Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Barrak
#646004
Even iets ter discussie. Barrak had in het asiel al een briefje aan het hek met: gevoelige darmen, moet op lam/rijst brokken. Na vanalles geprobeerd te hebben met brok zijn we per toeval op kvv uitgekomen. Dit werkt perfect voor Barrak, hij heeft nergens meer last van en we zijn inmiddels al wat meer richting barf aan het gaan. Tot dit moment geen probleem. Vorige week had hij de whiskas van de katten in de smiezen en heeft hier toen ik even niet oplette een flinke hap van genomen. De volgende dag 2x in de ochtend een enorme (gigantisch groot, ik overdrijf niet) drapperige drol gefabriceerd. Hier heb ik het vandaag met iemand over gehad die zei: dat heb je met een hond met een zwak gestel. Naar mijn mening is het gestel van Barrak sinds de kvv steeds beter en is whiskas gewoon troep (ben bezig de katten op barf te zetten). Hij koopt de goedkoopste brokken en zijn kleine hondje heeft elke uitlaat 3 flinke drollen waar mijn hond (middel/groot formaat) er 2x per dag een kleine heeft. Hij vindt dat zijn hondje het geweldig doet op brokken, ik denk dat het beter kan. Door mijn verhaal van de whiskas is hij er alleen maar meer van overtuigd dat kvv niets is en dat zijn hondje zo sterk is. Wat vinden jullie? Ik weet dat ik hem toch niet kan overtuigen en denk ook niet dat ik dat moet proberen maar toch!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#646047
Mwah, bespaar je de moeite :-X

Dat jouw hond van die Whiskas aan de flats ging heeft inderdaad te maken met een wat zwakker gestel. Maar jouw hond staat ruim gezien pas relatief kort op de kvv.  Kan goed dat het ooit nog wel eens een hond wordt met een sterk maag/darmgestel, maar het kan ook dat het altijd een zwak puntje blijft. Afgezien daarvan is je hond algemeen gezien gezonder en beter af met zijn huidige voer als met die lam/rijstmeuk.
En nu heeft jouw hond met z'n zwakke gestel eeen dunne flats neergelegt. Toen mijn hond met toendertijd zwak maagdarmgestel en lam/rijstbrokjes etend een paar brokjes teveel kreeg of ook maar aan iets vreemd rook (bij wijze van) dan had hij meteen een fikse darminfectie die altijd bestreden moest worden met een abkuur. Nu barft hij al 5 jaar en we hebben nooit meer problemen met hem op dit gebied gehad.
Door tessa
#647022
Mijn hondjes eten al sinds dat ze vier weken oud zijn kvv en hebben beslist geen zwak gestel maar toen ik ze eens een beetje whiskas gaf omdat ik geen eten had ontdooid, nou toen kwam me er toch een enorme drap uit met veel slijm eromheen bleeeghhh!, dat doe ik dus ook nooit meer!!
Door bloemetje
#647385
Mijn Nimmie zit toch al bijna een jaar op alleen maar KVV. Ook zij heeft zwakke darmen. Als ze kattevoer heeft gegeten krijgt ze altijd buikpijn de volgende dag. De drolletjes blijven hetzelfde maar die buikpijn kun je op wachten.
Door MarijeJoanne
#653043
Toen mijn ene hond nog op brokken stond, geefde hij keer op keer over en ook zijn ontlasting was niet van je het. Hij was op van alles gevoelig.
Hij at ook niet graag, thuis al met veel moeite, ergens anders al helemaal niet.

Toen zijn we op KVV over gegaan en wat later op zelf samenstellen.
Overgeven doet ie niet meer (nouja, een enkele keer als ik hem bijv ontworm en die dingen), ontlasting is goed en tegenwoordig eet hij ongeveer alles wat los en vast zit :D.
Waar hij er voorheen ziek van werd, eet hij nu met plezier en zonder vervelende gevolgen, ook als hij een keer wat 'fouts' eet.
We verbazen ons nog steeds over wat hij nu allemaal wil eten, terwijl toen hij nog op brokken stond zn neus ervoor ophaalde.

Dus ik kan denk ik wel stellen dat mijn hond met zwakke maag toen hij nog brokken kreeg als een blad aan de boom is omgedraaid naar een hond met sterke maag sinds hij op vers staat 8).
Gewoon door de hond voedsel te geven wat voor een carnivoor geschikt is en daardoor de maag tot rust laten komen waardoor de maag na een tijdje veel meer aan kan.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#653268
Ik denk dat het andersom is: Barrak heeft een zwak gestel en door de KVV wordt dat beter.
Die andere hondjes hebben een sterk gestel maar dat zal alleen maar zwakker worden door de (goedkope) brok. Ze hebben een sterk gestel ondanks de brok en niet dankzij!
Door peerle
#653633
[quote="Hitam"]
Ik denk dat het andersom is: Barrak heeft een zwak gestel en door de KVV wordt dat beter.
Die andere hondjes hebben een sterk gestel maar dat zal alleen maar zwakker worden door de (goedkope) brok. Ze hebben een sterk gestel ondanks de brok en niet dankzij!
[/quote]

Ja, dat blijft bij sommige vrienden van me ook een eeuwig argument : "jamaar ik ken een hond/kat en die is op brokken 17 jaar geworden, hoe kan je dan zeggen dat dat rommel is ?"... tja, er zijn ook mensen die roken als een schoorsteen en zuipen als een vis van hun 14e tot hun 94e en dan rustig in hun slaap doodgaan, nooit ziek geweest, en toch komt er niemand bij om te zeggen dat we allemaal wat meer zouden moeten roken en drinken, want opa is er toch gezond oud op geworden ...  ::)
Door charmed
#670172
SOmmige mensen kan je gewoon niet overtuigen, die moeten bewijzen zien. Tja en dan kan je je nog afvragen of ze die bewijzen zien als bewijs of tegenbewijs.

Ik heb 8 shelties en die komen nu nauwelijks meer bij de da. Terwijl ik er vanaf begin 2006 zet elke week zat !



Gr. jacqueline
Door charmed
#670174
[quote="Demi Duchesse"]
Toch breng ik dit vaak ter sprake op het werk.
Het volgende wordt ingebracht.
De hond gaat zo stinken van vers vlees.
***
Juist niet, want tandsteen verdwijnt als sneeuw voor de zon, dus de vieze adem ook

Wat smerig om zelf met vlees en bloederige massa's bezig te zijn.
***
Lusten ze zelf zeker ook geen biefstuk??? LOL


Velen vinden het teveel werk.
***
Hmm brokken geven is pas veel werk. Als ze dan niet willen eten, moet je ze maar aan het eten zien te krijgen, bij vlees weigeren ze nooit en je kan de bakjes na 20 seconden al afwassen. Bij brokken moet je 10 minuten wachten

Ik ben pas beginnende, ik moet heel veel leren en durven.

Ik zie nu wel een hond die zijn bak NU smakelijk leegt.

Nu hopen dat de rest vanzelf komt, door alle opgebouwde afweer gestellen.

;)

[/quote]
Door Dakotatje
#673149
Hmm whiskas, je weet dat dat boordevol met zou zit. Dat geef ik mijn katten echt absoluut niet... Ga dan liever voor Felix, maar die keuze is dan denk ik persoonlijk..
Door Lizzy
#673151
[quote="Dakotatje"]
Hmm whiskas, je weet dat dat boordevol met zou zit. Dat geef ik mijn katten echt absoluut niet... Ga dan liever voor Felix, maar die keuze is dan denk ik persoonlijk..
[/quote]

Ach, Whiskas of Felix: het is allebei troep. Maar goed, daar gaat het hier op Barfplaats gelukkig niet over.
Door Nelly
#678251
[quote="Demi Duchesse"]
Toch breng ik dit vaak ter sprake op het werk.
Het volgende wordt ingebracht.
De hond gaat zo stinken van vers vlees.
Wat smerig om zelf met vlees en bloederige massa's bezig te zijn.
Velen vinden het teveel werk.

Ik ben pas beginnende, ik moet heel veel leren en durven.

Ik zie nu wel een hond die zijn bak NU smakelijk leegt.

Nu hopen dat de rest vanzelf komt, door alle opgebouwde afweer gestellen.

;)

[/quote]Dat honden gaan stinken van versvlees ben ik het niet mee eens, ze gaan er wel Anders van ruiken!
Door Boxergek
#689588
Met Gonzo zat ik iedere 2 a 3 maanden bij de dierenarts vanwege maag- en darmontstekingen. Sinds hij volledig op kvv staat, niet meer. 1 keer per jaar voor zijn inentingen en verder niet.
Nikky doet het goed op haar brokken, maar ik denk op kvv beter. Als ik haar vacht vergelijk met die van Gonzo zie ik echt grote verschillen. Ze gaat straks echt wel weer over op kvv. Ik ben heel benieuwd hoe haar vacht dan wordt. Nikky heeft wel een sterk darmenstelsel.

Afgelopen week hebben ze hier voor het eerst een kippenvleugel gehad. Ze hebben echt gesmuld. Die bekkies van ze........echt genieten. Gonzo had nergens last van, Nikky had alleen 's morgens een klein beetje diarree.
Door Barrak
#707047
[quote="Hitam"]
Ik denk dat het andersom is: Barrak heeft een zwak gestel en door de KVV wordt dat beter.
Die andere hondjes hebben een sterk gestel maar dat zal alleen maar zwakker worden door de (goedkope) brok. Ze hebben een sterk gestel ondanks de brok en niet dankzij!
[/quote]

Naar aanleiding van deze reactie leek het me wel leuk om een vervolg reactie te geven. Barrak is nu inmiddels al een tijd over op kvv en de katten sinds vorige week uiteindelijk ook. De mogelijkheid voor Barrak om whiskas te snoepen is er dus niet meer en de carnibest hebben de katjes zo snel op en bewaken ze fel dus daar komt ie niet aan. Voor het zover was heb ik dat gemengd met blikvoer, 1keer vergeten het blikje met restje er in weg te zetten in de koelkast en Barrak heeft het te pakken gekregen en opgegeten. Normaal reden voor een giga flats maar nu heeft hij hierdoor alleen wat meer ontlasting gehad maar nog wel in een vaste vorm. Zijn darmen lijken dus inderdaad al meer aan te kunnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door