Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#670950
Ik heb een hele kalkoen bij de Lidl gekocht, maar lees nu dat dit heel erg hard is  :-\ het is wel een jonge kalkoen staat er op de verpakking. Hij weegt 3,2 kilo.
De nek is maar iets van 15 cm, ik las hier over een kalkoennek van 30cm en wel 500 gram, dat is deze iig niet.

Nu twijfel ik of ik dit nu kan geven of dat ik alle botten moet verwijderen :-\
Door 202Spots
#670955
Ik geef geen hele kalkoen nek omdat ik schrokkers heb, en die proberen de hele nek zonder te kluiven naar binnen te zuigen....en daarom MAAL ik de kalkoen nek, (en de rest van de kalkoen vind ik te hard en te scherp dus dat maal ik ook)
Maar waneer jou hond de nek beleefd naar binnen kan werken dan kan je het in z'n geheel geven.
Door Elizaw
#671096
De nek was zeker geen probleem, was maar een klein ding. De kalkoen heeft mijn man in stukken gedeeld en toch maar gegeven, maar die werd goed gekraakt en is dus op  :) Werd eigenlijk net zo makkelijk weg gegeten als een hele kip.
Ik durf het alleen niet meer aan, omdat ik las dat de botten nogal scherp kunnen zijn.
iemand nog ervaring met jonge kalkoen???
Door kdecoene
#671286
Hier krijgen ze om de 14dagen een kakloenbil(niet gemalen) word evensnel weggekauwd als kipdelen. Ik vind hier niets van terug  :)
Er hangt wel veeeel meer vlees aan dan bot.
Moest het te hard zijn dan laat hij het zo liggen, idem met runderrib(delen) krijg ik hier gratis van de slager vlees word afgekluifd en het bot blijft liggen.  ;)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#671440
Ik had vorige week na lang dubben, een kalkoen van de Lidl meegnomen. Gaat prima!
Ze zijn inderdaad heel erg jong volgens mij, want die nek, die er bij zat, was nog kleiner als de eendennekken die ik normaal heb. (ik heb hier kalkoennekken van ruim 300 gram, via Pauline, en dat gaat ook erg goed)
Van het weekend heb ik Sanne een stuk van de kalkoen gegeven (ruggedeelte) en er met argusogen bij staan kijken. Geen enkel probleem, werd vlot weggeknabbeld, geen splinters, en netjes verteerd.
Door tieneke
#671573
Kalkoenbot is echt bloedverziekend hard/scherp en geef ik dus niet,het risico wil ik niet graag lopen!
Ik geef wel veiliger botten  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door