Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ossie
#670697
:'( Mijn kitten (maine coon) van ruim 10 weken wil niet eten. We hebben al van alles geprobeerd. Sinds vrijdag is ie sloom en uitgedroogt, bij de dierenarts vocht toegediend gekregen en voeren we sinds vandaag bij met a/d voer (calorierijk voer speciaal voor katten die moeten aansterken bv na een operatie) dit vermengen we met een beetje lauwwarm water en spuiten dit met een spuitje in. Dit gaat goed en hij is vandaag 20 gram aangekomen maar hij is nog steeds lusteloos. Als hij al eet kauwt hij met zn koppie scheef naar 1 kant en klinkt het alsof de kaakjes over elkaar heen schuiven. In overleg met de dierenarts kijken we het dit weekend aan met bijvoeren. Maar ik overweeg om maandag foto's te laten maken van zijn kaken. Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt en mij kan helpen mijn kitten te overleven laat dan wat van je horen!
Door Robian
#670718
Ik kan je helaas niet helpen, maar ik wil je toch sterkte toewensen.

Ga op je gevoel af en als je het niet vertrouwt, meteen naar de DA met je kitten.
Ik heb iets dergelijks meegemaakt met een kat van 10 mnd. Als ik mijn gevoel niet was gevolgt had hij nu niet meer geleeft.

Ik zal voor je kitten duimen  :-*
Door ossie
#670735
Het is geen erkende fokker, poes is gedekt terwijk de kater gecastreerd was maar met het laatste beetje levend zaad is het hem toch nog gelukt. Hier is maar 1 kitten uitgekomen. Toen we hem een paar weken geleden meenamen was hij tierig en speels, mankeerde niks aan! 22 november ingeënt en ontwormt en nog niks aan de hand sinds afgelopen woensdag viel het op dat hij minder eet maar sinds vrijdag is het minimaal wat hij binnenkrijgt. Vandaar ook het bezoekje aan de dierenarts ook omdat zn huidje langzaam terug viel (uitdroging) na optrekken hiervan.
Door ossie
#670966
Sinds vandaag eet hijweer uit zichzelf :) Hij is gelijk weer 20 gram aangekomen! Het geluid van de kaken is er nog steeds dus gaan we morgen sowieso foto's laten maken bij de da.

Bedankt voor de reacties en het meeleven.

Corina
Door ossie
#671297
Nu zijn we pas echt in hoerastemming :D. Chester eet weer helemaal uit zichzelf en tegen 728 gram vrijdag is hij nu alweer 810 gram! Het kraken van zijn kaken is niet meer te horen en hij speelt weer. ;D Nu hopen dat het goed blijft gaan.

Corina
Gebruikersavatar
Door Misty
#671308
Beste Ossie,

Wat fijn dat hij weer goed eet en is aangekomen. Is het een reddingsaktie van jullie geweest om dit kitten in huis te nemen? Je zegt namelijk dat hij 10 weken is en al een paar weken bij jullie is. Volgens de richtlijnen van kattenverenigingen mogen kittens namelijk pas na 13 weken weg bij de fokker (na hun laatste inenting) en moeten ze minimaal 1000 gram wegen. Maine Coons zijn veel zwaarder en wegen gemiddeld 1750 gram bij 13 weken.
Door ossie
#671319
Geen reddingsactie of misschien toch wel. De moeder wilde hem niet meer en liet hem dus ook niet meer drinken. Zodra hij in haar buurt kwam kreeg hij een snauw en een grauw, kon dus niks meer goed doen. Omdat wij dit kitten toch al wilde hebben heeft de eigenaar (die geen fokker is) ons gebeld of wij hem eerder konden halen. Het is een kruising main coon en een stuk kleiner. Hij was zeker niet gepland voor de eigenaar want zoals je in eerdere reactie van mij hebt kunnen lezen heeft pa de moeder volkomen onverwacht gedekt. Ma is een gewone huis/tuin en keukenpoes en hij heeft duidelijk haar bouw maar wel de vacht van een maine coon. Na goed overleg is hij dus met 8 weken bij ons gekomen en woensdag is hij 11 weken. Ik begrijp je bezorgdheid maar die is in dit geval niet nodig tenzij het om het eetprobleem gaat natuurlijk want daar waren we heel erg bezorgd over maar gelukkig gaat alles nu goed en loopt hij achter de andere kat aan te rennen.

Corina
Gebruikersavatar
Door Misty
#671327
ossie schreef: Na goed overleg is hij dus met 8 weken bij ons gekomen en woensdag is hij 11 weken. Ik begrijp je bezorgdheid maar die is in dit geval niet nodig tenzij het om het eetprobleem gaat natuurlijk want daar waren we heel erg bezorgd over maar gelukkig gaat alles nu goed en loopt hij achter de andere kat aan te rennen.
Vroeger kreeg je een HTK-kat ook met 8 weken mee, dus daar is niks mis mee. En als moeder hem niet wilde is het goed dat je hem hebt meegenomen. Nee, mijn bezorgdheid ging uit naar het niet eten in combinatie met het gewicht. Omdat je zei dat het een Maine Coon was, maar het kitten heeft dus de bouw van zijn moeder die geen Maine Coon is. Ben blij om te horen dat het weer goed gaat met hem. En zoals ze wel vaker op dit forum zeggen: Read the cat not the figures.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door