of is dat ook niet nodig? En gaat het meer om kracht zetten.
Mijn bijl gebruik ik eigenlijk nooit,en voor kip gebruik meestal die rode botten (snoei) schaar of die kleinere zwarte vlees schaar, maar voor de nekken en zwaardere botten  gebruik ik die lange handles botten knipper...werkt heel makkelijk wanneer je de nekken of andere botten(in bak) op de grond legt en dan knippen maar!!!
De ribben kunnen vaak met 'n mes in het vleesgedeelte al van elkaar gesneden worden en dan alleen het wervel nog met de snoeischaar door knippen.
Dus ik zou liever snoeischaar hebben dan bijl..
Door Yves
#671663
Bedankt  :)
Kip, duif, kwartel doe ik ook gewoon met een soort keukenschaar. Maar omdat Yves vrij klein is zal ik hem per twee ribben en dan doormidden geven. Ga morgen meteen ff een bottenknipper halen.
Nogmaals bedankt! Erg handig die foto's
Door Jojo
#672018
Ik heb niets geen speciaal gereedschap! Ik heb gewoon een extra paar scharen (ikea) want ik knip vlees en pens makkelijker dan dat ik het snijd, dat glibbert nog wel eens heen en weer.
Bij de xenos een setje steakmessen voor half bevroren spul door te snijden en een snoeischaar voor ribben, kippen en nekken. That's it! :D
Door tt-tjes
#672381
Naar aanleiding van dit topic heb ik vanmiddag ook maar eens de lange snoeischaar gepakt en een lamsnek doorgeknipt. Dat ging heel erg soepeltjes. De vorige keer heb ik het nog gedaan met een bijl maar dit werkte niet zo goed als dit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door