Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#670710
Ik las op het Belgische herder forum dat garnalen giftig zijn, klopt dit want ik kan het me namelijk helemaal niet voorstellen.
Ze zouden zelfs dodelijk zijn.
Door Cindy de Wolf
#670722
Naar mijn beste weten is dat alleen maar zo als ze niet voor een bepaalde periode zijn diepgevroren ivm ziektekiemen. Ik vries vis minimaal 1 maand in, just to sure ;)
Door Lizzy
#670726
Giftig? En wat voor gif praten we dan over? En welke sypmtomen? En wat is de bron van dit verhaal?

Ik heb hier echt nog nooit eerder van gehoord.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#670761
Lizzy schreef: Giftig? En wat voor gif praten we dan over? En welke sypmtomen? En wat is de bron van dit verhaal?

Ik heb hier echt nog nooit eerder van gehoord.
Het ging over honden die hun eigen ontlasting opeten en dat het kon helpen als je garnalenpasta geeft omdat de ontlasting nog onaantrekkelijker ) :o) maakt.
Hierop zei iemand dat garnalen giftig en zelfs dodelijk zijn voor honden.
Door 202Spots
#670951
Het ging over honden die hun eigen ontlasting opeten en dat het kon helpen als je garnalenpasta geeft omdat de ontlasting nog onaantrekkelijker ) ) maakt.
Hierop zei iemand dat garnalen giftig en zelfs dodelijk zijn voor honden.
Hmm..."iemand" zegd iets en dan is dat reden genoeg om 't dodelijk te noemen?

Het artikel is idd van 2002 en zegd o.a:
"Nitrofuranen zijn geneesmiddelen voor dieren die in Europa verboden zijn bij het kweken van dieren voor de voedingsindustrie. Ze
kunnen immers giftig
zijn.
(Kan wel,maar hoeft niet dus?) Experimenten bij dieren hebben inderdaad aangetoond dat langdurig gebruik aan de basis zou kunnen   liggen van kankergezwellen en genetische wijzigingen."

Dus...voor mij zie ik nergens bewijs,alleen speculatie,en ik vind het wel overdreven om dan te zeggen dat garnalen giftig en dodelijk zijn voor honden.
Ik geen trouwens geen garnalen aan de honden omdat ik ze liever ZELF eet!!
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#670967
202spots schreef: Hmm..."iemand" zegd iets en dan is dat reden genoeg om 't dodelijk te noemen?

Het artikel is idd van 2002 en zegd o.a:
"Nitrofuranen zijn geneesmiddelen voor dieren die in Europa verboden zijn bij het kweken van dieren voor de voedingsindustrie. Ze
kunnen immers giftig
zijn.
(Kan wel,maar hoeft niet dus?) Experimenten bij dieren hebben inderdaad aangetoond dat langdurig gebruik aan de basis zou kunnen   liggen van kankergezwellen en genetische wijzigingen."

Dus...voor mij zie ik nergens bewijs,alleen speculatie,en ik vind het wel overdreven om dan te zeggen dat garnalen giftig en dodelijk zijn voor honden.
Ik geen trouwens geen garnalen aan de honden omdat ik ze liever ZELF eet!!

Als iemand dat zegt is het voor mij reden genoeg om het na te vragen wat ik bij deze gedaan heb ;)

Ik eet ze ook liever zelf op en zou kunnen is dan voor mij ook reden genoeg om het niet uit te proberen...

Gr. Jolanda
Door 202Spots
#670978
JolandaB schreef: en zou kunnen is dan voor mij ook reden genoeg om het niet uit te proberen...
Het gaat in dit genoemde artikel dus wel over garnalen uit Vietnam en niet over europese garnalen.
"Toch zijn er enkele maanden terug nitrofuraanresten teruggevonden in zeevruchten en gevogelte uit Zuid-Oost-Azië en Brazilië."
Door Mevroi Kruim
#670996
202spots schreef: Het gaat in dit genoemde artikel dus wel over garnalen uit Vietnam en niet over europese garnalen.
"Toch zijn er enkele maanden terug nitrofuraanresten teruggevonden in zeevruchten en gevogelte uit Zuid-Oost-Azië en Brazilië."
Bij Appie liggen ook de Thaise tijgergarnalen in de koeiling, dus zo heel ver weg is dat nou ook weer niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door