Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#670524
Ik heb al meerdere topics gezien waar de honden stukjes bot in de ontlasting hebben.

Ik barf niet compleet maar de doggies krijgen na hun KVV een ribje. Nu valt het me bij Balou op dat hij de laatste dagen stukjes bot in zijn ontlasting heeft zitten.

Kan dit er aan liggen dat de spijsvertering te vlug is? Hij heeft dit niet altijd namelijk.
Het heeft ook niet echt te maken met het soort ribje, hij heeft het bij allemaal, lam, geit en hert.

Waar zou dit aan liggen??
Door Lizzy
#670582
Geen idee! Bij hoge uitzondering hebben ze het hier ook wel eens. Hoewel? Eigenlijk zijn het alleen Brutus en Pinkel die dit bij hoge uitzondering hebben. Linga heeft dit nooit. Zij is dan ook de enige echte barfhond, van de drie. Waarom die andere het wel (heeeeeeel soms) hebben? Ik heb geen idee en probeer het ook niet te begrijpen ook. Het heeft hen in al die jaren nooit kwaad gedaan en ik kan er werkelijk echt geen vinger achter krijgen. Ik ga er vanuit dat het te hard/groot genoeg was om uit te kotsen en maar wel te hard/groot was om niet goed in de maag te verteren en met de ontlasting mee te komen.
Door tt-tjes
#670625
Dus dit is iets waar ik me niet echt druk over hoef te maken?? Zat al weer te denken dat zijn spijsvertering niet goed was :-[
Door Lizzy
#671260
Wat je zou kunnen proberen, om een optimale vertering van het bot te beewerkstellingen (want liever zie je natuurlijk dat het goed verteerd wordt): in plaats van versvlees kun je grote stukken vlees of pens geven, voordat je het bot geeft. Dikke kans dat het bot met grotere stukken vlees beter verteerd wordt als met de gemalen prak.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door