Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#671463
Ted is al de hele dag heel erg misselijk. Ze heeft vanochtend een bakje pens gegeten en daarna is het begonnen. Ze heeft vandaag 11 keer gekotst, eerst schuim, daarna slijmerig met eten... Ze drinkt veel, lijkt echt een beetje ingevallen en loopt met een kromme rug. En ze wil niet wandelen. Ze heeft een heeeeel klein drolletje gedaan vanochtend, terwijl ze normaal wel meer poept. Voor zover ik weet heeft ze niets vreemds binnen gekregen. Wat zal ik nou doen? Wat kip met rijst geven? Wat rijstewater? Even helemaal niets? Wat joghurt? Dierenarts?

'T is zo'n arm Tetteke!
Door geer
#671474
Nee, ze heeft ook geen trek. Ze drinkt wel veel. Ik probeerde er net wat joghurt met Maagcompositum in te krijgen, maar dat wilde ze niet. En Ted die geen trek heeft, dat is verdacht... Zou ze verstopt zitten?

'T is echt een zielig ingevallen bibberteckeltje nu... (zucht...ik weet het, niets aan de hand, maar zodra het mijn eigen hond is......)
Door Cathelijn
#671475
ach gossie, zielig he :(

Floor heeft dit ook wel eens, wil dan niet eten, maakt me 's nachts nog een paar keer wakker en is de volgende dag weer boven jan.

Zolang ze nog goed drinkt, zou ik het nog even aankijken. En waarvan zou ze verstopt moeten zitten? Ze heeft er alles al uitgegooid.

Sterkte :-*
Door geer
#671478
Zal ik ook niet een beetje rijstewater met maagcompositum proberen te geven? Of gewoon helemaal niets.

Sophie vindt het wel leuk, die hoop dat ze Ted haar eten ook mag  ::)
Gebruikersavatar
Door Binno
#671490
Ik zou ze ook niks geven behalve water.
Of komt dat er ook weer uit? Dan zou ik dat eventjes wegzetten om de maag tot rust te laten komen.
Heb je geen Okugest, dat geeft volgens mij zonder eten wat makkelijker dan maagcompositum. Is toch poeder, of niet? :-\ Misschien oplossen in een beetje (rijst)water en met een spuitje in d'r bek geven?
Beterschap voor Ted! :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#671491
Ach ach, arme rettekeTed :(

Kromme rug wijst wel vaak op echt buikpijn. Ik weet het niet. Misschien was ik toch ff langs de Da gegaan. Zomaar ineens zoveel spugen e.d. vind ik toch niet tof klinken.
Door geer
#671493
Ze drinkt veel, en spuugt dat binnen no-time allemaal weer uit... Water weghalen??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#671496
geer schreef: Ze drinkt veel, en spuugt dat binnen no-time allemaal weer uit... Water weghalen??
Ik ging echt ff naar de Da. :-\ Klinkt mij verdacht veel naar een obstructie van maag naar darm.
Door Malamoods
#671497
O gatver, wat vervelend! Spuugt ze ook water? Jee, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Geef haar een dikke knuffel, dan duim ik dat ze zich snel beter voelt!

Rachel.
Door Jolly
#671499
Geer, ik ben niet zo'n Da renner, maar met dit soort klachten zou ik er nu al zitten.  :-\
Door tieneke
#671507
Angelique schreef: Ik ging echt ff naar de Da. :-\ Klinkt mij verdacht veel naar een obstructie van maag naar darm.
Ja mij ook,ga liever voor niets dan dat het straks te laat is  ;)
Door geer
#671588
Nou, we zijn weer terug... En waarschijnlijk...zit er een knikker in Ted. Of een zuurtje in een papiertje, dat lijkt mij gezien Ted haar vraatzucht iets waarschijnlijker...

We zijn toch maar even gegaan (naar Kniertje!), ze voelden niets. Vlak voordat we met een prikje tegen misselijkheid weer naarbuiten zouden, voelde ze iets zitten. Iets hards en iets rond. En het was 'verplaatsbaar'. Het voelt als een knikker. Op de foto die gemaakt is was niets te zien, niet veel gas, geen vreemde voorwerpen. Dus moeten we morgenochtend terug voor een echo. En als ze het dan niet vertrouwen wordt ze opengemaakt, even afwachten dus...
Door Lizzy
#671592
Oh bah, gatverdamme, onwijs balen Geer... Ik hoop dat het een zuurtje is en het vanzelf oplost! We duimen voor onze kleine Tetteke :-*!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door