Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Yves
#670367
M'n maag draait er nog van om.
Loop net op straat met Yves (gelukkig vast) en ja hoor hij heeft klein beetje drol te pakken gekregen. Nou eet hij nooit poep, maar hij heeft wel eens een luier te pakken gehad. Ik denk dus (mede door de plaats waar het lag) dat het mensenpoep is geweest. Kan dit kwaad?
Denk namelijk dat het van een junk/dakloze is (normale mensen poepen doorgaans niet op straat)
Door Lizzy
#670384
Nou, fijn is het natuurlijk niet. Maar mijn honden (vooral 1) doet het ook. Mensenpoep schijn door de meeste honden errruggg aantrekkelijk gevonden te worden :-X
Door nikeey
#670436
Yves schreef: Hij ligt nu te slapen. Maar waar moet ik aan denken... overgeven ofzo?
ja overgeven,diaree, lusteloosheid.

voor de rest weet ik het ook niet zo goed :-[

maar hou hem gewoon goed in de gaten
Door Lizzy
#670561
Ik heb toch stellig de indruk dat je je geen zorgen hoeft te maken ivm de ontlasting van een eventuele junk. Ik zou me pas zorgen gaan maken als mijn hond pure drugs zou hebben genuttigd.
Door Jojo
#670605
Die van jou eet het dan alleen maar, die van mij gaat er ook nog even lekkker in liggen rollen  :puke:
Als ik hem in het bos weer eens met zn pootjes in de lucht zie spartelen en ik zie als ik nader een paar witte zakdoekjes liggen, weet ik al wel weer hoe laat het is..... :help: .... nou das lekker hoor :(
Overigens zijn ze er hier nog nooit ziek van geweest ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#670864
Je moet wel degelijk oppassen met junkenpoep. Sinds ik in Amsterdam zit heb ik toch een paar keer meegemaaktl dat honden "gek"doen na het eten van mensenpoep of echt heel erg ziek worden.
Onrustig, hyperactief, rondjes lopen, kwijlen, overgeven en beroerd zijn.
Kan gevaarlijk zijn, zeker voor kleine hondjes.
Door Lizzy
#670876
Hitam schreef: Je moet wel degelijk oppassen met junkenpoep. Sinds ik in Amsterdam zit heb ik toch een paar keer meegemaaktl dat honden "gek"doen na het eten van mensenpoep of echt heel erg ziek worden.
Onrustig, hyperactief, rondjes lopen, kwijlen, overgeven en beroerd zijn.
Kan gevaarlijk zijn, zeker voor kleine hondjes.
OK, wist ik niet! Ik had niet het idee dat dit in deze concentraties in de ontlasting kon komen. Maar wat kan je er aan doen? Je weet toch niet welke drug de junk heeft gebruikt?
Door conleeuw
#670880
Lizzy schreef: OK, wist ik niet! Ik had niet het idee dat dit in deze concentraties in de ontlasting kon komen. Maar wat kan je er aan doen? Je weet toch niet welke drug de junk heeft gebruikt?
lijk me ook best wel moeilijk, maar kom jij dan vaak in een omgeving met jou honden waar junks ook komen, zal wel, anders had jij deze vraag niet gesteld....... ik denk de enige manier waarop je helemaal zeker kan zijn dat ze het niet eten is muilkorf of niet los laten, maar ik heb zo'n vermoede dat beide geen echte optie is, dus dat wordt met arends ogen de honden in de gaten houden :-\ boy, ben ik blij dat de gemiddelde junk niet op de veluwe komt rommelen ;)
Door nikeey
#670886
Hitam schreef: Je moet wel degelijk oppassen met junkenpoep. Sinds ik in Amsterdam zit heb ik toch een paar keer meegemaaktl dat honden "gek"doen na het eten van mensenpoep of echt heel erg ziek worden.
Onrustig, hyperactief, rondjes lopen, kwijlen, overgeven en beroerd zijn.
Kan gevaarlijk zijn, zeker voor kleine hondjes.
ja dat klopt hier bij mij in de buurt zijn er zelfs hondjes aan dood gegaan :'(
Door Yves
#670897
Tis nu ongeveer 24 uur geleden en ik heb gelukkig niet iets raars aan Yves gemerkt.
Maar wat kan je er aan doen? Je weet toch niet welke drug de junk heeft gebruikt?
Weet iemand iets (voor eventueel een volgende keer). Iemand heeft mij het wel eens verteld, maar ik weet het niet meer. Ik dacht melk. Al klinkt mij dat om een of andere reden niet echt logisch in de oren.
lijk me ook best wel moeilijk, maar kom jij dan vaak in een omgeving met jou honden waar junks ook komen, zal wel, anders had jij deze vraag niet gesteld....... ik denk de enige manier waarop je helemaal zeker kan zijn dat ze het niet eten is muilkorf of niet los laten, maar ik heb zo'n vermoede dat beide geen echte optie is, dus dat wordt met arends ogen de honden in de gaten houden  boy, ben ik blij dat de gemiddelde junk niet op de veluwe komt rommelen 
Het valt hier ook wel mee hoor. Tis niet of de junks me hier om de oren vliegen maar in parken zitten ze wel vaak 's avonds en dan doen ze daar ook hun behoefte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door