Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#671301
heb ik eindelijk een slager gevonden die mij geite,lams en kalfs botten kan geven, vraag hij mij wat ik ermee wil doen. Dus gezegd voor de honden,barfen enz. Zeg hij weer dat het erg slecht is en de botten veel te hard zijn!!!!! Ga ik toch een klein beetje twijfelen. Wel gevraagd om bevleesde botten. Het is trouwens wel de enigste slager in de omtrek die het mij wil leveren. Hier in Ridderkerk krijg ik geen andere slager zover. En omdat ik geen auto heb wordt het er niet gemakkelijker op. Het vlees(botten) komt hij nm netjes over twee dagen afleveren.
Door *wendy*
#671306
Je mag die slager wel mijn kant opsturen hoor  :D
Even serieus... kalfs, lam en geit kan hoor. De slager zal niet op de hoogte zijn van het rauw voeren van botten.  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#671309
vanaalst schreef: heb ik eindelijk een slager gevonden die mij geite,lams en kalfs botten kan geven, vraag hij mij wat ik ermee wil doen. Dus gezegd voor de honden,barfen enz. Zeg hij weer dat het erg slecht is en de botten veel te hard zijn!!!!! Ga ik toch een klein beetje twijfelen. Wel gevraagd om bevleesde botten. Het is trouwens wel de enigste slager in de omtrek die het mij wil leveren. Hier in Ridderkerk krijg ik geen andere slager zover. En omdat ik geen auto heb wordt het er niet gemakkelijker op. Het vlees(botten) komt hij nm netjes over twee dagen afleveren.
Even afwachten wat hij gaat leveren. Misschien zijn ze inderdaad wel te hard, dat kunnen we vanaf hier ook niet zien.
Verder zijn de meeste slagers van de "kook een botje voor je hond"  generatie en hoef je algemeen gezien niet aan het twijfelen te gaan omdat een slager een uitspraak doet over wat wel of niet goed zou zijn voor je hond.
Een slager snijdt vlees en verkoopt vlees en zo heeft ieder zijn vak.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#671320
die slager zit aan de Keizerswaard in rotterdam/Ysselmonde als je echt wil kan ik je het adres of tel. wel geven. Hoe kan ik dan zien of die botten te hard zijn zonder dat eerst de tanden van mijn  honden afbreken? En ik hoef dat toch niet eerst in te vriezen voordat ik het geef, kan ik het van de week gelijk uit proberen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#671337
vanaalst schreef: die slager zit aan de Keizerswaard in rotterdam/Ysselmonde als je echt wil kan ik je het adres of tel. wel geven. Hoe kan ik dan zien of die botten te hard zijn zonder dat eerst de tanden van mijn  honden afbreken? En ik hoef dat toch niet eerst in te vriezen voordat ik het geef, kan ik het van de week gelijk uit proberen.
Je hoeft het niet eerst in te vriezen. Verder zou ik niet weten wat ik met die man zijn tel. moet doen :-\
Als je poten e.d. meekrijgt zijn die altijd te hard. Kalfsribben moeten echt van een heel jong kalf zijn willen ze zacht zijn en dat kun je zelf uitproberen door de ribben zelf om te buigen. Als je er geen cm. beweging in krijgt kun je ervan uitgaan dat ze te hard zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door