Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#671054
ik heb vanavond voor het eerst gebarft en ze vonden het heerlijk. Ik wil het alleen in het weekend doen. De rest van de week krijgen ze carnibest en per dag zo'n 500gram. Vanavond heb ik ze een eetlepel groentemix(witlof,bloemkool,spruitjes,andijvie,broccoli) gegeven en zo'n 300gram vlees(kippenekken,kippeborst,kippelever, kippehartjes,kippemagen,runderhart) en gemixt met een rauw eitje. Nu is mijn vraag of dit voor de weekenden goed is of dat ze iets te kort komen van bv. vitamines/kalk oid. En of ik het dan de andere dag het kan aanmaken met wat yoghurt? Heb het vlees een zaterdag uit de vriezer in de koelkast gelegd--dan kan ik dit toch een maandag nog wel geven? En dat kan ik toch s'morgens geven--dus een deel s'ochtends en s'avonds? Ben wel heel blij met jullie!!!! En zeker mijn honden!!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#671087
Op zich komt het niet zo nauw met de verhouding van barf als je 5 dagen in de week compleet voert.
Nu is het wel zo, dat kvv ruim voldoende orgaanvlees bevat. Dat zou ik dus niet op de barf dagen bij gaan geven.
Liever wat bevleest bot of vette vis. Het mooiste is dan een diersoort, die niet in de kvv zit.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#671234
Vragen zijn nooit dom!
Je kunt bv runderkopvlees, lamsribben, bevleesde kipkarkassen, kippennekken, sardines enz geven. En inderdaad nier, lever en hart vallen onder orgaanvlees, wat dus al ruimschoots in kvv zit.
Door Lizzy
#671264
Overigens zou je voor het mooie zoveel mogelijk kunnen kiezen voor vleessoorten/vleesbotsoorten die niet in Carnibest zitten. Dus stel je voert vooral Carnibest Natuurvoer, dan is het alleen maar heel goed als in het weekend bijvoorbeeld geitenvlees(bot) of lamsvlees(bot) of eend of parelhoen of vette vis voert. En verder komt het niet zo krap hoor! Je zou bijv. 1 dag vette vis (met bijv. een groentemixje) en 1 dag vleesbotten of delen van hele 'prooidieren' (zoals konijn, eend, parelhoen, etc) kunnen geven. Dan krijgt je hond lekker afwisselend te eten. Geef je nou in het weekend kip en rund: dan krijgt je hond via Carnibest dus de hele week kip en rund binnen en het weekend weer kip en rund. Je schiet dan niet zo heel erg veel op met barf in het weekend, behalve dan dat je hond z'n tandjes in het weekend eens kan gebruiken.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 04 dec 2006, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#671298
dus als ik het dan goed begrijp; zaterdag--vette vis(sardientjes,zalm en makreel en groente) en dan ook gewoon 500gram aanhouden? en zondags een bottemaaltijd--maar hoeveel moeten ze dan daarvan? Het zijn twee tervuerense herder reuen van 26 en 28 kilo
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door