Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door buck
#670896
hallo ,ik ben hier nieuw ik heb een bullmastiff van 6 jaar waar in april 2006 2 mastocytomen zijn verwijderd 1 op zijn bil en 1 op zijn bal hiermee is hij dus ook geheel gecastreerd inc ballen. van de mastocytoom konden ze niet zeggen of deze geheel verwijderd was maar die op zijn bal wel.In juni dit jaar begon buck ineens allerlei bulten over zijn rug te krijgen aan zij buik is er echt geen een te zien ik naar de da en hij kreeg een injectie prednison, dit hielp natuurlijk voor geen metre en toen kreeg ik dus een kuur van 10 dagen .de arme ziel plaste zijn eigen een ongeluk maar het was weg totdat ik stopte natuurlijk alle bulten waren weer terug ,weer naar de da
hij heeft toen onder narcose met een soort appelboor 3 biopten genomen en opgestuurd. uitslag huidinfectie ja en dan.....
een antibiotica kuur van 2 weken wat geen enkel resultaat gaf en toen was ik het echt zat met iedere keer al die troep in zijn lichaam dat kon toch niet goed zijn.
ik ben nu zo een 7 weken geleden begonnen met carnibest en vachtkruiden het is al een heel verschil maar nog niet alle bulten zijn weg of er een relatie tussen de mastocytomen en de allergie zijn kan niemand mij vertellen .hier misschien iemand?
ik geef nu ook krachtige visolie bij van de HEMA voor zijn huid omdat die heel erg schilferig is .mijn vraag is eigenlijk of ik het goed doe of heeft eimand misschien nog tips voor mij?oh ja hiervoor heeft hij dus bijna 6 jaar royal canin gegeten en nu heeft hij lam en rijst van carnibest
nou een heel verhaal alle adviezen zijn heel erg welkom
groetjes helene
Door ursula.v.gelder
#671237
Ik heb wel ervaring met huidallergie maar niet met rare bulten die er door komen.

Lodewijk van mij zat gewoon van top tot teen onder de kleine bultjes en korstjes,stinken en schilvers was dagelijkse kost we dachten altijd dat het kwam door rund toevoegingen in de brok, maar achteraf waarschijnlijk gewoon door de toevoegingen en granen in de brokken.
Op energique doet hij het ook aardig maar voor hem gaat er niets boven barf, daar reageerd hij zo super op dat zelfs zijn poten geen verkleuringen meer hebben (bloedblaren tussen de tenen zijn het langst gebleven maar nu dus helemaal verdwenen)
Het is even lastig in het begin om te wennen en iedereen vind het toch een beetje eng, maar nadat je je hond zo hebt zien smullen en vooruit ziet gaan is die angst al snel weg en maakt plaats voor puur genieten.

Ook het extra werk waar veel mensen tegenop zien valt reuze mee.
1x in de maand rij ik naar de slager (islam centrum rotterdam) en ben dan even een middagje bezig met alles wegen en voorverpakken in dag porties.
verder is het dan gewoon de dag van te voren de paketten die ik nodig heb uit de vriezer halen en de dag erna in de bak gooien nog even de staafmixer 3x in de week erbij toveren en alle resten groente in een kom en een handje noten, ei yoghurt of dergelijke erbij en mixen maar.
Ik ben dan hooguit 2 min. bezig en ze staan al te smullen.
dan nog elke dag even een fruit soort per hond en die geef ik gewoon uit de hand.


Ik heb ook een hele tijd de oliecapsules van de hema gebruikt, merkte niet echt heel veel verschil.
Ik gebruik nu al een tijd zalm olie van de dierendrogist ( http://www.de-dierendrogist.nl/ ) en merkte toen al snel een super vooruitgang bij alle dieren. Ik kan het zelf bij mijn hondenschool krijgen maar je kunt het ook gewoon on-line bestellen.

Nou ik hoop dat je nog veel handige tips krijgt en hier iets mee kunt.
wens je veel succes dat je hond maar snel mag opknappen.
Door dogsunlimited
#671246
Ik ken een voormalige dekreu met een ernstige vorm hiervan.
Het is zo moeilijk te bestrijden, omdat het op andere plekken weer net zo snel terug komt. De hond stond toen op brok en de nieuwe eigenaresse is gaan barfen. Onvoorstelbaar hoe het met gezonde voeding gerekt kan worden. Chemotherapie doet ze bewust niet, omdat daar veel haken en ogen aan zitten. Niet alleen voor de gezondheid van deze hond, maar ook voor haar andere (en de overige gezinsleden). Ik weet niet welke medicijnen zij nu geeft, maar AB volgens mij niet. Als je het op prijs stelt, wil ik je wel in contact brengen met die persoon. Zag laatst prachtige foto's van deze kanjer op show!! Hij zag er tiptoppie uit.

Hier worden heel veel van je vragen beantwoord. Misschien heb je hier iets aan? Veel sterkte.
http://www.dierennieuws.nl/cgi-bin/yabb ... 1156370390
Gebruikersavatar
Door Hitam
#671250
Op de Carnibest zou het weg moeten gaan, of anders inderdaad alles zelf samenstellen. Dat werkt nog beter.

Naar mijn idee treden mastocytomen op na chronische irritatie en zou dus best verband kunnen hebben met een allergie. Maar dat is niet echt bewezen.

Volgens mij ben je op de goede weg en is het eenkwestie van volhouden.
Eventueel af en toe een ontgiftingskuur kan ook nog helpen.
Door buck
#671550
dank jullie wel voor de info ga hier zeker mee verder ik ben inmiddels al een tijdje bezig en ik zie hem toch echt wel vooriut gaan ,chemo heb ik inderdaad overwogen maar de resultaten daarvan zijn zo gering en ook voor de gevaren voor mijn gezin heb ik hier niet voor gekozen er is voor de rest weinig aan hem te merken het is een bull en over het algemeen zijn ze erg lui maar hij kan ook erg actief zijn en dat heeft hij wel weer terug gekregen nadat ik op carnibest ben overgegaan.in elk geval heel erg bedankt en aan deze info heb ik wat groetjes helene
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door